De Nieuwe Ducati Scrambler

18390€ , configurator staat gewoon online , gewicht valt me wel tegen
Maar dat krijg je met ouderwetse techniek zoals een trellis frame en spaakwielen 😎
Maar toch 40 kg zwaarder als een monster
 
18390€ , configurator staat gewoon online , gewicht valt me wel tegen
Maar dat krijg je met ouderwetse techniek zoals een trellis frame en spaakwielen 😎
Maar toch 40 kg zwaarder als een monster
Ah kijk! De configurator had ik even gemist. Maar inderdaad niet licht en met de extra tank en eventuele bagage wordt het best een zwaar ding waarbij de 110pk misschien best hard moeten werken. Wel een hoop moderne elektronische hulpmiddelen en een uitgebreid multifunctioneel dashboard.
 
Ah kijk! De configurator had ik even gemist. Maar inderdaad niet licht en met de extra tank en eventuele bagage wordt het best een zwaar ding waarbij de 110pk misschien best hard moeten werken. Wel een hoop moderne elektronische hulpmiddelen en een uitgebreid multifunctioneel dashboard.
Ja kan me zomaar voorstellen dat ze in volle bepakking met extra tank rond gaan rijden in Nederland net zoals de gemiddelde GS rijder , altijd handig als je onverwacht een verhuizing moet doen
Die extra tank ziet er cool uit maar wie zit op een range van 600 km te wachten ( toch zou ik hem nemen voor de cool factor 😁)
 
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. In deze categorie vindt ik de Honda AfrikaTwin nog altijd het mooiste. Het is niet helemaal te vergelijken, maar zit wel in dezelfde prijsklasse. Ook heb ik verder helemaal niks met Honda, maar wel die AT. Valt deze fiets eigenlijk onder het Scrambler logo? Daar heeft het eigenlijk niks mee te maken, gezien het 937 blok…
 
Zitten er nu plastieken kappen over dat treillis frame om op een alu frame te lijken?
 
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. In deze categorie vindt ik de Honda AfrikaTwin nog altijd het mooiste. Het is niet helemaal te vergelijken, maar zit wel in dezelfde prijsklasse. Ook heb ik verder helemaal niks met Honda, maar wel die AT. Valt deze fiets eigenlijk onder het Scrambler logo? Daar heeft het eigenlijk niks mee te maken, gezien het 937 blok…
Mett dat blok wordt het een "zandweg-travel-scrambler" of zoiets? Een "zand-Multi"? Ziet er niet eens zo gek uit, maar met een luchtgekoeld blok zou ik m echt leuk vinden. Voor mijn 1e scrambler had ik bijna een occasion Cagiva Elephant 900 gekocht; daar doet die nieuwe me wel een beetje aan denken.
 
Ze hadden inderdaad het blok van de 1100 Scrambler er in kunnen hangen. En dan met iets meer vermogen zoals hij ook in de vroegere Monster werd gebruikt. Zal wel weer een Euro5 dingetje zijn geweest. Nu hangt hij niet onder het Scrambler Logo en lijkt het een klasse op zich. Volgens mij was het prototype wel met Scrambler Logo te bewonderen. Er zal een markt voor zijn, maar als ik kijk wat je voor dat geld nog meer aan kunt schaffen, ook in de eigen keuken, dan denk ik dat het een exclusieve fiets blijft…
 
Tja, ze hebben nu die luchtgekoelde twins nog door Euro V weten te loodsen, maar het zou me niks verbazen als dat een volgende strenge norm niet meer lukt. Dus wellicht is de keuze voor het watergekoelde blok er eentje met het oog op de toekomst. En worden straks na de Monster de Scramblers ook waterkokers...
 
Het is best een heel erg goed soepel blok , ik heb het in mijn monster en het valt mij mee , vroeger hadden ze nog wel eens moeite om het in lage toeren netjes te laten op pakken maar daar is bij deze versie geen sprake van
En als ze wat langer door willen met deze hebben ze een blok gekozen met wat meer toekomst
Zo te zien hebben ze dat 1100 blok moeten knijpen om door de keuring te komen
En denk met het oog op de concurrentie ( husky en ktm ) moeten ze wel ruim boven de 100 pk hebben
Wat betreft prijs dat zijn scrambler rijders toch wel gewent want die zijn ook niet echt goedkoop voor wat je krijgt 😁
 
Prettige feestdagen iedereen!🎄
Screenshot_20211225-195538_Chrome.jpg
 
Tja, ze hebben nu die luchtgekoelde twins nog door Euro V weten te loodsen, maar het zou me niks verbazen als dat een volgende strenge norm niet meer lukt. Dus wellicht is de keuze voor het watergekoelde blok er eentje met het oog op de toekomst. En worden straks na de Monster de Scramblers ook waterkokers...
Bij waterkokers denk ik aan Tefal, Philips, Braun en andere keukenapparatuur. Ik heb altijd van de eenvoud van de koelribben gehouden en ik hoop toch dat er een Duc met een luchtgekoeld blok zal blijven.
Wat blijft er anders over: Royal Enfield!
In december heeft een Enfield Himalayan de geografische zuidpool gehaald. Dat lukte eerder ook een Japanner op een Yamaha, maar die had zijn voorwiel door een ski vervangen; dat telt niet.
Dit even los van het milieueffect van motorrijden op Antarctica, maar ik vermoed dat daar toch niet zo heel veel animo voor zal zijn. Ik ben ooit op Vuurland geweest en dat was ver genoeg!
 
Aan alles komt een eind... Zou me niks verbazen als de dagen van de Desmodue bijna zijn geteld. 😣
Ja, misschien zit t er aan te komen, maar jammer voor de mensen die zelf nog wel ns willen sleutelen. Eigenlijk vond ik dat ook al toen de Dell'Orto's niet meer gemonteerd werden.
Mijn Italiaanse grote Dell'Orto- fabriekcarburateuren boek lig nu in het archief van de Duacaticlub. Iemand zal het nog ns nodig hebben!
 
Als je kijkt dat mijn 900 van twintig jaar oud meer pk’s heeft als een 1100 van nu
Kom je op vermogen uit van een royal enfield als de eisen nog strenger worden
Bij Harley zijn ze inmiddels bij een inhoud van 2 liter om nog iets vermogen te houden en dat met vloeistof gekoelde koppen
 
Volgens mij heeft de 696 met 80 pk uit 700cc het hoogste specifieke vermogen van alle desmodues. Is daarna inderdaad alleen maar weer omlaag gegaan.
 
Volgens mij heeft de 696 met 80 pk uit 700cc het hoogste specifieke vermogen van alle desmodues. Is daarna inderdaad alleen maar weer omlaag gegaan.
Maar hoeveel vermogen heb je eigenlijk nodig om een leuk rondje te rijden?
Ik zou het mooi vinden als het luchtgekoelde blok zou blijven. Al was het maar voor de jongens en meisjes die niet zo zonodig de Autobahn op hoeven.
 
Maar hoeveel vermogen heb je eigenlijk nodig om een leuk rondje te rijden?
Ik zou het mooi vinden als het luchtgekoelde blok zou blijven. Al was het maar voor de jongens en meisjes die niet zo zonodig de Autobahn op hoeven.
Jij? Een pk of 30...:+ Ik 50 omdat ik flink wat zwaarder ben, de rest heb je absoluut niet nodig in Nederland
 
Terug
Bovenaan Onderaan