De nieuwe Yamaha Xmax 300

BCD maakt leuke spullen voor de Xmax, maar ook de Tmax inderdaad. Zelf kwam ik nog een site tegen met wat Carbon goodies: Carbon X-Max 300
Komt zo te zien ook uit Taiwan, maar ziet er wel goed uit.

Nog even terugkomend op de YSS schokbrekers, gister ben ik even een flink stuk gaan rijden, ook door Amsterdam en wat andere plekken met “wat minder strak” asfalt. De korte klappen van bijvoorbeeld trein/tramrails en drempels worden zeker beter gedempt dan met de originele schokbrekers. En ik vind het gedrag op wat hogere snelheid erg prettig, het voelt wat stabieler.
Ongetwijfeld dat de Hyperpro nog beter is qua kwaliteit en afwerking, maar ik vond het prijsverschil met YSS wel erg groot.
 
Lichten gepimpt vandaag 8-)
Toch eens benieuwd hoe lang die zullen blijven kleven. Was knoeien om het iets of wat deftig te krijgen. Dacht dat die stickers voorgevormd zouden geweest zijn. Niet dus.
Morgen naar het werk er mee, voor hetzelfde geld vliegen ze rond mijn oren onderweg.
Enfin. Komen ze los trekken we zer weer af zekers......
 

Bijlagen

  • 899042F7-3F60-4F31-9CB3-3A60FF619B59.jpeg
    899042F7-3F60-4F31-9CB3-3A60FF619B59.jpeg
    880,3 KB · Weergaven: 21
  • D02793B8-9A1D-4C85-B4B9-BC6D0A9E7FCA.jpeg
    D02793B8-9A1D-4C85-B4B9-BC6D0A9E7FCA.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 23
Lichten gepimpt vandaag 8-)
Toch eens benieuwd hoe lang die zullen blijven kleven. Was knoeien om het iets of wat deftig te krijgen. Dacht dat die stickers voorgevormd zouden geweest zijn. Niet dus.
Morgen naar het werk er mee, voor hetzelfde geld vliegen ze rond mijn oren onderweg.
Enfin. Komen ze los trekken we zer weer af zekers......
Dat ziet er wel heel bijzonder uit, doet dit ook iets met het lichtbeeld, of is het reflecterend, of...? Ben gewoon benieuwd, heb het nog niet eerder gezien.
 
Dat ziet er wel heel bijzonder uit, doet dit ook iets met het lichtbeeld, of is het reflecterend, of...? Ben gewoon benieuwd, heb het nog niet eerder gezien.

Vind het ook wel stoer staan eigenlijk, zou jammer zijn moest ik ze weer moeten aftrekken.
Geen idee wat dit doet met het licht. Zijn geperforeerde klevers. Morgenvroeg naar het werk, dan zal ik meer weten.
 
BCD maakt leuke spullen voor de Xmax, maar ook de Tmax inderdaad. Zelf kwam ik nog een site tegen met wat Carbon goodies: Carbon X-Max 300
Komt zo te zien ook uit Taiwan, maar ziet er wel goed uit.

Nog even terugkomend op de YSS schokbrekers, gister ben ik even een flink stuk gaan rijden, ook door Amsterdam en wat andere plekken met “wat minder strak” asfalt. De korte klappen van bijvoorbeeld trein/tramrails en drempels worden zeker beter gedempt dan met de originele schokbrekers. En ik vind het gedrag op wat hogere snelheid erg prettig, het voelt wat stabieler.
Ongetwijfeld dat de Hyperpro nog beter is qua kwaliteit en afwerking, maar ik vond het prijsverschil met YSS wel erg groot.

Over carbon gesproken en vering gesproken.
 
Ik zit te denken aan een Akrapovic of ander merk, dus weer vragen.
Ik ben bang dat mijn vrouw d'r kuiten aan die bocht blijven plakken, iemand er al ervaring mee?
Is hij lichter als de originele uitlaat?
 
Laatst bewerkt:
Ik zit te denken aan een Akrapovic of ander merk, dus weer vragen.
Ik ben bang dat mijn vrouw d'r kuiten aan die bocht blijven plakken, iemand er al ervaring mee?
Is hij lichter als de originele uitlaat?
Nou daar hoef je niet bang voor te zijn, heb zelf een Akrapovic eronder zitten.
Zal niet veel gewicht schelen .
Maar wel een mooi geluid
 
Wil je alleen een Akra demper of ook de voorpijp?
Als je alleen de demper neemt veranderd de bocht niet.
Echter zit er geen hitteplaatje op de Akra. (origineel wel)
 
Wil je alleen een Akra demper of ook de voorpijp?
Als je alleen de demper neemt veranderd de bocht niet.
Echter zit er geen hitteplaatje op de Akra. (origineel wel)
Ik weet niet of ik je goed begrijp maar dat ligt dan aan mij.
Met "bocht" bedoel ik het stuk pijp, spruitstuk vanaf de cilinder.
Ik zie op de tekeningen van de Akrapovic dat hij uit 2 (eigenlijk 3 door de katalysator) delen bestaat, zoals op jouw foto, heel mooi trouwens, die 2 delen wil ik ook kopen. Of zeg jij dat ik ook het deel vanaf de cilinder moet kopen en heet dat bij jou voorpijp? Bij jou zie ik volgens mij die zwarte pijp en dat is toch de originele Xmax voorpijp.
Nou is er nog een derde onderdeel, de katalysator heb jij die er in zitten? Kan je die van buitenaf zien of hij er in zit, bij controlle of zo? Heb jij die ook?
Ik zie al op jouw foto dat het 2e deel goed heet wordt dus ik denk dat mijn vrouw een warme rechter voet krijgt voor het stoplicht:)
Hier de tekening/pdf van Akra site. PDF plaatsen lukt geloof ik niet. De link dan maar, https://d1sfhav1wboke3.cloudfront.n...1045/b759314f-ff49-41ae-845d-52f8801b2240.pdf
 

Bijlagen

  • Akrapovic-XMAX300.pdf
    470,9 KB · Weergaven: 5
Ik weet niet of ik je goed begrijp maar dat ligt dan aan mij.
Met "bocht" bedoel ik het stuk pijp, spruitstuk vanaf de cilinder.
Ik zie op de tekeningen van de Akrapovic dat hij uit 2 (eigenlijk 3 door de katalysator) delen bestaat, zoals op jouw foto, heel mooi trouwens, die 2 delen wil ik ook kopen. Of zeg jij dat ik ook het deel vanaf de cilinder moet kopen en heet dat bij jou voorpijp? Bij jou zie ik volgens mij die zwarte pijp en dat is toch de originele Xmax voorpijp.
Nou is er nog een derde onderdeel, de katalysator heb jij die er in zitten? Kan je die van buitenaf zien of hij er in zit, bij controlle of zo? Heb jij die ook?
Ik zie al op jouw foto dat het 2e deel goed heet wordt dus ik denk dat mijn vrouw een warme rechter voet krijgt voor het stoplicht:)
Hier de tekening/pdf van Akra site. PDF plaatsen lukt geloof ik niet. De link dan maar, https://d1sfhav1wboke3.cloudfront.n...1045/b759314f-ff49-41ae-845d-52f8801b2240.pdf

Ik heb alleen de Akra demper op de originele bocht. Die 2 delen zitten er bij.
Heb geen katalysator. Is niet te zien, zit in de pijp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan