De Nieuwe Ducati Scrambler

Nou, coole trailer hoor. Beide motoren zullen uiteindelijk wel weer in de schredder belanden denk ik zo....:+
 
Buitengewoon interessant en leerzaam filmpje(helaas wel in het Duits maar prima te volgen)over de plaats op de weg. Toen wij verleden jaar in Luxemburg reden kwamen wij ook een behoorlijk grote vrachtwagen tegen in een scherpe bocht en dat is toch best even spannend.
 
Feels like Christmas already! ;) Eindelijk dan mijn langverwachte Akrapovic uitlaat. De DB killers zijn nu uitneembaar(al krijg ik de linker er nog niet uit...). Was een hele klus voor de dealer maar nu is er na nieuwe onderdelen en inschakelen van een lasbedrijf toch eindelijk een Akrapovic waar de db killer verwijderd kan worden met een boutje zonder dat er een extra gat is geboord aan de buitenkant. Keurig gedaan en zonder meer prijs alleen heeft het allemaal wel lang geduurd. Montage thuis ging zeer vlot en 1 db killer ging er soepel uit. De linker sputtert tegen dus moet ik even een soort trek/ glij hamer fabriceren om hem er uit te tikken. Mkrgen dus maar even naar de bouwmarkt. Maar zelfs met maar 1 db killer eruit klinkt het al geweldig( veel mooier zwaarder geluid).
20191221_150814.jpg
20191221_192642.jpg

Ook was er een service man van Arai bij de dealer die gratis mijn pinlock verving en het vizier heeft afgesteld omdat ik bij nat weer toch wat beslagen plekken had in mijn vizier. Echt super service.:t
 
Ik zie nu op de foto’s dat ze het wel heel netjes hebben gedaan hoor. Dat gaatje in de eindkap ziet er erg goed uit. Die hebben ze waarschijnlijk laten laseren. Dat is nog niet zo eenvoudig. En dan de carbon schildjes...😍 Duurt ff, maar dan heppie ook wat...👍
 
Ik zie nu op de foto’s dat ze het wel heel netjes hebben gedaan hoor. Dat gaatje in de eindkap ziet er erg goed uit. Die hebben ze waarschijnlijk laten laseren. Dat is nog niet zo eenvoudig. En dan de carbon schildjes...😍 Duurt ff, maar dan heppie ook wat...👍
Nou het gaatje zit er standaard al in alleen moet je het hele binnenwerk 60° tegen de klok in draaien om het boutje voor het gat te krijgen. Hiervoor moet de hele boel worden opengesneden en weer gelast. Als zeg maar het gat op 6 uur zit dan zit het boutje onder de kap op 8 uur. Veel mensen boren dus een extra gat op 8 uur en dan is het ook werkbaar. De oplossing op mijn uitlaat is wel veel mooier maar dus vrij omslachtig.
Hier zie je de methode met een 2e gaatje:
 
klinkt idd goed.
Met name tussen 18-26 s en vanaf 44 s, dan hoor je een diep donkerbruin geluid 👍
Ben benieuwd hoe het IRL klinkt....
 
klinkt idd goed.
Met name tussen 18-26 s en vanaf 44 s, dan hoor je een diep donkerbruin geluid 👍
Ben benieuwd hoe het IRL klinkt....
Ja ik ook! ;) Ik hoop dat het morgen of overmorgen even lang genoeg droog is om te horen hoe het klinkt tijdens het rijden. Vooral bij gas dicht als de motor warm is vermoed ik hier toch wel aardig wat klappen uit met 2 x 5,5cm diameter pijp.
 
Vandaag ff lekker gereden en genoten van het geluid van de nieuwe uitlaten(tot ik heel lullig onderuit ging met een paar km/h tijdens een wat onhandige manoeuvre...).
Het geluid is echt wel hard, ik vind het ook ongelofelijk dat veel Amerikanen raporteerde dat het nauwelijks harder is dan origineel want het is op het randje zonder oordoppen maar wel heel mooi diep en in 3 en hoger bij gas dicht komen er echt hele dikke klappen uit.
De valpartij was te stom voor worden waarbij ik op een heel korte knik op ongelijke ondergrond naar rechts de motor op de rechter zijkant viel en ik er voorwaards over heen werd gegooid waarbij mijn kinstuk van de helm en mijn rechterhand de klap opvingen. Het gevolg een kapotte chin vent en een kras in mijn helm, een behoorlijk pijnlijke rechterhand en pink, een beschadigd ego en een inimini schaaf plekje op het remhendel, de rechter voetsteun, paar spikkeltjes op de achterbrug en een heel klein plekje op de gloednieuwe titanium Akrapovic uitlaat demper...-O-. De kleding is verder helemaal in tact en de chin vent is gelukkig vervangbaar. Eerlijk gezegd ben ik dus zeer goed weggekomen. Automobilist hielp me nog even netjes de motor oppakken(ik moest aan de verkeerde kant de motor omhoogduwen aan het stuur en hij klapte toen de zij standaard uit)en toen toch maar de foto gemaakt die ik daar wou maken en naar huis gereden.
Ach we hebben weer wat leuke plaatjes en een filmpje:Y :
20191224_160746.jpg
20191224_160725.jpg

20191224_194115.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat een pech, zoiets gebeurt altijd als je bijna stilstaat, kan iedereen overkomen. Zo te horen wel blij met je uitlaat? Zou je met de kennis van nu de uitlaat weer kopen?
 
Wat een pech, zoiets gebeurt altijd als je bijna stilstaat, kan iedereen overkomen. Zo te horen wel blij met je uitlaat? Zou je met de kennis van nu de uitlaat weer kopen?
Ja gewoon stom. Net even de situatie verkeerd ingeschat en waar je dan normaal je voet neer zou zetten was zeg maar een kuil. Is voor het eerst in 25 jaar.
Ja ik zou de uitlaat zeker weer kopen en de db killers kunnen er ook weer in als ik het teveel vindt. Dan kun je eventueel ook nog wat spelen met de lengte vsn de db killers...
 
Dat is balen... Belangrijkste is dat de schade aan jezelf meevalt. Voor de rest is alles vervangbaar. Maar als ik je zo hoor ben je met de schrik vrijgekomen.
 
Dat is balen... Belangrijkste is dat de schade aan jezelf meevalt. Voor de rest is alles vervangbaar. Maar als ik je zo hoor ben je met de schrik vrijgekomen.
Zo is dat. Ben er ook niet super chagrijnig over, die dingen gebeuren nou eenmaal. Pink en duim zijn nog redelijk pijnlijk maar het zakt gelukkig al aardig. En vrijdag hoop ik dat ik zonder gedoe aan een nieuwe chin vent kan komen bij de lokale Arai dealer. Nu even verdiepen in hoe je titanium kan ontdoen van wat krasjes...
 
Vandaag was een mooie dag om te rijden. Helaas is die van mij niet verzekerd momenteel :). Kan niet wachten op maart :).
@skippy nog gelukt met de krassen?
 
Vandaag was een mooie dag om te rijden. Helaas is die van mij niet verzekerd momenteel :). Kan niet wachten op maart :).
@skippy nog gelukt met de krassen?
Ik heb vandaag mijn helm naar de dealer gebracht en als het goed is kan de chin vent vervangen worden. De krassen laat ik voorlopig voor wat ze zijn want het is echt zo klein dat ik het waarschijnlijk alleen maar erger maak. Ik ga proberen een nieuwe Akrapovic sticker te bemachtigen en als ik dan de oude verwijder en de nieuwe ietsje op schuif kan ik het deukje en de kras wel maskeren. Alleen kun je overal Akrapovic stickers vinden behalve in de kleurstelling van mijn uitlaat...
Ik ben ook bezig met een garantie claim die de problematiek met de klapperende liggende cilinder en zuiger betreft. Er gaat nu een video opname naar Italië om het geluid te laten beoordelen. Ben benieuwd wat hier uit komt.
Dit is de uiteindelijke schade. Ik heb echt bizar veel geluk gehad.
20191226_152804.jpg
20191226_152846.jpg
20191226_152737.jpg
20191226_152908.jpg
20191224_233211.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gave foto. Ook iedereen hier op het Scrambler topic de allerbeste wensen en laat 2020 een goed motorjaar worden.
 
@Skippy '73
Alweer wat beter met de duim?
Is het mogelijk om de krasjes weg te polijsten en het kleine deukje in de uitlaat 'uit te deuken'?
Ja gelukkig zijn alle lichamelijke ongemakken wel weer voorbij. De helm is voorzien van een nieuwe chin vent en vizier en de schade kan ik wegwerken met wat vullen van de krasjes en een sticker als het meezit.
Voor de uitlaat staan nieuwe originele Akrapovic Stickers in bestelling. Als ik het deukje dan opvul en de nieuwe sticker ietsje verplaats zie je er ook niks meer van.
Dan blijft het stuur gewicht over en het remhendel maar dat komt wel goed. Dat poets ik of op of monteer een nieuw gewichtje(kost weinig) . Het remhendel maak ik ook iets gladder en dan leef ik er verder wel mee. Heb ik wat te doen voor het seizoen weer losbarst.
 
Je zet de puntjes op de i! Respect. Dit soort dingen laat ik vaak gewoon zitten, dat geeft de motor karakter (dat vertel ik mijzelf dan, ik ben gewoon niet zo nauwgezet als jou)

De beste wensen mannen! Dat we maar veel veilige kilometers mogen rijden :]
 
Je zet de puntjes op de i! Respect. Dit soort dingen laat ik vaak gewoon zitten, dat geeft de motor karakter (dat vertel ik mijzelf dan, ik ben gewoon niet zo nauwgezet als jou)

De beste wensen mannen! Dat we maar veel veilige kilometers mogen rijden :]
Helemaal mee eens. Ik vind het eerlijk gezegd bij andere ook prachtig als iets zichtbaar geleefd heeft(ook bij vintage horloges en dergelijke)maar bij mijn eigen spullen vind ik dat toch lastig. Al geef ik ook niet heel veel om hier en daar een krasje in de lak van de tank of van het spatbord.
Mijn tuin daarintegen hoeft er alles behalve netjes uit te zien. Natuur mag gewoon leven ;)
 
Gisteren de originele stickers van Akrapovic binnen gekregen van uitlaatstore.nl die deze gelukkig konden leveren. Ze stonden niet op de site in eerste instantie maar na contact via e-mail bleken deze toch leverbaar en staan ze nu ook op de site. Omdat het deukje erg flauw was heb ik besloten er verder niet aan te rommelen en alleen de sticker te verplaatsen. Ik ben erg blij met het resultaat en hoop dat het goed blijft zitten. Zo niet dan heb ik nog een reserve sticker.
20200111_132825.jpg
20200111_133853.jpg
20200111_135446.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan