De Nieuwe Ducati Scrambler

Hier iemand interesse in een bagagerek voor de 800 serie?

9ADE07C1-73B0-4DC9-A85E-4511AC819DBB.jpeg
 
Inderdaad geen klep.
Twee uitlaat- en twee inlaatkleppen zijn ook wel genoeg. Nog een extra klep in de pijp? Ja ja , geluid, geluid en nog eens geluid. Niet ingewikkelder maken dan nodig! Het kan allemaal kapot en als je de verhalen leest van "slimme klepjes" in uitlaatsystemen van Japanners, waarmee je nooit, maar dan ook nooit door de regen mag rijden (laat staan door sneeuw en pekel), dan heb je ze liever niet.
 
Das waar, maar zelf zo'n fraai spatbord als van de 800 classic maken gaat me niet lukken en wat laten maken wordt me te duur vrees ik;)
Zou het niet lukken om een Icon-classic spatbord te monteren? Met een paar aanpassingen? Of zit de achterkant zoveel anders in elkaar? Overleg eens met een dealer die vindt dat de dealer alles moet kunnen maken wat de fabrikant niet maakt, maar de klant toch wil (Startwin?).
 
Zou het niet lukken om een Icon-classic spatbord te monteren? Met een paar aanpassingen? Of zit de achterkant zoveel anders in elkaar? Overleg eens met een dealer die vindt dat de dealer alles moet kunnen maken wat de fabrikant niet maakt, maar de klant toch wil (Startwin?).
Alles kan natuurlijk maar de achterkant zit dusdanig anders in elkaar, en is ook breder, waardoor dat een hele klus gaat worden. En dat vind ik dan weer te kostbaar worden aangezien het me nu ook weer niet echt stoort zoals het er nu uitziet.
 
Laatst bewerkt:
Alles heeft zijn prijs en het is aan een ieder te beslissen of dat het waard is of niet.
Als ik ga optellen voor hoeveel eurotjes ik aan accessoires er op heb geschroeft dan is de verhouding tot de waarde van de fiets totaal zoek.
Maar dat boeit me geen moer, want ik vindt het gewoon hardstikke leuk en het is een hobby.
En normaliter kost een hobby (een hoop) geld.
En ja, het blijft wel mijn eerste fietsie...
 
Alles heeft zijn prijs en het is aan een ieder te beslissen of dat het waard is of niet.
Als ik ga optellen voor hoeveel eurotjes ik aan accessoires er op heb geschroeft dan is de verhouding tot de waarde van de fiets totaal zoek.
Maar dat boeit me geen moer, want ik vindt het gewoon hardstikke leuk en het is een hobby.
En normaliter kost een hobby (een hoop) geld.
En ja, het blijft wel mijn eerste fietsie...
Is ook zo en je moet er niet teveel aan rekenen want dat heeft toch geen nut. En hobbies mogen zeker geld kosten maar ik heb er buiten het motorrijden nog wel een paar ;) . Maar bijvoorbeeld de Akra's zijn voor mij elke cent waard want ik vind ze super fraai en het geluid en de beleving nemen voor mij enorm toe. En dat geld eigenlijk voor de meeste upgrades, het moet mooi en het liefst ook nuttig zijn en/of de motor verbeteren.
 
Alles heeft zijn prijs en het is aan een ieder te beslissen of dat het waard is of niet.
Als ik ga optellen voor hoeveel eurotjes ik aan accessoires er op heb geschroeft dan is de verhouding tot de waarde van de fiets totaal zoek.
Maar dat boeit me geen moer, want ik vindt het gewoon hardstikke leuk en het is een hobby.
En normaliter kost een hobby (een hoop) geld.
En ja, het blijft wel mijn eerste fietsie...
Je hebt helemaal gelijk! Als je alles gaat berekenen is de lol er van af, dus als je de centen hebt en je beleeft er lol aan ....... .
 
Gisteren besteld. Weekje levertijd...
Is nog wel effe werk om te monteren. Uitlaat moet gedeeltelijk weg. Da’s nog wel een dingetje.
 
Gisteren besteld. Weekje levertijd...
Is nog wel effe werk om te monteren. Uitlaat moet gedeeltelijk weg. Da’s nog wel een dingetje.
Ja dat is nog niet zo makkelijk. Het zou moeten kunnen door de accubak los te maken en wat uit de weg te duwen. Je hebt dan een zo'n plat mogelijke steeksleutel nodig met inwendig ratel mechanisme. Lukt het zo niet dan moet de accubak en de abs unit worden verwijderd en dat is een heel karwei.
 
Levering kan zomaar eens een dingetje worden nu dat virus ook in Italië is toegeslagen...
 
Gisteren besteld. Weekje levertijd...
Is nog wel effe werk om te monteren. Uitlaat moet gedeeltelijk weg. Da’s nog wel een dingetje.
Koud kunstje. Ik heb die stukken pijp vaak genoeg gedemonteerd om de riempjes te controleren en om goed bij de oliefilter te kunnen. Het zijn alleen maar veertjes, maar laat ze niet wegspringen (in je oog of zo).
 
Ziet er goed uit. Beetje een hommage aan de "doorkijkwormwielen" die op de oude koningsassers gemonteerd zijn. Ik hou daar wel van!
 
Koud kunstje. Ik heb die stukken pijp vaak genoeg gedemonteerd om de riempjes te controleren en om goed bij de oliefilter te kunnen. Het zijn alleen maar veertjes, maar laat ze niet wegspringen (in je oog of zo).
Ik had begrepen dat de hele achterste bocht eraf moest en das best lastig. Als dit niet zo is stelt het idd niet veel voor.
 
Ik had begrepen dat de hele achterste bocht eraf moest en das best lastig. Als dit niet zo is stelt het idd niet veel voor.
Nou, ik heb die veertjes wel vaker weg gehaald om de uitlaat te poetsen. Maar als je ze weg hebt klemt het zaakje nog behoorlijk. Misschien de bocht aan de voorste cilinder even iets los draaien zodat er wat speling in komt. We gaan zien hoe het loopt. Als ik ze los heb kan ik de bochten nog effe extra goed oppoetsen...*D
 
Nou, ik heb die veertjes wel vaker weg gehaald om de uitlaat te poetsen. Maar als je ze weg hebt klemt het zaakje nog behoorlijk. Misschien de bocht aan de voorste cilinder even iets los draaien zodat er wat speling in komt. We gaan zien hoe het loopt. Als ik ze los heb kan ik de bochten nog effe extra goed oppoetsen...*D
Als je de uitlaat los maakt, dan hebt je volgens mij ruimte genoeg om de uitlaatdelen uit elkaar te wringen door een beetje te draaien. Liever niets losmaken aan de cilinderkop. Als je alles weer in elkaar steekt de delen een klein beetje insmeren met olie en eea gaat veel gemakkelijker in elkaar dan uit elkaar.
 
Als je de uitlaat los maakt, dan hebt je volgens mij ruimte genoeg om de uitlaatdelen uit elkaar te wringen door een beetje te draaien. Liever niets losmaken aan de cilinderkop. Als je alles weer in elkaar steekt de delen een klein beetje insmeren met olie en eea gaat veel gemakkelijker in elkaar dan uit elkaar.
Bedankt voor de tips weer. Ik ga er 1 dezer dagen mee aan de slag...
 
Bedankt voor de tips weer. Ik ga er 1 dezer dagen mee aan de slag...
Ik gebruik voor het in elkaar schuiven van de uitlaat delen een dun laagje hitte bestendig keramisch vet. Dit werkt uitstekend en kan heel gericht worden aangebracht zonder allemaak spetters van een spuitbus smeermiddel die later weer hinderlijke vlekken kan achterlaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan