26-09 is het weer ietsje zuidelijker, maar met goed weer ...... kijk je toch niet op een paar kilometertjes?Sorry, had wat anders te doen.. emotioneel het rondje wel gereden achter de TomTom.
Ziet er weer goed uit Ad en heb er weer zin in! Zie je zondag de 26e.Op de 26-09 gaan we voor een rondje Midden-Brabant. Ongeveer 135 km, vanaf de Mac bij Udenhout aan de doorgaande weg van Tilburg naar Den Bosch, adres voor GPS: Kreitenmolenstraat 300, 5071 ND Udenhout. Route zie bijlage.
Verzamelen om 10.30 voor een kopje koffie en rijden om 11.00 uur. Na ca. 2 uurtjes rijden zou er een lunchplek moeten zijn in "Stad van Gerwen".
Skippy en MacJunk zouden al staan te trappelen. Voor anderen: Laat nog even weten of je mee gaat, zodat we weten wie we kunnen verwachten.
Ondertekend: de man die volgens sommigen wel 50.000 km met een ketting zou kunnen doen vanwege een behoudende rijstijl.
GPX viewer
Er zit in de ring onder de vuldop een ontluchting met een slang naar beneden (bij de 800). Als deze slang verstopt zit of geknikt is dan ontlucht je tank niet of heel slecht. Je kunt dit testen door er een rietje o.i.d. op te zetten en door te blazen. Is dit pas aan de hand na je beurt? Zo ja, dan kun je eventueel degene die de beurt heeft uitgevoerd er op aanspreken…Hoi,
Mijn scrambler 1100 heeft net de grote beurt gehad, ben vanavond naar de harz gereden, twee keer getankt, zuigt m’n dop vacuüm, weten jullie zo hoe de ontluchting werkt?
Waarschijnlijk is bij de beurt de ontluchtings slang bekneld geraakt. Misschien hebben ze de tank losgehaald of verwijderd. Het is 1 van de 2 open rubber slangen die voor aan onder het moterblok uitkomen. Misschien de tank even lichten en deze 2 slangen volgen en controleren op knikken of beknelling.Hoi,
Mijn scrambler 1100 heeft net de grote beurt gehad, ben vanavond naar de harz gereden, twee keer getankt, zuigt m’n dop vacuüm, weten jullie zo hoe de ontluchting werkt?
Succes. Er zit ook nog wat gereedschap onder je zadelDankjewel beiden, ga er zo eens naar kijken. Zien of ik hier gereedschap kan regelen…
Dit is niet nieuw. Die slangen zitten heel vervelend gedraaid onder de tank, Ik heb het probleem ook gehad met de 800.Er zit in de ring onder de vuldop een ontluchting met een slang naar beneden (bij de 800). Als deze slang verstopt zit of geknikt is dan ontlucht je tank niet of heel slecht. Je kunt dit testen door er een rietje o.i.d. op te zetten en door te blazen. Is dit pas aan de hand na je beurt? Zo ja, dan kun je eventueel degene die de beurt heeft uitgevoerd er op aanspreken…
Hoi,
Mijn scrambler 1100 heeft net de grote beurt gehad, ben vanavond naar de harz gereden, twee keer getankt, zuigt m’n dop vacuüm, weten jullie zo hoe de ontluchting werkt?
Morgen zijn we met z'n drieën, denk ik. Skippy, MacJunk en de man die 50.000 km met één ketting doet. 10.30 uur bij de Mac Udenhout, aan de weg van Tilburg naar Den Bosch.
Als hij op deze lijkt vindt ik 'm redelijk geslaagd. Het is niet echt mijn ding zeg maar. Als ze er dan ook nog het watergekoelde 939 blok van de MultiStrada onder hangen heeft het mijns insziens weinig meer met een Scrambler te maken... Daarentegen is de XT600 Paris Dakar uitvoering een superfiets uit inderdaad de jaren 80In december komt eindelijk de langverwachte Ducati Desert X. In tegenstelling tot de concept motor die op de beurzen stond zal er geen luchtgekoeld blok inkomen zoals in de Scrambler maar een 937cc watergekoeld testastretta blok zoals in de hypermotard en de muktistrada 950(dat wil best vooruit en klinkt lekker). Ben benieuwd hoeveel de Desert X straks daadwerkelijk op de concept gaat lijken en hoe het zich verhoudt tot de competitie.
Bekijk bijlage 1679751
Ik vind dit segment al fraai sinds de 80's. De Africa Twins, Tenere's l, Dr. Big en GS'en uit Dakar vind ik helemaal geweldig. Ik heb echter weinig off road ambitie maar toch. Ook de nieuwe Tenere Rally Edition vind ik geweldig maar ik zou er niet snel mijn Scrambler 1100 voor ruilen, al is dit ook wel een echte alles kunner. Misschien ooit voor erbij...Als hij op deze lijkt vindt ik 'm redelijk geslaagd. Het is niet echt mijn ding zeg maar. Als ze er dan ook nog het watergekoelde 939 blok van de MultiStrada onder hangen heeft het mijns insziens weinig meer met een Scrambler te maken... Daarentegen is de XT600 Paris Dakar uitvoering een superfiets uit inderdaad de jaren 80
Misschien kunnen we een actie beginnen voor het behoud van het luchtgekoelde blok? En dan meteen actie om in de Monster weer een vakwerkframe terug te krijgen? Niet dat ik terug wil naar vroeger, maar luchtgekoeld en vakwerk is allebei veel mooier!Ik heb een jaartje terug de tenere rally gekocht, maar had de duc toen beschikbaar geweest had ik heel erg getwijfeld. Wel jammer dat het luchtgekoelde blok niet mocht blijven.
Klopt maar daar is dus de Scrambler voor, Vooral de huidige 1100 modellen.Misschien kunnen we een actie beginnen voor het behoud van het luchtgekoelde blok? En dan meteen actie om in de Monster weer een vakwerkframe terug te krijgen? Niet dat ik terug wil naar vroeger, maar luchtgekoeld en vakwerk is allebei veel mooier!
Ja, royaal door de 30k. De Panigale is er al in SP en kost over de 42k. Als de SF er komt dan gok ik dat deze tegen de 38k gaat kosten… Doet effe pijn in de portemonnee, maar dan heppie ook wat… Het zal een genummerde serie worden, dus de fiets zal langer zijn waarde behouden.Ben benieuwd naar die nieuwe Steetfighter. Die gaat dan wel door de 30.000 euro heen vrees ik.
Ik denk dat bij Ducati sowieso de beleving en het karakter uit het motorblok moeten komen. Het eigen gezicht gaat wel enigzins verloren helaas.