De Nieuwe A12: levensgevaarlijk geworden voor m.rijders ?

Ja inderdaad, volgens mij is het gewoon één groot complot!!!!!
Ze zijn gewoon tégen ons!!! Volgens mij zitten zowel de CIA, de AIVD, Poetin én Barack Osama er achter!
Vergeet Osama niet he denk dat hij nu terroristische aanslagen wilt plegen tegen de motorrijders. B|
 
Valt best mee hoor, als er file staat ga ik er daar gewoon tussendoor.

Wat mij wel opvalt is dat er vanaf Woerden t/m afslag bodegraven op de middelste strook een stippellijn loopt + een soort van geul/ hobbel (misschien is dit gezichtsbedrog).
 
Smallere brommer kopen.

Ik merk zelf een wereld van verschil tussen die lompe badkuip van een BMW en de GS500. Dat is het verschil tussen met het zweet in de handen 10 km/uur sneller rijden of met twee vingers in de neus vrolijk een deuntje neuriend tusendoor slalommen.


Bijkomend voordeel: een lichter motortje is zuiniger en goedkoper in de aanschaf. Vooral de 125 cc scooters zijn verdraaid handig in de file, geen geschakel en bescherming tegen de elementen.
 
Ben net van Gouda naar voorburg gereden. Het gene wat mij opviel is dat de belijning van de spits strook uitdaagd voor "nat wegdek op je bek gaan gevalletjes" 4meter witte lijn en dan een klein metertje niks. Trek hem dan gewoon helemaal door ;)
Wat me nog het meeste stoort is dat ze de weg breder hebben gemaakt en vervolgens de max snelheid naar beneden :( en bij zoetermeer word het smaller en dan mag je weer aan het gas :?
snap er geen reed van.
 
Stukkie tussen zevenhuizen - Denhaag is afgelopen jaar helemaal vernieuwd, spitsstrook erbij, nieuwe oprit bij zevenhuizen..
Ik merk dat er minder file is dan voorheen. Die spitsstroken helpen wel denk ik. Maar omdat deze smaller is dan een gewone baan kan je er bijna niet meer tussendoor met de motor. Dat is in mijn ogen wachten op dodelijke ongelukken.
en bedank maar weer he, ideeenmakers bij Rijkswaterstaat ! :( :N :W
Wat is er probleem nou? Als er geen file is hoef je er ook niet tussendoor?
 
Ben net van Gouda naar voorburg gereden. Het gene wat mij opviel is dat de belijning van de spits strook uitdaagd voor "nat wegdek op je bek gaan gevalletjes" 4meter witte lijn en dan een klein metertje niks. Trek hem dan gewoon helemaal door ;)
Wat me nog het meeste stoort is dat ze de weg breder hebben gemaakt en vervolgens de max snelheid naar beneden :( en bij zoetermeer word het smaller en dan mag je weer aan het gas :?
snap er geen reed van.
Ja idd, het was 120km/h en nu 100 km/h :')

Wat wel een kut stuk is is het stukje waar je bij Zoetermeer weer 120km/h mag en waar de spitstrook eindigt (als je onder dat viaduct door rijdt). Daar mogen ze wel een keer opnieuw asfalteren.
 
Ja idd, het was 120km/h en nu 100 km/h :')

Wat wel een kut stuk is is het stukje waar je bij Zoetermeer weer 120km/h mag en waar de spitstrook eindigt (als je onder dat viaduct door rijdt). Daar mogen ze wel een keer opnieuw asfalteren.

Dominicaanse republiek, daar mogen ze wel eens opnieuw asfalteren!
Helaas geen eigen foto's we hadden alleen maar filmpjes van de weg.
IMG_2702_2.sized.jpg

IMG_6783.sized.jpg


En deze wegen liggen er nog behoorlijk goed bij.
 
Wat mij wel opvalt is dat er vanaf Woerden t/m afslag bodegraven op de middelste strook een stippellijn loopt + een soort van geul/ hobbel (misschien is dit gezichtsbedrog).

Ze hebben daar eerst de de linker vluchstrook, de spitstrook, de 3e baan en de helft van de 2e baan geasfalteerd (Metalen tijdelijk vangrail stond tussen de 2e en 1e baan) terwijl je over de 1e baan en de rechtervluchtstrook 80 mocht rijden.

Daarna hebben ze de rechter vluchtstrook, 1e baan en de helft van de 2e baan geasfalteerd (Metalen tijdelijke vangrail stond tussen de 2e en 3e baan) terwijl je op de 3e baan en spitsstrook 80 mocht.

Nu zijn ze klaar en heb je 3 banen en een spitstrook alleen op het midden van de 2e baan zit het plak randje / richeltje / lijntje van het links en rechter asfalt.

Maar je kan er in ieder geval weer 120 *O*

@TS als tussen 2e en spitstrook niet lukt ga ik meestal tussen de 1e en 2e baan filerijden. Bij R'dam (A20) doet bijna elke motorijder dat.
 
Laatst bewerkt:
Straks gaan we nog huilie huilie doen als alle files weg zijn (utopie, I know) omdat we er dan niet meer tussen door kunnen rijden :+

Zou ik wel jammer vinden, op stukken die breed genoeg zijn vind ik het wel fijn om er lekker tussendoor te stuiteren :) als het warm weer is met je linkerhand voetjes aantikken die uit de auto steken ^_^ Dat soort ongein.

Arme TS dacht hier wel veel support te krijgen, vind iedereen het maar een zeur.. Misschien heeft die arme jongen wel een R1200GT ofzo, of een goldwing. Dan kan hij er zeker niet (meer) tussendoor. Merk op de SV ook dat veel mensen je ophouden (soms aan de kant gaan als ze dat door hebben..)
 
Vind het allemaal nog wel meevallen alhoewel de ruimte in de file bij de spitsstrook inderdaad wel smaller is. Gewoon je snelheid aanpassen en defensiver rijden. Als het niet kan, kan het niet. Ook ik moet regelmatig terug naar de 1.

Mocht je koffers hebben zou ik ze er wel aflaten. Zowiezo vraag ik mij af waarom zoveel mensen in de spits zij-koffers er aan laten hangen (alleen om in de parkeergarage je helm erin te stoppen of je pakje brood mee te nemen) Laat die koffer toch thuis ! (geef toe een topkoffer staat als een vlag op een strontschuit bij de meeste fietsen)
 
Wat ik veel vervelender op de A12 (utrecht-denhaag) vind is de asfalt naad precies op de scheiding tussen baan 2 en 3. Met mijn GPZ 500, met niet zulke grote sloffen, is het extra vermoeiend om dan tussen de file door te rijden omdat je band glibbert op het asfalt randje.
Ben ik de enige die hier last van heeft?

groet
stefan
 
Wat ik veel vervelender op de A12 (utrecht-denhaag) vind is de asfalt naad precies op de scheiding tussen baan 2 en 3. Met mijn GPZ 500, met niet zulke grote sloffen, is het extra vermoeiend om dan tussen de file door te rijden omdat je band glibbert op het asfalt randje.
Ben ik de enige die hier last van heeft?

groet
stefan

Nee ook met een 180/55 is dat niet fijn maar zeker met een kleinere maat vervelender !
 
Stukkie tussen zevenhuizen - Denhaag is afgelopen jaar helemaal vernieuwd, spitsstrook erbij, nieuwe oprit bij zevenhuizen..
Ik merk dat er minder file is dan voorheen. Die spitsstroken helpen wel denk ik. Maar omdat deze smaller is dan een gewone baan kan je er bijna niet meer tussendoor met de motor. Dat is in mijn ogen wachten op dodelijke ongelukken.
en bedank maar weer he, ideeenmakers bij Rijkswaterstaat ! :( :N :W

zolang er geen files staan is er ook geen reden om er tussendoor terijden.
 
gewoon tussen de 1ste en 2de rijbaan filerijden

daar heb je de meeste ruimte :] :]

wel even de db killer uit je akra halen O-) O-)

Je maakt er een geintje over maar je hebt wel gelijk!
Als ik 1x pw op mijn ktm tussen de file rijd dan gaan de auto's voor mij vanzelf opzij.
Met de Triumph (ook geen stille) is dat een stuk minder.

Moraal van dit verhaal: Blerpijp is veiliger !

Mooie voor een polletje ?!
 
Je maakt er een geintje over maar je hebt wel gelijk!
Als ik 1x pw op mijn ktm tussen de file rijd dan gaan de auto's voor mij vanzelf opzij.
Met de Triumph (ook geen stille) is dat een stuk minder.

Moraal van dit verhaal: Blerpijp is veiliger !

Mooie voor een polletje ?!

is ook gewoon zo als je veel herrie maakt gaan ze wel aan de kant }) })
 
Terug
Bovenaan Onderaan