De Nieuwe Ducati Scrambler

Iets moderner, maar ik vindt de nieuwe StreetFighter V4S ook wel wat hebben...
Absoluut! Dik 200pk in een naked:9 Verder elektronisch verstelbare vering en...winglets(hoe hebben we ooit zonder gekund:+).
Ook de Superduke R 1290 is vernieuwd met een nieuw frame en nu 180pk rond en er is een 890 Duke R die er erg interessant uitziet en die alle minpunten van de Duke 790 aanpakt met betere remmen en vering.
Al met al weer een hoop lekkers op de Eicma al viel het Scrambler nieuws wat tegen(al is de Scrambler 800 black best gaaf en een mooie basis om leuk aan te kleden).
 
Ik ben sinds dit weekend de gelukkige eigenaar van Desert sled black geworden....is er iemand hier die de orginele uitlaat heeft en kat eraf heeft geslepen.....?... heb nog geen mooier alternatief gevonden dan orginele maar kat wil ik nniet😁
 
Ik ben sinds dit weekend de gelukkige eigenaar van Desert sled black geworden....is er iemand hier die de orginele uitlaat heeft en kat eraf heeft geslepen.....?... heb nog geen mooier alternatief gevonden dan orginele maar kat wil ik nniet😁
Gefeliciteerd met je aankoop en welkom hier bij het Scrambler topic. Volgens mij staat er op YT een filmpje waarin ze de orginele uitlaat open slijpen en het binnenwerk modificeren en de demper daarna weer dichtlassen. Die zou je ff op kunnen zoeken...
 
Ik ben sinds dit weekend de gelukkige eigenaar van Desert sled black geworden....is er iemand hier die de orginele uitlaat heeft en kat eraf heeft geslepen.....?... heb nog geen mooier alternatief gevonden dan orginele maar kat wil ik nniet😁
Gefeliciteerd! Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Hier een paar video's van hoe 1 en ander er van binnen uit ziet in de uitlaat. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Ik heb ook gezien dat ze de eindstukken wel eens verwijderde al was dit bij een café racer.
 
Ik zou er ook niet zo snel aan beginnen... Maar ja, U vraagt en wij draaien...
Persoonlijk zou ik, als ik de cat zou willen elimineren, er gewoon een slip-on zonder cat op zetten.
 
Ik ben sinds dit weekend de gelukkige eigenaar van Desert sled black geworden....is er iemand hier die de orginele uitlaat heeft en kat eraf heeft geslepen.....?... heb nog geen mooier alternatief gevonden dan orginele maar kat wil ik nniet😁
Heb je ook al gekeken op de site van Virex Exhaust? Ook een Italiaans product. Mij bevalt het pijpje prima (ook qua uiterlijk).
 
Zal idd eens rondkijken voor vervangings demper maar vind orginele nog steeds een van mooiste
 
Laatst bewerkt:
De mijne gaat een dezer dagen helaas weer in zijn winterslaap. Mag snel weer voorjaar worden...
 
Laatst bewerkt:
De mijne mag blijven rijden, maar wel ietsje minder. Voor de zekerheid de druppellader maar eens uit de doos halen ..........
En als je gaat rijden, behandel dan in ieder geval al de blank stalen onderdelen tegen pekel en andere rommel / vocht op straat. Dan heb je er in het voorjaar veel minder werk aan het weer netjes te krijgen...
 
En als je gaat rijden, behandel dan in ieder geval al de blank stalen onderdelen tegen pekel en andere rommel / vocht op straat. Dan heb je er in het voorjaar veel minder werk aan het weer netjes te krijgen...
Vorige winter had ik goede ervaringen met niet klevende PTFE-spray, ook wel droogsmeerspray PTFE genoemd. Bleef goed zitten en niet alle rotzooi bleef er aan vast plakken. Met een beetje werk was t er ook weer af te krijgen.
 
Dit jaar weer zo doen dan. Beetje dik inspuiten, dan moet het wel goed komen. Ga nu zaterdag de Scrambler onder handen nemen. En dan, als het effe kan, zondag de MT. En dan weer voor een maand of 3 (hoop ik...) onder zeil. Accu’s er uit en binnen vorstvrij aan de lader. Ben nog steeds met mijn eerste accu bezig. Mag ik volgens mij niet klagen. Heb er nu 4 seizoenen mee gedaan.
 
Laatst bewerkt:
1574409087488.png

Welke handelingen voer je uit om je motor winterklaar te maken?
 
Daar heb ik in dit feuilleton al een keer eerder aandacht aan besteed. Pagina 60, halverwege....
Dat is zoals ik het doe, het zijn geen regels...
 
Hallo mede-scrambler rijders, ik heb even niets van mij laten horen was wat druk met andere dingen. Leuk om te zien dat de discussie hier lekker doorgaat!

In oktober heb ik nog even een weekendje DE gedaan en het was best wat regenachtig onderweg. En ik kan nu zeggen: mijn regen-gear is in orde. Na 5 uur in de regen rijden weet je zeker of je spullen in orde zijn kan ik je inmiddels vertellen. We hebben opnieuw een stuk van de 'luxemburg-route' gereden en het is geen straf om die nogmaals te rijden :Y

Volgende week breng ik de Scrambler weer voor een grote beurt en dan even een maandje of twee rust vermoed ik zo. Ik ga nogmaals op zoek hoe ik de notificaties van dit forum kan ontvangen, want dat krijg ik maar niet goed blijkt.

IMG_0592.jpg
 
Hallo mede-scrambler rijders, ik heb even niets van mij laten horen was wat druk met andere dingen. Leuk om te zien dat de discussie hier lekker doorgaat!

In oktober heb ik nog even een weekendje DE gedaan en het was best wat regenachtig onderweg. En ik kan nu zeggen: mijn regen-gear is in orde. Na 5 uur in de regen rijden weet je zeker of je spullen in orde zijn kan ik je inmiddels vertellen. We hebben opnieuw een stuk van de 'luxemburg-route' gereden en het is geen straf om die nogmaals te rijden :Y

Volgende week breng ik de Scrambler weer voor een grote beurt en dan even een maandje of twee rust vermoed ik zo. Ik ga nogmaals op zoek hoe ik de notificaties van dit forum kan ontvangen, want dat krijg ik maar niet goed blijkt.

Bekijk bijlage 1445184
Mooi reisje weer en Luxemburg is zeker voor herhaling vatbaar. Gelukkig heb ik tot nu toe mijn regenkleding nog steeds in de bagage kunnen laten en hoop dat dit ook zo blijft.;)
Gaat de Scrambler voor het onderhoud weer naar Capelle a/d Ijssel?

Ik heb al weer zin in volgend jaar en zit te denken aan een lang weekend Duitsland misschien van 1 t/m 4 of 5 mei.
In het voorjaar even de olie en het filter verversen en denk ook een nieuwe achterband. Maar hopelijk zijn er in de winter ook nog wat mooie dagen voor een lekker ritje en het ziet er nu toch echt naar uit dat het Akrapovic uitlaat systeem er volgend seizoen ook op zit inclusief verwijderbare db killers...
 
De Scrambler gaat voor onderhoud naar goedhart omdat zij een officiële Ducati dealer zijn. En voorlopig wil ik het onderhoud van de Scrambler afgetekend laten doen.

Komend jaar wil ik proberen een paar gevorderde rijtrainingen te doen om nog soepeler te kunnen rijden. Ik hoor goede verhalen over een berg training waarbij ze dan vreemd genoeg het tegenovergestelde leren van de circuit training die ik in het verleden gehad heb. Ben benieuwd hoe dat zal zijn. En dan is er ook nog een flat track training (scrambler stuff!) die mij erg leuk lijkt. Als laatste zit ik naar een regentraining te kijken, maar daar moet het wel voor regenen natuurlijk.

En misschien dat ik enkele trainingen op de monster ga doen, die heb ik nog nooit zo soepel als de scrambler om een bocht kunnen zetten. En dat zou ik wel graag willen.

ik heb ook de clipons van mijn monster laten halen en het originele stuur weer teruggezet. En in lijn met de scrambler ook risers onder het stuur gezet zodat het meer ‘scrambler-achtig’ is en dus gemakkelijker stuurt. Ik ga het ontdekken.

je gaat toch voor de akra? Nice! Ik ben erg benieuwd hoe dat klinkt en eruitziet 😎 ik zie het graag snel IRL.
 

Bijlagen

  • 983BBB41-900C-487F-A05A-C2483A59C47F.jpeg
    983BBB41-900C-487F-A05A-C2483A59C47F.jpeg
    87,3 KB · Weergaven: 6
Mooi hoor zo'n reisje net voor de winter 👍.
Zo'n weekend trip wil ik in het voorjaar ook eens gaan doen. Idee is om richting Ardennen/Luxemburg/Eifel te gaan. Met een tentje op pad lijkt me leuk om te doen (afh. vd temp) maar zal wel een hotelletje worden😄.
Op zich is dat wel een goed idee om een rijvaardigheid training te doen, in ver verleden dat met de auto gedaan op een circuit en dat vond ik van toegevoegde waarde om de controle te behouden onder extreme situaties. Zoals uitwijken, gecontroleerd uit een slip komen, etcetc.
Heb je al trainingen op t oog van organisaties en datum?
 
De Scrambler gaat voor onderhoud naar goedhart omdat zij een officiële Ducati dealer zijn. En voorlopig wil ik het onderhoud van de Scrambler afgetekend laten doen.

Komend jaar wil ik proberen een paar gevorderde rijtrainingen te doen om nog soepeler te kunnen rijden. Ik hoor goede verhalen over een berg training waarbij ze dan vreemd genoeg het tegenovergestelde leren van de circuit training die ik in het verleden gehad heb. Ben benieuwd hoe dat zal zijn. En dan is er ook nog een flat track training (scrambler stuff!) die mij erg leuk lijkt. Als laatste zit ik naar een regentraining te kijken, maar daar moet het wel voor regenen natuurlijk.

En misschien dat ik enkele trainingen op de monster ga doen, die heb ik nog nooit zo soepel als de scrambler om een bocht kunnen zetten. En dat zou ik wel graag willen.

ik heb ook de clipons van mijn monster laten halen en het originele stuur weer teruggezet. En in lijn met de scrambler ook risers onder het stuur gezet zodat het meer ‘scrambler-achtig’ is en dus gemakkelijker stuurt. Ik ga het ontdekken.

je gaat toch voor de akra? Nice! Ik ben erg benieuwd hoe dat klinkt en eruitziet 😎 ik zie het graag snel IRL.
Interessant die rijtrainingen, ik heb daar vaak over nagedacht maar heb er nog nooit 1 gedaan. Ik heb meerdere malen video's van flattrack trainingen en races bekeken en dat ziet er gaaf uit, zeker als je onder die omstandigheden je motor goed in bedwang kunt houden. Zelf durf ik daar met mijn eigen motor echter niet aan te beginnen(al vermoed ik dat er voor de training lichte cross motoren voor handen zijn).

Dat zijn flink wat veranderingen aan de Monster, dat ga je zeker merken bij het sturen lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Interessant die rijtrainingen, ik heb daar vaak over nagedacht maar heb er nog nooit 1 gedaan. Ik heb meerdere malen video's van flattrack trainingen en races bekeken en dat ziet er gaaf uit, zeker als je onder die omstandigheden je motor goed in bedwang kunt houden. Zelf durf ik daar met mijn eigen motor echter niet aan te beginnen(al vermoed ik dat er voor de training lichte cross motoren voor handen zijn).

Dat zijn flink wat veranderingen aan de Monster, dat ga je zeker merken bij het sturen lijkt me.


De Flattrack trainingen doe je niet met je eigen motor. Hoewel je de scrambler daar wel goed voor zou kunnen gebruiken. In Italie geven ze flattrack dagen op scramblers en kun je ook met je eigen motor meedoen als je dat zou willen.

Ik denk dat het verzekerings-technisch misschien niet zo'n goede keus is in NL om op je eigen motor te flattracken...
 
De Flattrack trainingen doe je niet met je eigen motor. Hoewel je de scrambler daar wel goed voor zou kunnen gebruiken. In Italie geven ze flattrack dagen op scramblers en kun je ook met je eigen motor meedoen als je dat zou willen.

Ik denk dat het verzekerings-technisch misschien niet zo'n goede keus is in NL om op je eigen motor te flattracken...
Dat lijkt me inderdaad niet verstandig...
Ik zou graag de skills hebben van deze meneer maar ik vrees, gezien het feit ik een simpel kiezel paadje al spannend vind, dat dat er niet in zit... -O-
 
Dat lijkt me inderdaad niet verstandig...
Ik zou graag de skills hebben van deze meneer maar ik vrees, gezien het feit ik een simpel kiezel paadje al spannend vind, dat dat er niet in zit... -O-

Nou dat dus inderdaad! :]

Dat wil ik nu wel eens leren zodat ik niet met witte knokkels aan het rijden ben op een gridpad. *grin*
 
Terug
Bovenaan Onderaan