Ik ben voornemens het zadel opnieuw te laten bekleden bij Ellermeyer in Amsterdam.
Hier kun je er ook voor kiezen een gel pakket met noppen in te laten zetten (patent).
Verder kun je de hoes zelf geheel naar eigen inzicht ontwerpen.
Kleuren, materialen, kleur stiksels, borduursels, logo’s, alles is mogelijk.
Ben ze tegen gekomen op de motorbeurs.
Ze bekleden ook het interieur van de Spyker auto’s, kwaliteit is werkelijk top.
Prijs vergelijkbaar met nieuwprijs comfortzadel.
Dat kan zeker interessant zijn al blijft het altijd afwachten hoe het uiteindelijk zit.Wat gelijk lekker zit kan soms na een uur ineens toch pijnlijk of oncomfortabel voelen en omgekeerd komt ook voor.
Het is wel gaaf dat je het helemaal naar eigen ontwerp kan laten samenstellen. Ik vind persoonlijk zo'n alcantara achtige afwerking zoals op de Triumph Street Scrambler erg fraai.
Uiteraard ligt het ook aan jezelf.
Ik vind het originele zadel niet super oncomfortabel(toch in 1 ruk uit het zwarte woud naar huis gereden en flinke tochten op gedaan) en toch lees je zat verhalen van mensen die het er nog geen uur op volhouden.
Dat klopt, maar ik ben zo iemand die na zo’n anderhalf uur toch wel wat begint te voelen.
En dat is zacht uitgedrukt.
Het kan wat dat betreft alleen maar beter worden.
Verder vindt ik het standaard zadel oersaai. Jou comfortzadel heeft al veel meer reliëf.
Het is eigenlijk niet meer dan een plank met wat ribbels die je met een vergrootglas moet zoeken. Ik heb ook aan het comfortzadel gedacht, maar hoef niet hoger te gaan zitten.
Ik vindt het Classic zadel erg mooi, maar die is er niet in het zwart...
Qua ontwerp zat ik te denken aan een alcantara bovenkant met dubbel gestikte ruitjes (rood garen). Zijkanten gewoon leerachtig, achterop in rood Ducati (wat nu in wit is) met aan beide kanten een klein Italiaans vlaggetje. Geheel in zwart. Iets in die trant.
Ik ben benieuwd en hou me zeker aanbevolen.Ik heb een gezet 3mm plaatje met 4 gaten voor de TomTom steun en 2 gaten die je met behulp van vulbusjes op de kroonplaat meeschroeft. Toen ik dit getekend heb heb ik er gelijk 5 laten snijden en zetten. Zal zo snel mogelijk het monteren en op de foto zetten. Als je het mooi vindt kan ik een compleet setje met bouten en vulbusjes opsturen of meenemen op de eerstvolgende rit. Moet effe kijken wat het zou moeten kosten. Denk rond de 30 a 35 euro.
Zelf heb ik deze oplossing op mijn Monster. Afkomstig van de firma GIVI, gemaakt van gefreesd en geanodiseerd aluminium. Je kan zelfs met een simpele greep de TomTom 90 graden draaien, zodat je beter ziet welke bochtenje tegemoet rijdt. Niet goedkoop, wel perfect
Dat 90 graden draaien zit toch gewoon standaard in elke TomTom houder?
Met mijn smartphone rijd ik ook zo en dat is inderdaad ideaal om vooruit te kijken naar de bochten.
Ja, dat is inderdaad zo. Deze houder is best duur, maar voor mijn Monster de meest perfecte oplossing. Het 12V draadje van de TomTom heb ik aan de achterkant de koplamp in gewerkt en daar netjes aangesloten op het stadslicht mbv een tweeling stekkertje. Nog wel een 3 Amp. zekering in het draadje gezet. Als je het contact aan-/uitzet gaat de TomTom aan/uit.~
Bij de Monster van een vriend hebben we ook de TomTom met een zekering op de verlichting aangesloten. Zelf vind ik het onhandig dat de TomTom uit gaat als je licht of contact afzet. Dus op mijn Scrambler toch maar met extra zekering op de accuspanning aangesloten. Het levert door weer en wind geen enkel probleem op.
Gaat de TomTom automatisch uit bij spanmingsval of is dat een instelling(in de auto is dit namelijk niet zo)?
Ik wou hem via de bedrading van de usb poort aansluiten zodat hij geen stroom pakt als de motor stil staat maar ik wil niet dat de TomTom dan automatisch uitschakelt.
Mijn TomTom Rider 410 wil zichzelf uitschakelen als ik het contact uitzet. Echter, je hebt dan 15 seconden de tijd om het uitschakelen te annuleren door op het TomTom scherm op "annuleren" te drukken. Dat kan zelfs met je handschoen aan.
De handleiding geeft echter niet aan wat je kan instellen. Ik heb het liefst met de hand aan en uit zetten en aansluiten op een geschakelde 12v zodat wel of geen spanning geen invloed heeft. Het lijkt me vervelender dat je TomTom de accu leeg trekt omdat je hem vergeet uit te zetten op een constante 12v verbinding.
V.w.b. de TomTom Rider 410, het met de hand aan en uit zetten geeft beslist geen voordeel, want de aan/uit knop zit rechtsboven, ingepakt in rubber en je moet 'm heel stevig indrukken voor het gewenste resultaat. De geschakelde 12V zit in de koplamp, omdat het licht aangaat als je het contact aanzet.
Uitzetten gaat automatisch, tenzij je op "annuleren" drukt. Misschien ff wennen, maar ik zou niet anders meer willen. Op deze manier is het onmogelijk dat de TT je accu leegtrekt.
Ik heb een classic, na aankoop nieuwe auto met navi hield ik m,n Tom2 start20 over. Deze gemonteerd op mijn motor met een systeem van SW Motech.Aansluiting via de usb poort.
Werkt verder prima.
En wat betreft het standaard zadel (bruin dus). Ik heb het compleet laten modificeren bij Bagster. Twee cm hoger,in het bruin natuurlijk, Scrambler tekst achterop geborduurd,zit merkbaar fijner.
Ben zelf 1.80m lang en was niet tevreden over het comfort na een lange (meer dan 100km) rit.
Kost wel wat maar het scheelt echt!
(zal tzt wat foto,s posten).
Het rondje (2 juni) dat te combineren is met een bezoek aan het Italiaans Motormuseum is bijna 90 km lang. Je kunt het downloaden met de Motopluslink. De beschreven start is bij een bistro die pas om 12.00 uur open is. Ik zal kijken of ik iets passenders kan vinden (qua tijd).
Van het weekend maar eens een proefrondje rijden nadat hij gemonteerd is met behulp van een M8 Ram mount kogel op de stuurklem.
Let wel op dat je:
a) de M8 met het juiste koppel vastdraait,
b) liever geen rvs in aluminium stuurklem draaien. Beter gewone M8 gebruiken, omdat rvs en aluminium op elkaar reageren, terwijl je dat niet zou verwachten.
N.B. bij mijn GIVI TomTom houder werden 4 rvs inbusbouten meegeleverd. Ik heb ze vervangen door standaard gegalvaniseerde inbusbouten. Voor het 'mooi' hoef je dat niet te laten, want je ziet ze nauwelijks aangezien er plastic dopjes ingeduwd zijn.
@MacJunk
Thanks!
Gaaf dat je zadel wordt gecustomized!
Dat gaat vast heel mooi worden en ik ben benieuwd hoe die gel insert gaat bevallen. Gaan ze verder nog wat met de vorm doen?
Je hebt in ieder geval een mooi lang weekend voor de boeg om lekker te sleutelen dus dat gaat vast goed komen met die bar end knippers en de resterende rode accenten van CNC-Racing.
Hoop dat je ook nog wat tijd over houdt voor een paar mooie foto's als het af is
Vanmiddag even de TomTom 550 gemonteerd en een stroomdraad getrokken vanaf de 2 draden die ook de usb poort onder het zadel van stroom voorzien (1 boutje verwijderen en je kunt erbij).
Ik ben helemaal tevreden met de plaats en hoe het eruit ziet.