Op de Scramblerdag (dit jaar zelfs Scramblerweekend!) van de Ducaticlub zal het drukker zijn. Dat is op zondag 8 september in Heino (vlak bij Zwolle).Een stuk of 10 denk ik. Dat zal mede door het slechte weer komen, hoewel het in Noordwijk prima toeven was.
De Italdag heb ik nu alweer zin in! Leuk evenement op prima locatie.Op de Scramblerdag (dit jaar zelfs Scramblerweekend!) van de Ducaticlub zal het drukker zijn. Dat is op zondag 8 september in Heino (vlak bij Zwolle).
En vergeet ook de Italdag op 1 september niet; dit jaar weer in Beusichem.
Ik vind het toch jammer dat het er steeds maar zo weinig zijn.Volgens de gegevens zouden er toch zo'n 562 Scramblers in Nederland moeten zijn op kenteken(waarvan 37 1100's). Ik vindt het mooi om in het buitenland te zien hoeveel motoren er vaak samen komen bij meetings of bepaalde hang outs/café's. De Italdag heeft wel een mooie opkomst elke keer.Een stuk of 10 denk ik. Dat zal mede door het slechte weer komen, hoewel het in Noordwijk prima toeven was.
De Ducaticlub heeft verschillende regio-cafés in NL. Elk café organiseert elk jaar iets voor een bepaald type Duc. Dus nu niet allemaal gaan lopen klagen dat het niet midden in NL is. Dan zouden alle bijeenkomsten midden in NL georganiseerd moeten worden. Logisch toch dat dat niet te doen is? Kijk op de site van de Ducaticlub waar en wanneer iets te doen is ..... vast ook wel iets bij je in de buurt!
De Italdag heb ik nu alweer zin in! Leuk evenement op prima locatie.
Heino is ook mij net even te ver helaas.
Hahaha, sorry hoor Ad!De Ducaticlub heeft verschillende regio-cafés in NL. Elk café organiseert elk jaar iets voor een bepaald type Duc. Dus nu niet allemaal gaan lopen klagen dat het niet midden in NL is. Dan zouden alle bijeenkomsten midden in NL georganiseerd moeten worden. Logisch toch dat dat niet te doen is? Kijk op de site van de Ducaticlub waar en wanneer iets te doen is ..... vast ook wel iets bij je in de buurt!
+1Hahaha, sorry hoor Ad!
Maar 250km is me gewoon net iets te gek voor zo'n evenement. Als nu 25% van de gekentekende Scramblers daar steevast opdook dan zou ik het overigens zo doen maar tot nu toe zijn het er over het algemeen niet zo heel veel.
De dichtstbijzijnde cafe's zijn Berkel Enschot en Zevenhuizen voor mij, ik zal de evenementen daar is in de gaten houden.
Ik kwam deze interessante review tegen van de nieuwe Bridgestone Batlaxx AX 41S. De resultaten met deze band zien er veelbelovend uit in de video. Misschien interessant als het tijd word om de banden te vervangen. Ik hoop dat er snel ook berichten komen over de levensduur(eigenlijk mijn enige min puntje voor de standaard Pirelli's).
Mooie gelegenheid er mooie aftermarket hendeltjes op te zetten...Iemand die toevallig de originele koppelingshendel voor de 800 over heeft en kwijt wil? We zijn gezellig samen een weekend weg, staat mijn vrouw stil en wil een u bochtje draaien, valt ze zo om. Resultaat koppelingshendel gebroken en schakelpook iets krom. Valt me eigenlijk wel mee. De deuk in haar ego is groter volgens mij
Dank je voor het delen! Over niet al te lange tijd moet ik weer aan de volgende set banden en misschien is dit wel een keer wat voor de afwisseling. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen inderdaad.
Ja het blijft een lastige keuze omdat de Pirelli's het in mijn ogen wel gewoon heel goed doen en ik nog nooit onaangenaam verrast ben door deze banden(iets wat ik zeker niet kan zeggen over alle banden die ik in het verleden onder motorfietsen heb gehad).Dank je voor het delen! Over niet al te lange tijd moet ik weer aan de volgende set banden en misschien is dit wel een keer wat voor de afwisseling. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen inderdaad.
Mee eens. Maar op zich zien de Bridgestones er ook nog wel ruig genoeg uit voor op de Scrambler.Lijken me goede bandjes, ik vindt alleen de ‘tekening’ van het profiel niet zo mooi als de Pirelli’s. Wel goed dat er een alternatief is. En die Pirelli’s gaan bij mij niet langer dan zo’n 4000km mee. Meestal zit er dan weer een spijker in...
Balen maar gelukkig valt het mee. Die deuk in haar ego zal hopelijk niet al te groot zijn want dit soort dingen kan de beste overkomen(ik zag Mark Marquez laats ook nog onderuit gaan bij een soortgelijke manoeuvre) Ik kan je helaas niet aan een hendel helpen maar een originele kost zo'n 27,50 ex btw dus dat valt nog mee.Iemand die toevallig de originele koppelingshendel voor de 800 over heeft en kwijt wil? We zijn gezellig samen een weekend weg, staat mijn vrouw stil en wil een u bochtje draaien, valt ze zo om. Resultaat koppelingshendel gebroken en schakelpook iets krom. Valt me eigenlijk wel mee. De deuk in haar ego is groter volgens mij
Ik rijd nu met de combinatie Dunlop Roadsmart voor en Pirelli Scorpion Trail II (K-versie) achter. De Scorpion Trail ligt er ca. 13.500 km op en kan nog wel 2000 mee (schat ik) en de Dunlop is na ca. 10.000 ook nog heel goed. Omdat Pirelli geen Scorpion Trail maakt in de bandenmaat van de Scrambler is het vóór een andere; die werd me door de dealer aangeraden als zijnde een goede combi en dat klopt wel.Ik kwam deze interessante review tegen van de nieuwe Bridgestone Batlaxx AX 41S. De resultaten met deze band zien er veelbelovend uit in de video. Misschien interessant als het tijd word om de banden te vervangen. Ik hoop dat er snel ook berichten komen over de levensduur(eigenlijk mijn enige min puntje voor de standaard Pirelli's).
Mijn banden, Metzeler......(standaard bij aflevering met normaal wegprofiel) zijn nog lang niet aan vervanging toe. Ben benieuwd hoe deze banden zich gedragen tov Metzeler Karoo (noppen versie voor de R NineT). Ik vind het noppen profiel heel goed staan onder een Scrambler, maar wil wel een goede wegligging.
Kwam deze links tegen waar de banden op een Scrambler gemonteerd waren.
Vorstellung - Bridgestone Adventurecross Scrambler AX41S
Neben dem Grobstoller AX41 stellt Bridgestone auf der Intermot einen Reifen ala Metzler Karoo Street vor, den Bridgestone Battlax Adventurecross Scrambler AX41S. Mit den AX41S betritt Bridgestone neues Terrain, damit die aktuellen Scrambler eine passende Bereifung von Bridgestone bekommen...www.gs-forum.eu
BRIDGESTONE ADVENTURECROSS SCRAMBLER AX41S - MORE THAN A MOTORCYCLE TYRE, A LIFESTYLE
The Battlax Adventurecross Scrambler AX41S is Bridgestone’s new concept. AX41S makes attitude, fashion, design and performance complementary.A lot ofgb.mynetmoto.com
Battlax Adventurecross AX41S | Gripping Stories - Bridgestone Corporation
AX41S…grippingstories.com
Ik vraag me af of jou banden combinatie in Duitsland problemen kan geven aangezien dit voor de Tüv een absolute no go is(banden worden daar alleen in de originele aangeboden combinaties vrijgegeven)Ik rijd nu met de combinatie Dunlop Roadsmart voor en Pirelli Scorpion Trail II (K-versie) achter. De Scorpion Trail ligt er ca. 13.500 km op en kan nog wel 2000 mee (schat ik) en de Dunlop is na ca. 10.000 ook nog heel goed. Omdat Pirelli geen Scorpion Trail maakt in de bandenmaat van de Scrambler is het vóór een andere; die werd me door de dealer aangeraden als zijnde een goede combi en dat klopt wel.
Ik had ook een Scorpion Trail achter op de Tiger 800 en dat beviel zo goed, dat ik die ook op de Scrambler wilde. Bij deze band vind ik opvallend dat je geen verschil gaat voelen als de band een eind aan het slijten is ....... maar dat kan ook aan mijn rustige rijstijl liggen. Het is wel een vrij harde band (de K-versie) met niet zo veel inwendige demping. Daar kun je van houden of niet.
Die Metzeller Karoo 3 banden die icm de spaakvelgen in sommige landen zijn geleverd ontvangen weinig lof voor op de weg. De Metzeller Tourance Next zou beter moeten bevallen voor op de weg en de nieuwe Karoo Street van Metzeller krijgt ook goede reviews. Het is mij niet helemaal duidelijk welke banden jij nu hebt.