• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

De Motorsport Geschiedenisquiz

[J]ori[S]

MF legend
Lid geworden
30 sep 2005
Waarderingsscore
452
De winter komt er langzamerhand aan, en de verschillende motorsportseizoenen komen ten einde. Het WK Superbike seizoen 2010 is enkele weken geleden al tot haar einde gekomen, vele nationale kampioenschappen beginnen aan hun winterslaap en ook het MotoGP seizoen 2010 komt ten einde.

Om het hier in de winter ook een beetje uit te houden tijdens die lange maanden van wachten, en om de periode tussen de verschillende wintertests te overbruggen leek het mij wel leuk een spel te introduceren.

Het werkt als volgt:

Eén MF-er stelt een vraag met betrekking tot de motorsport, en de andere leden proberen deze vraag te beantwoorden. De eerste persoon die deze vraag goed beantwoord, stelt vervolgens weer een vraag etc...

Als het niet lukt een goed antwoord binnen 24 uur te vinden, is het aan de vraagsteller het antwoord te geven en een nieuwe vraag te bedenken.

Misschien een leuke mogelijkheid om je kennis van de motorsport te testen, en zo nodig te verbreden met leuke weetjes! :)

De vragen mogen in principe overal over gaan, maar gelieve je aan de feiten te houden. Enige vorm van fan-hooliganisme zie ik dan ook graag geweerd uit dit topic!

Laat ik dan maar aftrappen met een simpele, om te beginnen:

Waarom koos Valentino Rossi bij het starten van zijn (internationale) racecarriére voor het befaamde #46?

Laatst bewerkt:
*O* Leuk topic. Blijf het volgen.

Wie won de GP500 ,de laatste keer op het circuit van Francorschamps :?

Laatst bewerkt:
Wayne Rainey :)

1990

Laatst bewerkt:
Freddie Spencer ;) 1985

Laatst bewerkt:
Thanx! Wikipedia is your friend ;) Weet wel dat het record lang in handen van aprilia is geweest.

Nieuwe...

*edit* was geen juist antwoord op mn vraag.

Waarom reed Daijiro Katoh met #74?

Laatst bewerkt:
Thanx! Wikipedia is your friend ;) Weet wel dat het record lang in handen van aprilia is geweest.

Nieuwe...

Ik zou het niet weten -O-

Hij vond het gewoon een kek nummer

Leuk spel Joris,mijn complimenten.

Waarom ben ik zelf niet zo geniaal :(

Nieuwe...

JESUS is J=10, E=5, S=19, U=21, S=19 totaal=74

O-)

LUCIFER is L=12, U=21, C=3, I=9, F=6, E=5, R=18 totaal=74

})

http://en.wikipedia.org/wiki/74

Laatst bewerkt:
Niemand nr.74?

Is een geintje zeker,kan er niets over vinden.
Ik weet nu wel veel van Daijiro. :/

Ik vind het nu al kut in dit topic. Ik zie allemaal vragen door elkaar van mensen die helemaal geen vraag horen te stellen :?

Het is een super onderwerp, mits men zich aan de regels weet te houden. De eerste met het goed antwoord, stelt toch een nieuwe vraag en niet de anderen?

Mocht dit niet het geval zijn, mag dit bericht als ongelezen beschouwd worden.

Terug
Bovenaan Onderaan