De Nieuwe Ducati Scrambler

Dat deed Goedhart bij mij ook per ongeluk, de voet was wel meteen kapot. Netjes een nieuwe gekregen...
 
Nou het is de 27e dus hier zijn de nieuwe PRO modellen. Bij beide zie ik een dubbele enkelzijdige uitlaat, een nummerblaat houder op de achterbrug 1 model met Öhlins en vlak stuur(de Pro Sport) en 1 model met het hoge stuur. Vermoedelijk hebben ze dus een iets grotere tank en nieuwe kleur schema's waarbij ik de zwart zilvere tank met gele bies wel fraai vind. De Pro Sport tank graphic is in mijn ogen gewoon gepikt van de custom Scrambler 1100 van Mugello Moto in Thailand. Staat leuk maar wel een beetje lui.
 
En wat foto's:
20200127_160802.jpg
20200127_160848.jpg
20200127_160704.jpg
20200127_160611.jpg
20200127_160636.jpg
 
Ja. De Sport Pro is in mijn ogen al aardig af. Erg mooi met bar-ends, de kleurstelling en de vering van mijn favo merk...
 
Ja dat lage nummerbord stoort inderdaad niet en maakt de achterkant wat cleaner.
In Zaltbommel zullen ze ze in ieder geval wel neer zetten denk ik.
Mijn smaak is het niet. Blijkbaar ben ik de enige die nog gecharmeerd is van een "klassiek" achterspatbord en één enkele lage uitlaat, die "er ook uitziet als een uitlaat"; alweer klassiek dus. Zal wel aan de leeftijd liggen.
 
Mijn smaak is het niet. Blijkbaar ben ik de enige die nog gecharmeerd is van een "klassiek" achterspatbord en één enkele lage uitlaat, die "er ook uitziet als een uitlaat"; alweer klassiek dus. Zal wel aan de leeftijd liggen.
Nee hoor(al ben ik zelf ook de jongste niet meer_O-) ik vond het lange spatbord zoals op jou en mijn voormalige 800 ook het mooist. Helaas is dit er niet voor de 1100.
 
Heb de Shell olie en Duc oliefilter al weer klaar staan om te wisselen.... Nog een paar weekjes en dan hoop ik in de eerste week van maart de motor weer uit het vet te kunnen halen. Kannie wachten.

Heb trouwens voor de MT ook al olie en een filter klaar staan. Rib uit mijn lijf, maar dan heb je ook wat. Verder heb ik wat gefreesde Gilles Tooling onderdelen klaar liggen, een mooie alu kettingkast orgineel van Yamaha en afgelopen donderdag de comfort seat opgehaald... Heb straks dus weer wat te doen.
 
Laatst bewerkt:
Heb de Shell olie en Duc oliefilter al weer klaar staan om te wisselen.... Nog een paar weekjes en dan hoop ik in de eerste week van maart de motor weer uit het vet te kunnen halen. Kannie wachten.

Heb trouwens voor de MT ook al olie en een filter klaar staan. Rib uit mijn lijf, maar dan heb je ook wat. Verder heb ik wat gefreesde Gilles Tooling onderdelen klaar liggen, een mooie alu kettingkast orgineel van Yamaha en afgelopen donderdag de comfort seat opgehaald... Heb straks dus weer wat te doen.
Zo blijf je lekker bezig. Moet ook nog even een kan Shell Advance bestellen maar vermoed dat het met de cilinder operatie niet nodig is. Filters, ringetjes en zelfs een nieuwe aftap plug heb ik nog voldoende op voorraad ;) Verder weinig plannen.
 
Binnenkort ook eigenaar vd Scrambler 800 Icon.
Spaakvelgen en handvatverwarming wordt nog gemonteerd.
Ik ben maar een hobbierijder maar kan niet wachten!!
Heb er zin in!
IMG_8706.JPG
IMG_8705.JPG
 
Heel dik! Vorig jaar ook lopen twijfelen om er een aan te schaffen, maarja huis kopen enzo.. Succes ermee!
 
Binnenkort ook eigenaar vd Scrambler 800 Icon.
Spaakvelgen en handvatverwarming wordt nog gemonteerd.
Ik ben maar een hobbierijder maar kan niet wachten!!
Heb er zin in!Bekijk bijlage 1465557Bekijk bijlage 1465558
Gaaf hoor! Volgens mij ben je de eerste met een "nieuwe" 800 Scrambler in dit topic. Ik zie ook een lekkere Termignoni uitlaat, ik had deze zelf ook op mijn 800 en het geluid was met db killer echt perfect(ik had wel het staafje uit de db killer gezaagd om de fluittoon te elimineren). Helaas is de uitlaat niet helemaal legaal wat voor reisjes naar het buitenland wel eens een probleem kan opleveren.
Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet met de spaakvelgen en misschien heb je een keer zin in een tripje met een paar andere Scramblers.
 
Uitlaat klinkt erg goed! (Was een advies van Moto Puro Nuenen, kreeg hier een EC-certificaat bij dus zou in principe met deze uitlaat naar Duitsland kunnen)

Ik rij met db-killer en vindt het geluid al best hard, volgens mij klopt die EC homologatie voor geen meter Hahaha
 
Twee mooie Scramblers👍🏻
Die uitlaat (standaard) van mijn motor kan heel rustig klinken maar ook brullen. Bij mij zit er een klep in de uitlaat wat zorgt voor wat meer of minder ‘ muziek’ , dit afhankelijk vd gashendel stand.
Heeft Ducati dit nu ook in 2020 modellen ?
 
Twee mooie Scramblers👍🏻
Die uitlaat (standaard) van mijn motor kan heel rustig klinken maar ook brullen. Bij mij zit er een klep in de uitlaat wat zorgt voor wat meer of minder ‘ muziek’ , dit afhankelijk vd gashendel stand.
Heeft Ducati dit nu ook in 2020 modellen ?
Mijn 1100 heeft een klep die bij ongeveer 50 km/h de uitlaat heel stil maakt maar daarbuiten doet de klep verder helemaal niks. De 800 heeft zover ik weet geen klep in het systeem zitten.
 
Uitlaat klinkt erg goed! (Was een advies van Moto Puro Nuenen, kreeg hier een EC-certificaat bij dus zou in principe met deze uitlaat naar Duitsland kunnen)

Ik rij met db-killer en vindt het geluid al best hard, volgens mij klopt die EC homologatie voor geen meter Hahaha
Klopt er schijnt nogal veel af te hangen van het land waar de homologatie is gedaan. In Italië kijken ze niet zo nauw en merken als SC, Arrow en Zard zijn vaak behoorlijk luid en dragen toch een e keurmerk. Merken als Akrapovic en Termignoni liggen blijkbaar flink onder de loep want deze zijn met e keurmerk echt net zo stil en soms zelfs stiller als standaard...totdat je de db killer eruit haalt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan