De Nieuwe Ducati Scrambler

Zo, ben ook net binnen van een ritje en nat tot aan den onderbroek. Motor staat straks weer te wachten op een poetsbeurtje... Welke kettingsmeermiddelen gebruiken jullie? Van AdSpeed weet ik dat hij zo’n druppelaar heeft. Ik gebruikte in het begin altijd S100, van die witte spray, maar vindt een witte ketting niet mooi. Het vet is echter wel van een hele goede kwaliteit (lekker stickie ook). Daarna een busje S100 met transparante spray gekocht. Ketting en tandwielen zien er mooi schoon uit, maar heb de indruk dat het een beetje te dun vloeibaar is. Niet zo stickie als de witte zeg maar. Heb laatst een busje van Vrooam gekocht, de ‘clear chain lube’ en dat is het wat mij betreft helemaal. Deze is zoals de naam al zegt transparant en niet zo heel dun vloeibaar. Tevens moet je je ketting nooit te dik inspuiten. Het eindigd dan achter op je jas of in de ruimte rond je voorste sprocket (kettingwiel). Ik spuit de ketting altijd in aan de binnenkant en laat hem 1x rond gaan aan de linker o-ring en 1x aan de rechter o-ring. Meestal na een rit en dan na een tijdje met een doek nog 1x rond laten gaan.
 
Tsja .... kettingonderhoud? Ik heb nog nooit een ketting schoongemaakt. Als je door een vette regenbui rijdt, is alles er toch wel vanaf.
Ik kan echt iedereen aanraden een OSCO te monteren. Altijd smeermiddel bij je! Even smeren de laatste meters als je thuiskomt en alles weer prima. Een ketting gaat dan echt lang mee: Mijn Tiger ruilde ik in met 36.000 km en de dealer kom m nog met de originele ketting verkopen (met een gerust geweten) door de OSCO..
Tip: Gebruik dan een mengsel van niet-biologisch-afbreekbare kettingzaagolie aangevuld met Molycote. Dat blijft prima zitten en spettert niet. Je moet natuurlijk wel een reservoir/pompje monteren, maar als je dat niet mooi vindt?
 
Gaat iemand nog naar Goedhart Motoren aankomend weekend?
Dan is weer de jaarlijkse einde-van-het-seizoen uitverkoop.
Zo ja, dan is het wel leuk op een bepaalde tijd af te spreken.
En je kunt natuurlijk 2 motoren winnen...😉
 
Zo, was even terug lezen na een paar dagen geen Motor-forum :)

Ik zat zelf wel te denken om naar Goedhart te gaan. Moet alleen even kijken wat er verder allemaal op het programma staat aankomend weekend.
Anders zeker wel te porren om ergens af te spreken.
 
Zo, vandaag een mini-rollenbakje binnen gekregen. Gekocht om tijdens poetsen onder voorwiel te zetten. Dan kun je gemakkelijk het voorwiel draaien tijdens wassen en poetsen / in de was zetten. Ziet er erg degelijk uit. Ga hem van het weekend eens uittesten.
E9A355A1-374E-4BF0-88D7-0E6A25FE7E84.jpeg
 
Zo, vandaag een mini-rollenbakje binnen gekregen. Gekocht om tijdens poetsen onder voorwiel te zetten. Dan kun je gemakkelijk het voorwiel draaien tijdens wassen en poetsen / in de was zetten. Ziet er erg degelijk uit. Ga hem van het weekend eens uittesten.Bekijk bijlage 1330548
Handig ding:t. Heb ik ook wel eens overwogen voor het kettingsmeer verhaal maar ben toen toch maar voor een standaard gegaan. Met de Abba stand en eenngarage krikje heb je heel makkelijk alle twee de wielen van de vloer.

Wat Goedhart betreft moet ik nog even nadenken. Als het mooi weer is ben ik denk ik wel van de partij maar moet ook nog naar een foto expositie van een vriend in het Lantaren Venster in Rotterdam. Laat maar even weten welke dag je gaat, vind het wel leuk om even wat af te spreken.
 
Ik heb voor achter een stand op wieltjes. Kan ik de ‘kont’ een gooi geven en de motor verdraaien in de garage. Heb ik voor beide motoren. Tijdens poetsen deze dus onder het voorwiel.

Goedhart een uur of 1 op zaterdag?
 
Inmiddels een rondje op gereden en het zit best watanders. Je zit een soort van 'vast', en dat voelt eigenlijk wel heel erg lekker. Omdat dit zadel wat breder is onder je kont, wordt je gewicht wat beter verdeeld denk ik. IK heb er 15 min op gereden maar het zit best comfy.

En niet geheel onbelangrijk, het is stylisch. Ik vind het mooi in het geheel passen en het is niet zo'n groot 'blok' wat bijvoorbeeld het comfort zadel van ducati zelf is.

2018-09-28-17.34.53-HDR.jpg


2018-09-28-17.38.34.jpg


2018-09-28-17.38.16.jpg
 

Bijlagen

  • 2018-09-28 17.38.34.jpg
    2018-09-28 17.38.34.jpg
    222,7 KB · Weergaven: 6
  • 2018-09-28 17.38.16.jpg
    2018-09-28 17.38.16.jpg
    245,8 KB · Weergaven: 5
  • 2018-09-28 17.34.53 HDR.jpg
    2018-09-28 17.34.53 HDR.jpg
    341,8 KB · Weergaven: 6
Inmiddels een rondje op gereden en het zit best watanders. Je zit een soort van 'vast', en dat voelt eigenlijk wel heel erg lekker. Omdat dit zadel wat breder is onder je kont, wordt je gewicht wat beter verdeeld denk ik. IK heb er 15 min op gereden maar het zit best comfy.

En niet geheel onbelangrijk, het is stylisch. Ik vind het mooi in het geheel passen en het is niet zo'n groot 'blok' wat bijvoorbeeld het comfort zadel van ducati zelf is.

2018-09-28-17.34.53-HDR.jpg


2018-09-28-17.38.34.jpg


2018-09-28-17.38.16.jpg
Zadel ziet er erg cool uit op jou Scrambler! De vorm van het zadel icm de uitlaat geven een hele gave look aan de achterzijde waarbij de gebogen vormen elkaar versterken.
Toen ik van de zomer de Multistrada 950 te leen had, had deze ook een zadel dat een gebogen vorm had waarin ik min of meer vastzat. Toen ik er eerst op stapte dacht ik nog van nou dat wordt wat maar dit bleek verrassend comfortabel. Ik denk dat je door deze vorm op veel meer plaatsen ondersteuning hebt en niet zo als bij het originele zadel gevoelsmatig alleen op je stuitje.
Volgende week kun je in ieder geval het zadel echt goed aan de tand voelen. :]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog even lekker 300km gereden en ik moet zeggen de hele dag geen zadelpijn. Verder genoten van de 1100 of het nu op de binnenwegen, snelweg of in de drukke binnenstad van Rotterdam was.
Vanochtend eerst naar de Mega Motor Markt bij Goedhart in Bodegraven waar ik Mac Junk ook tegen kwam die vandaag op zijn fraaie Triumph Street Triple RS was. Verder was het daar beren druk met motorliefhebbers van diverse pluimage.
Daarna naar Rotterdam waar het verkeer echt verschrikkelijk was om even bij een vriend zijn foto expositie te kijken in het LantarenVenster.
20180929_132704.jpg

20180929_132932.jpg

20180929_141440.jpg

20180929_141519.jpg

20180929_150448.jpg

20180929_150430.jpg
 
Nice! Dan was je in de buurt :)

Leuke foto's en zo te lezen een hele mooie rit. Goed om te lezen dat de 1100 zo bevalt, die kun je volgende week wel uitgebreid aan de tand voelen met de vele bochten. Omdat bij de 800 het zadel best een onderwerp is ben ik benieuwd: hoe is het zadel van de 1100?

Morgen wordt trouwens op verschillende plaatsen de Distinguished Gentleman's Ride gereden. Mannen en vrouwen in pak op klassieke of custom bikes.

Dit jaar doen 19 plaatsen in Nederland mee
https://www.gentlemansride.com/rides/the+netherlands

Het zal niet verrassend zijn dat ik meerij met de rotterdam ride.:] We gaan met beide ducs. Mijn vriendin heeft kortgeleden een motor gekocht (Yamaha XSR700) dus mijn Monster komt binnenkort weer bij mij terug.
 
Nice! Dan was je in de buurt :)

Leuke foto's en zo te lezen een hele mooie rit. Goed om te lezen dat de 1100 zo bevalt, die kun je volgende week wel uitgebreid aan de tand voelen met de vele bochten. Omdat bij de 800 het zadel best een onderwerp is ben ik benieuwd: hoe is het zadel van de 1100?

Morgen wordt trouwens op verschillende plaatsen de Distinguished Gentleman's Ride gereden. Mannen en vrouwen in pak op klassieke of custom bikes.

Dit jaar doen 19 plaatsen in Nederland mee
Rides in The Netherlands - The 2018 Distinguished Gentlemans Ride

Het zal niet verrassend zijn dat ik meerij met de rotterdam ride.:] We gaan met beide ducs. Mijn vriendin heeft kortgeleden een motor gekocht (Yamaha XSR700) dus mijn Monster komt binnenkort weer bij mij terug.

Ik was inderdaad in de buurt ja, wat een drukte in Rotterdam vandaag!
Ja gaaf die DGR! Helaas kom ik er ook dit jaar niet toe om mee te rijden. Ik hoop dat je nog wat mooie plaatjes schiet morgen.
Het zadel is erg prettig. Het is vooral vooraan beduidend breder en ik heb totaal geen druk op mijn stuitje(dat werd bij de 800, zelfs met het comfort zadel, na lange ritten altijd behoorlijk gevoelig). Wel "duwt" het zadel je weer enigzins naar voren maar das op zich door de toegenomen breedte geen probleem. Verder is er genoeg ruimte om af en toe te verzitten. En tot slot is de hardheid van het schuim prima, ik heb vandaag ruim 4 uur op de motor doorgebracht en geen centje pijn.

Leuke motor trouwens zo'n XSR 700. Die heeft 2 jaar terug samen met de MT-07 ook nog even op mijn shortlist gestaan. Leuk motorblok zo'n ding met, mits je er een beetje een dikke uitlaat op zet, een heerlijk geluid. Ik hoop dat je haar op jullie volgende trip nog kunt bijhouden;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, in heb hetzelfde gehad als Skippy. Toen ik met mijn rijbewijs bezig was heb ik ook naar de MT07 en XSR700 gekeken. Ik vind het nog steeds mooie fietsen en je kunt er met wat leuke accessoires ook echt je eigen motor van maken. Er is voldoende om uit te kiezen. Heb destijds ook getwijfeld of ik wel op een nieuwe zou moeten beginnen. Maar het verschil tussen een (jong) gebruikte en een nieuwe vond ik te klein. Verder was de Scrambler liefde op het eerste gezicht. Op de foto’s vond ik (en nog steeds) het een ‘aardige’ fiets, maar in real life is het een plaatje. Geen spijt van gehad...😎
 
Ik ben vandaag in Utrecht wezen kijken. Volgend jaar rijdt ik 100% zeker weten ook mee. Wat een fantastisch evenement is dit zeg. Ben ook nog een paar bekenden van vroeger tegen gekomen. Was een topdag vandaag...👍
 
PS. Wellicht een goed idee om volgend jaar met ons 'Scrambler-cluppie' op 1 locatie in te schrijven en mee te rijden.
Wel zo gezellig...
 
Scrambler voor 2019:

Ik vind het, op de richtingaanwijzers na, allemaal bijzonder geslaagd.
De Triumph Street Scrambler en Twin hebben ook een paar mooie updates gekregen. Precies de dingen die ik aan die motoren vond tegenvallen(top vermogen en remmen)zijn aangepakt.
Het wachten is nu op de 1200 Scrambler van Triumph.
 
Vindt de nieuwe kleuren een beetje tegenvallen. De Cafe-Racer is in mijn ogen in zwart gewoon het mooiste en vindt de nieuwe kleuren te ver gezocht. De spaakwielen zijn wel geslaagd. Hoewel niet iedereen gecharmeerd is van banden met een binnenbandje. Verder zijn de extra veiligheids-aanpassingen (bochten-ABS) en het aangepaste dash wel een mooie update. Vindt inderdaad de knippers te lomp. Ze zijn weliswaar LED, maar de aftermarket moet ook wat te doen hebben....

Op 20 oktober wordt het doek van de 1200 Scrambler van Triumph getrokken. Er circuleren een aantal sneak preview filmpjes waarin te zien is dat deze ook een USD vork heeft met dikke Brembo's in het voorwiel en mooi LCD dashboardje. Ben zeer benieuwd naar het geheel en een aanblik in real life.
Een ander zeer geslaagd ontwerp vindt ik de Indian FTR 1200. Wat een fiets is dit dan, wauw. Die moet je zeker ff checken! Die zal helaas wel flink aan de prijs zijn, hoewel ik de Indian range voor wat je krijgt wel redelijk betaalbaar vindt.
 
Vindt de nieuwe kleuren een beetje tegenvallen. De Cafe-Racer is in mijn ogen in zwart gewoon het mooiste en vindt de nieuwe kleuren te ver gezocht. De spaakwielen zijn wel geslaagd. Hoewel niet iedereen gecharmeerd is van banden met een binnenbandje. Verder zijn de extra veiligheids-aanpassingen (bochten-ABS) en het aangepaste dash wel een mooie update. Vindt inderdaad de knippers te lomp. Ze zijn weliswaar LED, maar de aftermarket moet ook wat te doen hebben....

Op 20 oktober wordt het doek van de 1200 Scrambler van Triumph getrokken. Er circuleren een aantal sneak preview filmpjes waarin te zien is dat deze ook een USD vork heeft met dikke Brembo's in het voorwiel en mooi LCD dashboardje. Ben zeer benieuwd naar het geheel en een aanblik in real life.
Een ander zeer geslaagd ontwerp vindt ik de Indian FTR 1200. Wat een fiets is dit dan, wauw. Die moet je zeker ff checken! Die zal helaas wel flink aan de prijs zijn, hoewel ik de Indian range voor wat je krijgt wel redelijk betaalbaar vindt.

Ja de Indian had ik ook al gezien en een beetje gevolgd tijdens de ontwikkeling. Erg gaaf ding maar had nog iets meet als de proto gemogen.
Ook geinig vind ik de nieuwe Suzuki Katana 1100 , was toen der tijd een zeer opvallend ontwerp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan