De Nieuwe Ducati Scrambler

Scrambler classic 2017, had op dat moment ongeveer 23500 km gelopen, nu 26000 :).
Is goed gemaakt in Italie bij een Ducati dealer.
Je hoort het wel vaker dat ze lek gaan, ook bij andere modellen en lagere standen/leeftijd.
We hebben heerlijk gekampeerd in Oostenrijk, italie en slovenie, net vanavond thuis gekomen.
Ja dan kan het ook wel eens gebeuren. Gelukkig goed opgelost en lekker km's gemaakt. :t:]
 
Laatst bewerkt:
Heb mijn Scrambler 1100 opgeruimd en nu een multistrada v4, in 1,5 jaar 24dkm op gezet. Heerlijke motor, iets betere zit voor mij, kreeg op de 1100 al redelijk snel last van mn gewrichten.
 
Ik heb nu een paddockstand geleend en moet de lepels op het einde van de brug zetten.... ik zie liever iets wat meer solide....

Bevalt zo'n ABBA goed ?

Zo'n ABBA ziet er al wat stabielen uit, alleen twijfel ik of ik voldoende bodemvrijheid creëer. De swingarm ophanging vam een DS is net wat afwijkend van die van een normale scrambler geloof ik.
Kan een van jullie eens meten hoe hoog het hart van de swimgarm as zich boven de vloer begeeft in opgebokte stand ? Volgens mij heb ik minimaal 46 cm nodig....

Alvast bedankt !!! 😀

Om weer wat ervaring te delen :

Na enige tijd Marktplaats afgestruind te hebben, in de buurt een 2ehands ABBA-stand op d kop weten te tikken.
Bij medeMF-er SuperBlackBird de 2 benodigde inserts besteld voor de Desert Sled. (de vorige eigenaar had een Kawa)
(Levertijd was ivm Brexit langer dan verwacht, hou dit in je achterhoofd als je ooit NL uit de EU wil stemmen;) )

Volgens de ABBA-site heb je voor de Desert-Sled ook nog een plateau nodig, welke je bij hen kunt bestellen, maar ik heb zelf ook nog wel een plank liggen😁.

Na wat voorzorgsmaatregelen (Stepjes naar achteren opbinden) staat de Desert Sled als een huis !!!
Zonder plateau staat de Desert Sled stevig, maar komt het achterwiel niet los van de grond.
Ik had nog Betonplex 20 mm liggen welke ik als plateau gebruik.
Als de ABBA-stand op het plateau staat draait het achterwiel vrij rond.
20231229_113418.jpg
 

Bijlagen

  • 20231229_113454.jpg
    20231229_113454.jpg
    302,7 KB · Weergaven: 0
  • 20231229_113439.jpg
    20231229_113439.jpg
    258 KB · Weergaven: 0
  • 20231229_113432.jpg
    20231229_113432.jpg
    243,9 KB · Weergaven: 0
Vanochtend zijn we wezen kijken bij een Scrambler Classic bij een motorzaak en een Scrambler Urban Enduro bij een particulier.
De Classic had minder dan 10k km's maar had voor die stand best wel veel beschadigingen. Met 4 eerdere eigenaren en een wat goedkope after market-uitlaat hadden we zo onze vraagtekens bij deze motor (schade? gerommeld met km-stand?).
De Urban Enduro zag er voor de km-stand (ca 35000) netjes uit, rekeningen van onderhoud erbij. Korte kentekenplaathouder onder het zadel hadden ze er afgehaald voor de verkoop, maar zit er wel bij.
Meteen dus de knoop doorgehakt, hopelijk komend weekend gaan we de Urban Enduro ophalen 8-)
Helaas heb ik pas voor eind een april afspraak kunnen maken bij de Zulassungsstelle om hem op naam te zetten, maar dat mag de pret niet drukken. Ondertussen maar eens rondkijken voor een wat minder lelijke demper.

5c091fc5-442d-4df8-bf79-35296c61acbb.jpeg
 
Deze heeft een 17 inch voorwiel hè ? , een van de leukere scramblers
Moet hij geïmporteerd worden of duurt dat overschrijven gewoon lang
 
Motor heeft Duitse papieren, maar is al afgemeld. Ik moet hem in onze Kreis aanmelden, en dat duurt lang.
Ik zou evt. elke dag even kunnen kijken of het sneller kan (vrijgekomen afspraken), maar omdat ik een dubbele afspraak nodig heb (ST2 moet van kenteken), zijn de mogelijkheden wat beperkter.
 
Motor heeft Duitse papieren, maar is al afgemeld. Ik moet hem in onze Kreis aanmelden, en dat duurt lang.
Ik zou evt. elke dag even kunnen kijken of het sneller kan (vrijgekomen afspraken), maar omdat ik een dubbele afspraak nodig heb (ST2 moet van kenteken), zijn de mogelijkheden wat beperkter.
Die Duitse bureaucratie is echt lekker door geslagen
 
Nee hoor, het systeem van op naam zetten werkt gewoon anders. In NL kun je op elke straathoek een voertuig overschrijven, hier in de Kreis zijn 3 kantoren. Als je bij een zaak koopt, kun je hen het kenteken laten regelen. Vaak zie je mensen met een hele stapel platen en papieren apart in een kamertje een hele rits in 1 keer afhandelen. Dan kan het sneller dan als particulier.
Het op naam zetten kost ook wat meer tijd. De TÜV-papieren moeten worden gecontroleerd, je moet een bewijs van (voorlopige) verzekering hebben, er komt een Kreis- en TÜV-sticker op de kentekenplaat.
Op de website staat duidelijk dat er elke middag weer nieuwe afspraken vrijkomen, maar ik vind het zo wel best. Liever beide zaken in 1 keer geregeld, scheelt een keer rijden. Ik heb al een kantoor gekozen dat verder weg ligt. Het dichtstbijzijnde kantoor in de Kreis kon pas begin mei.
In het verleden heb ik ook wel binnen een week een afspraak gehad. Geen idee waarom ze nu zo lang vooruit volgeboekt zitten. Personeelstekort misschien?
We zijn ook wel eens zonder afspraak gegaan, maar dan zit je heel lang te wachten. Geen idee overigens of dat überhaupt nog kan.
 
Vanochtend zijn we wezen kijken bij een Scrambler Classic bij een motorzaak en een Scrambler Urban Enduro bij een particulier.
De Classic had minder dan 10k km's maar had voor die stand best wel veel beschadigingen. Met 4 eerdere eigenaren en een wat goedkope after market-uitlaat hadden we zo onze vraagtekens bij deze motor (schade? gerommeld met km-stand?).
De Urban Enduro zag er voor de km-stand (ca 35000) netjes uit, rekeningen van onderhoud erbij. Korte kentekenplaathouder onder het zadel hadden ze er afgehaald voor de verkoop, maar zit er wel bij.
Meteen dus de knoop doorgehakt, hopelijk komend weekend gaan we de Urban Enduro ophalen 8-)
Helaas heb ik pas voor eind een april afspraak kunnen maken bij de Zulassungsstelle om hem op naam te zetten, maar dat mag de pret niet drukken. Ondertussen maar eens rondkijken voor een wat minder lelijke demper.

Bekijk bijlage 1987424
Mooi ding! Lijkt erg op een Classic maar dan met een mooier kontje!

De mijne (classic) is toe aan z’n desmo beurt (35k km) dus dat wordt nog even pijn leiden. Tevens dan ook maar een andere demper erop, ben benieuwd wat je erop zet!
 
Vanochtend zijn we wezen kijken bij een Scrambler Classic bij een motorzaak en een Scrambler Urban Enduro bij een particulier.
De Classic had minder dan 10k km's maar had voor die stand best wel veel beschadigingen. Met 4 eerdere eigenaren en een wat goedkope after market-uitlaat hadden we zo onze vraagtekens bij deze motor (schade? gerommeld met km-stand?).
De Urban Enduro zag er voor de km-stand (ca 35000) netjes uit, rekeningen van onderhoud erbij. Korte kentekenplaathouder onder het zadel hadden ze er afgehaald voor de verkoop, maar zit er wel bij.
Meteen dus de knoop doorgehakt, hopelijk komend weekend gaan we de Urban Enduro ophalen 8-)
Helaas heb ik pas voor eind een april afspraak kunnen maken bij de Zulassungsstelle om hem op naam te zetten, maar dat mag de pret niet drukken. Ondertussen maar eens rondkijken voor een wat minder lelijke demper.

Bekijk bijlage 1987424
Mooie aanwinst! Er zit zo te zien ook een 25mm hoger comfort zadel op. De Arrow pro race ziet er wel gaaf uit( imo )misschien is dat wat? Veel plezier als hij straks op kenteken staat en als ik je 1 upgrade mag aanbevelen dan zou ik kijken naar een betere achterschokdemper. Verder zijn het heerlijke motoren die 800 Scramblers.
 
Ze hadden nog exact zo'n zelfde staan van een familielid. Daar zaten 2 dunne Termignoni's onder. Ook mooi, maar wat minder mooi voor de knip :+
Eerst het ding hier hebben en ermee gaan rijden, en ondertussen op 't gemakje rondkijken. Echt mooi vind ik de hoge scrambler-uitlaten, maar die zijn echt prijzig. Bovendien willen we er vast ook wel eens mee op vakantie, en dan worden zijtassen/koffers wat lastig.
Deze Mistral-demper bij Stein Dinze vind ik ook wel wat hebben. Ik denk dat het iets in die stijl moet worden.
1711214236456.png
 
Dat doe je goed bij sommige motoren valt het niet zo op.
Maar bij deze Scrambler hoort gewoon spaak.

Spaak is smaak. 8-)
 
Vanochtend zijn we wezen kijken bij een Scrambler Classic bij een motorzaak en een Scrambler Urban Enduro bij een particulier.
De Classic had minder dan 10k km's maar had voor die stand best wel veel beschadigingen. Met 4 eerdere eigenaren en een wat goedkope after market-uitlaat hadden we zo onze vraagtekens bij deze motor (schade? gerommeld met km-stand?).
De Urban Enduro zag er voor de km-stand (ca 35000) netjes uit, rekeningen van onderhoud erbij. Korte kentekenplaathouder onder het zadel hadden ze er afgehaald voor de verkoop, maar zit er wel bij.
Meteen dus de knoop doorgehakt, hopelijk komend weekend gaan we de Urban Enduro ophalen 8-)
Helaas heb ik pas voor eind een april afspraak kunnen maken bij de Zulassungsstelle om hem op naam te zetten, maar dat mag de pret niet drukken. Ondertussen maar eens rondkijken voor een wat minder lelijke demper.

Bekijk bijlage 1987424
Uitlaatje van Virex is ook niet gek.
Zie foto.
Virex-uitlaat.jpg
 
Die had ik inderdaad ook al gezien. Ik kan alleen zo snel niet vinden of hij is goedgekeurd voor deze Scrambler (we zitten hier natuurlijk met de TÜV).

Maar dat is inderdaad de vorm die we zoeken :Y
 
De Scrambler staat inmiddels thuis, voorzien van een andere uitlaat. Het is een Mistral geworden. Niet al te duur, smoelt mooier dan het origineel en klinkt ook wat minder braaf. Betere foto lukt nu ff niet.
Binnenkort wordt de kentekenplaathouder achter het achterwiel nog vervangen door de korte houder onder het zadel.

IMG_2904.jpeg


Aangezien we de motor waarschijnlijk ook wel gaan gebruiken voor vakantie, ben ik op zoek naar zijtassen. Het liefst had ik beugels waarmee ik de Givi's van mijn KTM kan gebruiken, maar die zijn zo te zien nooit geleverd voor de Scrambler. Het wordt dus een aparte set. De originele tassen van Ducati lijken met riemen te worden bevestigd, wat mij een beetje tegenstaat (slijtagegevoelig, gepiel als je moe afstapt na een lange rit). Blijft over een after market-set.
Ik heb de SLC-beugels van SW Motech met Legend Gear-tassen al gezien. Voor zover ik kan vinden, worden deze met een kliksysteem bevestigd. Ook Hepco & Becker lijkt met de C-Bow wel een redelijk systeem te hebben. Zijn er hier mensen met ervaringen met een van deze merken, of goede (of juist slechte :+ ) ervaringen met andere merken?
Het idee is zachte tassen, of gevormde zijtassen.
 
Ik heb nog nagenoeg gloednieuwe SW MOTECH Blaze tassen voor een Scrambler liggen. Alleen ik zie net dat je in Duitsland woont :+
Was altijd een feestje om met de Scrambler in de Eifel of Sauerland te rijden.
 
Daar heb ik destijds voor mijn KTM ook naar gekeken, maar door de bevestiging met alleen die pen lijkt mij dat er snel iets mis kan gaan/dat je ze sneller kunt verliezen. Daarom ben ik uitgekomen op Givi (ST609, lijken wel wat op die Blaze).
Of ben ik dan te bang voor mogelijk 'falen' :?
Op zich zou het geen gek idee zijn: bevestiging op de KTM en op de Scrambler, en dan 1 set tassen voor beide.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor verschillende motoren sw motech blaze tassen gebruikt (van S1000R tot Scrambler) en half Europa door gereden en er is nog nooit iets mis gegaan dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn hoor.
 
...en vandaag de eerste rit achter de rug *D
Wat mij opviel, is de vreselijk lange 1. Bijvoorbeeld bij verkeerslichten wilde ik bij het terugschakelen steeds nog een versnelling verder terug, maar dan bleek ik al in z'n 1 te zitten. Verder is 130 op de Autobahn nog vervelender dan ik dacht. Bij 150 had ik het gevoel als een vlag aan het stuur te wapperen :+
Op de binnenwegen hier, tot 100 km/u, rijdt het echt fantastisch :]
De tassen van @Andrew Heuer zijn opgehaald bij het tussentransport en daar gemonteerd. Ben d'r blij mee 👍
Scrambler en ik gaan wel goede vriendjes worden, denk ik :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan