Ziet er TOP uit!!Van de TomTom ga je erg veel plezier beleven.
N.B. er zit o.a. een knop op de TT waarmee je je gereden route kunt vastleggen. Erg handig om naderhand te bekijken waar je geweest bent. Dan nog een tip. Stel dat je de hele dag onderweg bent. Dan moet je bij pauzes de TT niet uitzetten, want anders knipt TT je gereden route in stukjes. Als je 'm aan laat staan blijft het 1 track.
Dat is goed om te weten want ik ben zeker van plan deze functie te gebruiken. Met uitzetten bedoel je dan ook als hij bij stroomonderbreking in de slaapstand gaat neem ik aan?
Het automatisch aan uit zetten of handmatig is overigens zo veranderd in het menu dus nog even kijken wat in de praktijk het handigst is.
Ik ben benieuwd hoe je de vastgelegde route dan weer in mydrive krijgt te zien. Komt hij daar vanzelf beschikbaar via de cloud of moet deze bewust geëxporteerd worden?
De vorm laat ik ongewijzigd. Alleen dat rare knikje halverwege gaat er uit. Vandaag (zaterdag) is het weer iets minder en moet ik eens even kijken of ik mij er toe kan zetten wat te gaan sleutelen. Morgen heb ik wss verplichtingen, maar maandag schijnt het ook mooi weer te worden om de Triumph weer eens de sporen te geven. Ik hoop dat die 2 zwarte kapjes aan de linkerkant van het blok (kop) er makkelijk af gaan. Daar heb ik rode voor.
Ik heb de 410, dus misschien is het menu iets veranderd? Ja idd, ik bedoel als hij in de slaapstand gaat dan slaat hij de gereden track op als bestandje. Als je daarna verder rijdt start hij een nieuwe track bij opnemen.
Ik heb de vastgelegde tracks opgeroepen in het gratis programma "Basecamp" van concurrent Garmin. Enige nadeel, ik heb in de gratis versie erg basic kaarten. Je krijgt dan dit (waarbij de verschillende kleuren steeds op een andere dag gereden zijn):
[afbeelding]
Overigens is het mij in Basecamp gelukt de verschillende dagtracks aan elkaar te plakken en 1 kleur te geven.
Ander goed on-line programma om de tracks te bekijken is b.v. www.kurviger.de
Ach het zou volgens mij in ieder geval droog blijven vandaag.
De kapjes zitten vast met 10nm op de buitenste 2 bouten en er word ook loctite gebruikt.
De bouten zouden overigens redelijk makkelijk los moeten gaan.
Er zouden een soort inkepinginkjes in de zijkant moeten zitten om ze los te kunnen wrikken(al weet ik dat niet 100% zeker voor de Scrambler).
Bij montage geven sommige mensen ook een klein klopje met een rubber/kunstof hamer om zeker te weten dat ze vlak aan zitten.
De inkepingen hier zichtbaar(die kleintjes in het verlengde van de boutgaten):
[afbeelding]
Het is gelukt de zwarte er af te krijgen. Er zaten inderdaad uitsparingen in, weliswaar iets groter dan op jouw foto. Rode kapjes zitten er dus op. Binnenkant ziet er ook iets anders uit dan op de foto. Er zit namelijk een rubberen pakking in die je effe op de rode CNC kapjes moet overzetten...
...Als ik het zadel terug heb maak ik een paar mooie foto’s van het complete eindresultaat.
Wie heeft 2 juni nog in de agenda staan? Rondje toeren met bezoek Italiaans Motormuseum.
De onderstaande route route is heel geschikt om het museum mee te pikken; dat is maar een heel klein stukje omrijden. Startpunt is duidelijk aangegeven, dus dat vind je wel.
Voor mezelf heb ik de route al aangepast en dan kom ik op 94 km. uit incl. museum. Met heen en terug er bij moet dat voor iedereen te doen zijn.
10.30 uur daar verzamelen? Wie rijdt er mee?
Rondje Hilversum
Ik heb de route gedownload en in mijn TomTom kunnen krijgen. Ik heb de route erin gezet met het bestand dat de route als track weergeeft(1 start en eindpunt en de weg ertussen is samengesteld uit stipjes). Dit is als ik het goed begrijp toch de beste manier om hem in de TomTom te zetten? De variant met de tussenstop vlaggetjes kan andere resultaten opleveren als ik het goed begrijp en je moet dan ook echt de tussenstop aandoen omdat anders de route hier naar toe blijft sturen tot je de tussenstop hebt aangedaan.
Het is allemaal nog een beetje nieuw voor me dus ben me nog een beetje aan bet inlezen dus alle info is welkom.
Ik heb 2 juni ook nog in de agenda staan, alleen zoals het er nu uitziet kan ik bijna niets plannen helaas. Mijn vader ligt op dit moment in het ziekenhuis en daar gaat het helaas niet goed mee...
Als ik ook maar half in staat ben de rit mee te maken ben ik zeker van de partij, maar er zijn belangrijker dingen in het leven.
Ik ben dus nog helemaal niet handig met die TomTom, dus kan iemand het verzamelpunt gewoon even hier vermelden, of heb ik gedurende de tijd iets over het hoofd gezien?
Ja de nieuwere TomTom's kunnen overweg met "tracks", dat zijn .gpx bestanden zoals al veel eerder toegepast door Garmin. Zo'n track wordt op de kaart weergegeven als een "kruimelspoor".
Vroegâh gebruikte TomTom een ander format (.itn) en dat dwong je om ieder waypoint op de kaart ook echt aan te doen. Als je het waypoint miste werd je steeds teruggestuurd. Grote voordeel van tracks (.gpx) is nou juist dat als je een waypoint mist, de route automatisch doorgaat naar het volgende waypoint.
NB. als je een route opneemt met je TT en je het .gpx bestand daarna opent met b.v. "kladblok" dan zie je dat het kruimelspoor uit een hele lange reeks coördinaten bestaat. Steeds lengte en breedtegraad.
Ik heb 2 juni ook nog in de agenda staan, alleen zoals het er nu uitziet kan ik bijna niets plannen helaas. Mijn vader ligt op dit moment in het ziekenhuis en daar gaat het helaas niet goed mee...
Als ik ook maar half in staat ben de rit mee te maken ben ik zeker van de partij, maar er zijn belangrijker dingen in het leven.
Ik ben dus nog helemaal niet handig met die TomTom, dus kan iemand het verzamelpunt gewoon even hier vermelden, of heb ik gedurende de tijd iets over het hoofd gezien?
Nou, misschien iets te persoonlijk om hier te delen, maar het komt helaas niet meer goed met mijn vader. Hij is uitbehandeld en krijgt alleen nog medicijnen tegen de pijn. Daarmee is het eigenlijk wel gezegd. Ik bekijk op dit moment per dag wat ik wel en niet wil gaan doen, hetgeen grote invloed heeft op mijn gemoedstoestand. Maar bedankt voor de goede wensen.
Ook bedankt voor het delen van het startpunt van de route. Goede plek. Kom er altijd langs als ik een 'rondje 't Gooi' doe. Ik hoop er echt bij te zijn. Af en toe op de motor springen is in deze voor mij nare tijd de enige manier om die voortdurende knoop in mijn maag voor even kwijt te raken...
Bij de Ducati Club Races in Assen heeft de Scrambler 1100 zich van een snelle kant laten zien. In de klasse Duovalvole, de snelle tweekleppers, werd Jelle Crommentuyn 14e in een veld van ca. 40. Na een superstart lag hij zelfs even op de 5e plek, maar ja, elke ronde heeft een recht eind en daar telden de pk's van de andere Duc's toch het zwaarst.
Toch een mooie prestatie. Denk dat er zat deelnemers bij zaten met een stuk minder gewicht en zeker een pk of 20 extra.
Was de Scrambler 1100 helemaal standaard?
Hallo Mannen!
Ik ben wat afwezig geweest en ben net terug uit Ethiopie waar het internet niet is zoals hier in Nederland
Vraagje:
Zoals jullie weten is ScapaMoto failliet gegaan en de beide motoren moeten nagekeken worden om dat er een aantal Duitsland trips aan zitten te komen.
Ik kan mij herinneren dat er Ducati onderhoud bedrijven er al eerder besproken was op het forum, maar kan het nergens terug vinden. Wie raden jullie aan voor Ducati (Scramber/Monster) onderhoud?
Wie raden jullie aan voor Ducati (Scramber/Monster) onderhoud?