Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Spot the Ducati Scrambler Desert Sled Ook is de Triumph Scrambler 1200 in de nieuwste Bond film te zien:
Nou het gaatje zit er standaard al in alleen moet je het hele binnenwerk 60° tegen de klok in draaien om het boutje voor het gat te krijgen. Hiervoor moet de hele boel worden opengesneden en weer gelast. Als zeg maar het gat op 6 uur zit dan zit het boutje onder de kap op 8 uur. Veel mensen boren dus een extra gat op 8 uur en dan is het ook werkbaar. De oplossing op mijn uitlaat is wel veel mooier maar dus vrij omslachtig.Ik zie nu op de foto’s dat ze het wel heel netjes hebben gedaan hoor. Dat gaatje in de eindkap ziet er erg goed uit. Die hebben ze waarschijnlijk laten laseren. Dat is nog niet zo eenvoudig. En dan de carbon schildjes... Duurt ff, maar dan heppie ook wat...
U vraagt wij draaien. Het geluid is een stuk harder en veel dieper van klank. Helaas dempt de microfoon tijdens het gas geven dus het geeft niet helemaal een goede indruk. Luister bij voorkeur met een koptelefoon om het lage geluid te kunnen horenWelkom bij de Akra club
Ben benieuwd naar het geluid.
Ja ik ook! Ik hoop dat het morgen of overmorgen even lang genoeg droog is om te horen hoe het klinkt tijdens het rijden. Vooral bij gas dicht als de motor warm is vermoed ik hier toch wel aardig wat klappen uit met 2 x 5,5cm diameter pijp.klinkt idd goed.
Met name tussen 18-26 s en vanaf 44 s, dan hoor je een diep donkerbruin geluid
Ben benieuwd hoe het IRL klinkt....
Ja gewoon stom. Net even de situatie verkeerd ingeschat en waar je dan normaal je voet neer zou zetten was zeg maar een kuil. Is voor het eerst in 25 jaar.Wat een pech, zoiets gebeurt altijd als je bijna stilstaat, kan iedereen overkomen. Zo te horen wel blij met je uitlaat? Zou je met de kennis van nu de uitlaat weer kopen?
Zo is dat. Ben er ook niet super chagrijnig over, die dingen gebeuren nou eenmaal. Pink en duim zijn nog redelijk pijnlijk maar het zakt gelukkig al aardig. En vrijdag hoop ik dat ik zonder gedoe aan een nieuwe chin vent kan komen bij de lokale Arai dealer. Nu even verdiepen in hoe je titanium kan ontdoen van wat krasjes...Dat is balen... Belangrijkste is dat de schade aan jezelf meevalt. Voor de rest is alles vervangbaar. Maar als ik je zo hoor ben je met de schrik vrijgekomen.
Ik heb vandaag mijn helm naar de dealer gebracht en als het goed is kan de chin vent vervangen worden. De krassen laat ik voorlopig voor wat ze zijn want het is echt zo klein dat ik het waarschijnlijk alleen maar erger maak. Ik ga proberen een nieuwe Akrapovic sticker te bemachtigen en als ik dan de oude verwijder en de nieuwe ietsje op schuif kan ik het deukje en de kras wel maskeren. Alleen kun je overal Akrapovic stickers vinden behalve in de kleurstelling van mijn uitlaat...Vandaag was een mooie dag om te rijden. Helaas is die van mij niet verzekerd momenteel . Kan niet wachten op maart .
@skippy nog gelukt met de krassen?
Ja gelukkig zijn alle lichamelijke ongemakken wel weer voorbij. De helm is voorzien van een nieuwe chin vent en vizier en de schade kan ik wegwerken met wat vullen van de krasjes en een sticker als het meezit.@Skippy '73
Alweer wat beter met de duim?
Is het mogelijk om de krasjes weg te polijsten en het kleine deukje in de uitlaat 'uit te deuken'?
Helemaal mee eens. Ik vind het eerlijk gezegd bij andere ook prachtig als iets zichtbaar geleefd heeft(ook bij vintage horloges en dergelijke)maar bij mijn eigen spullen vind ik dat toch lastig. Al geef ik ook niet heel veel om hier en daar een krasje in de lak van de tank of van het spatbord.Je zet de puntjes op de i! Respect. Dit soort dingen laat ik vaak gewoon zitten, dat geeft de motor karakter (dat vertel ik mijzelf dan, ik ben gewoon niet zo nauwgezet als jou)
De beste wensen mannen! Dat we maar veel veilige kilometers mogen rijden