Altijd leuk als andere ook waardering hebben voor je motor. Bij de bandenboer ook 4 mensen die me complementeerde met mijn motor in de tijd die ik daar was.
Glimmende laagje is er inderdaad gelukkig alweer af, blijft altijd ff spannend de eerste kilometers.
Heb ook nog op Marktplaats een originele uitlaat demper gescoord voor 25 euro. Ik moet nu alleen nog even achter het 8 vormige beugeltje aan voor de bevestiging aan de rechter kant (links zit deze nog wel op mijn motor maar rechts zit de Termignoni anders gemonteerd ).
Ik denk er over om voor mijn vakantie de originele demper te plaatsen om gedoe te voorkomen in de Eiffel. Er schijnt daar toch echt veel gecontroleerd te worden(en dan vooral in het vakantie seizoen)de Termignoni komt er dan misschien niet alleen met een boete vanafAls een boete het enige zou zijn dan zou ik er niet mee zitten.
Ga nog wel optisch wat doen met de hitteschilden van de originele uitlaat want vindt het nogal lomp ogen. Ik denk eraan het grote schild te polijsten en het kleine voorste schild mat zwart te spuiten om het optisch wat te verkleinen.
Uitlaat in Duitsland: Als je kunt laten zien dat er een officieel E-keurmerk in zit én de killer zit er in, dan is er niet zoveel aan de hand. Heb je dat niet en ze doen vervelend dan ben je je pijp kwijt en kun je gaan lopen. Ik heb al veel tochtjes in Duitsland georganiseerd en tot nu toe nooit problemen. Wel bekeuringen, maar om andere redenen.
Over originele onderdelen gesproken: Ik heb ook nog de originele uitlaat, luchtfilter, spatborden voor-en achter en nummerplaat houder. Die ga ik echt niet meer gebruiken dus als iemand geïnteresseerd is voor weinig geld?
De Termignoni is niet "road legal" dus geen E-keurmerk en bij serieuze controle dus einde reis. Verleden jaar dorst ik net nog wel aan naar het zwarte woud maar naar de Eiffel vind ik het risico te groot al keek er geen agent naar mijn motor om. Niet dat de Termignoni met db-killer nu zo luid is maar ja het mag dus niet.
Gekke is dat veel moderne motoren(en sportwagens) met standaard gemonteerde elektrische kleppen tegenwoordig wel heel veel kabaal maken en dat mag dan weer wel. Het blijft onzinnig gedoe deze wetgeving waarbij gloednieuwe peperdure orginele uitlaten(oem Scrambler zo'n 900 euro!) in veel gevallen alleen in de showroom en op een plank in de garage of schuur hun leven slijten.
Ben overigens benieuwd hoe de standaard uitlaat het doet icm de "race" mapping.
Even een paar vraagjes. Ik ben ivm niet meer veel langere afstanden te rijden aan het kijken naar een andere motor. Ik rijd nu een Versys en heb interesse in een Scrambler of Street twin.
Dit lijkt me HET scrambler topic, waar moet ik op letten bij het bekijken naar de scrambler? Zijn er specifieke pijn- aandachtspuntjes? Of hebben jullie een (internationaal) forum waar ik veel info uit kan halen? Ik las bijvoorbeeld hier al dat motoren van een latere productiedatum een andere throttle repons hebben.
En zijn er wat goede sites voor aftermarket parts? bijv tail tidy om de kentekenplaat anders te monteren.
En is er een Haynes manuel/uitgebreide handleiding om deze fiets zelf te onderhouden?
Ik hoor het graag.
Even een paar vraagjes. Ik ben ivm niet meer veel langere afstanden te rijden aan het kijken naar een andere motor. Ik rijd nu een Versys en heb interesse in een Scrambler of Street twin.
Dit lijkt me HET scrambler topic, waar moet ik op letten bij het bekijken naar de scrambler? Zijn er specifieke pijn- aandachtspuntjes? Of hebben jullie een (internationaal) forum waar ik veel info uit kan halen? Ik las bijvoorbeeld hier al dat motoren van een latere productiedatum een andere throttle repons hebben.
En zijn er wat goede sites voor aftermarket parts? bijv tail tidy om de kentekenplaat anders te monteren.
En is er een Haynes manuel/uitgebreide handleiding om deze fiets zelf te onderhouden?
Ik hoor het graag.
Bedankt voor de info al. Ik ben inderdaad op zoek naar verhuur motoren. Dan kan ik wat meer kilometers maken. Motopuro is de dichtstbijzijnde ducati dealer maar verhuurd alleen een desert sled, das net het model dat ik niet zoek.
De motoport bij mij in de buurt heeft ook Thriumph maar wil deze niet verhuren zonder verdere afspraken te maken.
Ik zal eens kijken wat er nog in de buurt ligt voor verhuur.
Jullie kennen geen goede website met aftermarket onderdelen?
De demo van Affetto heeft het Termi systeem met E-Keur. Klinkt minder dan de originele dempers.Gaaf! Was er toevallig al een 1100 Scrambler bij met het Termignoni uitlaat systeem? Vreemd genoeg is hier nog steeds weinig over te vinden.
Kan me goed voorstellen dat ze de 1100 steeds leuker vind daarom ga ik er zelf maar niet op proefrijden.Heeft je vrouw nog een voorkeur voor 1 van de 3 varianten?
De demo van Affetto heeft het Termi systeem met E-Keur. Klinkt minder dan de originele dempers.
Die van Moto Puro heeft het Termi systeem zonder E-Keur. Klinkt erg lekker!
We waren een week geleden in de Vogezen en een vriend van me had deze demo bij. Ook in Duitsland mee gereden, niks aan het handje!
De demo van Affetto heeft het Termi systeem met E-Keur. Klinkt minder dan de originele dempers.
Die van Moto Puro heeft het Termi systeem zonder E-Keur. Klinkt erg lekker!
We waren een week geleden in de Vogezen en een vriend van me had deze demo bij. Ook in Duitsland mee gereden, niks aan het handje!
en de politieagenten keken er naar en deden niks.....
Dan zijn ze niet op stage geweest in de Eifel
Ander zet je zelf een tattoo met een E op je pijp...
@ Skippy: De originele pot bedoel je? Nu met een gerust hart naar DE. Alleen nog even opletten voor de wegen die in het weekend zijn afgesloten voor motoren (Eifel, Zwarte woud, Harz).
Hallo allemaal, Zit al een tijdje mee te lezen in dit topic.
Heb zelf een Scrambler cafe racer gekocht. Motor zou normaliter a.s. donderdag of vrijdag afgeleverd moeten worden.
Heb een paar jaar zonder motor gezeten en het begon toch wel weer te kriebelen. De Scrambler leek me een leuke manier om weer in te stappen.
Gaaf! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, daar ga je vast een hoop plezier aan beleven!
Het is momenteel ook heerlijk weer om alvast lekker wat kilometers te maken.
Ik hoop dat je je ervaringen hier wilt delen en misschien zien we je eens bij een ritje of bij de komende Ital dag of Scrambler dag.
Ha Skippy, Bedankt alvast heb er ook (weer) erg veel zin in. De Italdag is zeker iets waar ik wel naar toe ga (vorige motoren waren ook Ducati) Altijd veel leuks te zien op die dag.
Scrambler dag kon ik nog niet, even naar zoeken. Ervaringen en foto's volgen zeker nog.