De nieuwe Yamaha Xmax 300

Mocht iemand hier nog een andere uitlaat zoeken, mijn Mivv is te koop. Gaat om de Mover, te zien op marktplaats: Link
Vraagprijs is €200, maar voor MF’ers wil ik best wat minder vragen :)
Hoi Tommy, hebt je uitlaat nog en waarom verkoop je hem gr, Charles
 
Hoi Tommy, hebt je uitlaat nog en waarom verkoop je hem gr, Charles
Jazeker, de uitlaat zit nog onder m’n scooter. Ik had hem te koop staan voornamelijk omdat ik nu het geld goed zou kunnen gebruiken. Want ik heb ook de standaard uitlaat nog liggen en die kan ik dan gewoon terug monteren.
 
Jazeker, de uitlaat zit nog onder m’n scooter. Ik had hem te koop staan voornamelijk omdat ik nu het geld goed zou kunnen gebruiken. Want ik heb ook de standaard uitlaat nog liggen en die kan ik dan gewoon terug monteren.
Hoi Tommy,

Ik ben benieuwd naar het geluid om YouTube zie ik wel filmpje maar dan lijkt het of de DB killer eruit is gehaald dat wil ik niet.
Dus vraag is het geluid oké?
Ik wil hem wel eventueel van je overnemen.

Groetjes,
Charles
 
Weet er iemand wat de aanpassingen zijn van de x max 300 voor de motor euro 5 te maken? Verschil tegenover de euro 4? Had al gezien dat de tricity een lamda sonde in de uitlaatbocht zitten had dus denk dat deze daarmee euro 5 gemaakt is. Maar wil weten welk verschil er nog is.
 
Die lambda-sonde zal er wel al een tijdje in zitten. Die heb je al nodig om er een euro 1 van te maken.
Die lambda-sonde heeft de motorsturing nodig om er voor te zorgen dat de motor continu stoechiometrisch loopt.
 
Weet er iemand wat de aanpassingen zijn van de x max 300 voor de motor euro 5 te maken? Verschil tegenover de euro 4? Had al gezien dat de tricity een lamda sonde in de uitlaatbocht zitten had dus denk dat deze daarmee euro 5 gemaakt is. Maar wil weten welk verschil er nog is.
Ik vind niet zoveel detail over wat er gedaan wordt om de euro5 norm te halen.
Vrij algemeen vind ik: optimalisering van het motormanagement en van het injectiesysteem en verbetering van de gasdoorstroming in de motor.
Dat kan je ook terugvinden in wat Yamaha daarover communiceert. Ze hebben het over aanpassingen van de kleppen en de verbrandingskamer en verbeterde motorsturing.
 
Die lambda-sonde zal er wel al een tijdje in zitten. Die heb je al nodig om er een euro 1 van te maken.
Die lambda-sonde heeft de motorsturing nodig om er voor te zorgen dat de motor continu stoechiometrisch loopt.
Dan moet je toch maar eens gaan kijken want er zit geen lamda-sonde in de uitlaat van de euro 4.
 
Dan moet je toch maar eens gaan kijken want er zit geen lamda-sonde in de uitlaat van de euro 4.
Zeker van?
Mijn Beverly 300ie euro 3 uit 2012 heeft alleszins wel degelijk een lambda-sonde. Ik zie niet in hoe je met een benzinemotor een euro-norm kan halen zonder lambda-sonde.
 
Heren,

Ik heb advies nodig voor de volgende probleem..

Recent heb ik een Puig touring windscherm gemonteerd op mijn xmax 300.
Probleem wat ik nu heb is dat windscherm is zooo krasgevoelig dat ik er gek van wordt.
Als je er tegen spuugt krast het al:( (grap)

Dus vooral met deze koude dagen durf ik mijn windscherm niet eens met een doekje ijsvrij te maken.
Krassen zijn vreselijk in combinatie met regen + remlicht van auto's.

Hebben jullie tips? Hoe kan ik dit probleem oplossen..
 
Heren,

Ik heb advies nodig voor de volgende probleem..

Recent heb ik een Puig touring windscherm gemonteerd op mijn xmax 300.
Probleem wat ik nu heb is dat windscherm is zooo krasgevoelig dat ik er gek van wordt.
Als je er tegen spuugt krast het al:( (grap)

Dus vooral met deze koude dagen durf ik mijn windscherm niet eens met een doekje ijsvrij te maken.
Krassen zijn vreselijk in combinatie met regen + remlicht van auto's.

Hebben jullie tips? Hoe kan ik dit probleem oplossen..
Ik heb het zelfde scherm er al meer dat een jaar opzitten , komt mijn niet bekent voor. Zou zelf contact opnemen met het bedrijf waar je hem aangeschaft heb . Dit mag natuurlijk niet gebeuren.
 
Heren,

Ik heb advies nodig voor de volgende probleem..

Recent heb ik een Puig touring windscherm gemonteerd op mijn xmax 300.
Probleem wat ik nu heb is dat windscherm is zooo krasgevoelig dat ik er gek van wordt.
Als je er tegen spuugt krast het al:( (grap)

Dus vooral met deze koude dagen durf ik mijn windscherm niet eens met een doekje ijsvrij te maken.
Krassen zijn vreselijk in combinatie met regen + remlicht van auto's.

Hebben jullie tips? Hoe kan ik dit probleem oplossen..
Eerst natmaken / sproeien en dan met een natte spons en een sopje afdoen en daarna sop eraf sproeien. Eventueel droog maken met een theedoek of microvezel doek
 
Ik
Heren,

Ik heb advies nodig voor de volgende probleem..

Recent heb ik een Puig touring windscherm gemonteerd op mijn xmax 300.
Probleem wat ik nu heb is dat windscherm is zooo krasgevoelig dat ik er gek van wordt.
Als je er tegen spuugt krast het al:( (grap)

Dus vooral met deze koude dagen durf ik mijn windscherm niet eens met een doekje ijsvrij te maken.
Krassen zijn vreselijk in combinatie met regen + remlicht van auto's.

Hebben jullie tips? Hoe kan ik dit probleem oplossen..
Ik heb ook hetzelfde scherm er nu een half jaar opstaan en geen last van.
 
Insmeren met Rain-X en goed uitwrijven met een zachte doek.
Ijs verwijderen met warm water en droog maken met een zachte doek.
Rain-X ten minste 2x per winter opbrengen.
 
Bedankt voor de reacties!. Ik ga contact opnemen met de winkel waar ik het heb gekocht en kijken hoe ver ik kom.
Met originele scherm had ik er totaal geen last van. Blijkbaar wordt de Puig scherm van minder kwaliteit materiaal gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Bedankt voor de reacties!. Ik ga contact opnemen met de winkel waar ik het heb gekocht en kijken hoe ver ik kom.
Met originele scherm had ik er totaal geen last van. Blijkbaar wordt de Puig scherm van minder kwaliteit materiaal gemaakt.
Hoe is het met de windbescherming, ten opzichte van het standaardscherm. Is dat veel beter,of houdt dat ook niet echt over.

Groeten.
 
Hoe is het met de windbescherming, ten opzichte van het standaardscherm. Is dat veel beter,of houdt dat ook niet echt over.

Groeten.
Dat is veel beter , geen gebulder meer rond je helm .
Ik had daar veel last van , overigs rijd ik alleen de winter maanden mee, daarna een laag sport scherm erop
 
Hoe is het met de windbescherming, ten opzichte van het standaardscherm. Is dat veel beter,of houdt dat ook niet echt over.

Groeten.

Lengte: 1.79

Standaard windscherm is eigenlijk gemaakt tot 60/70 km/s. Als je sneller gaat dan wordt je helemaal gek van turbulentie.
Met puig scherm in laagste stand heb ik daar geen last van. Mijn oren zijn mij echt dankbaar en kan er nog makkelijk overheen kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Ik heb ook het lage scherm en rij ook het hele jaar door daarmee. Voor mij is het heerlijk zo in de vrije lucht te rijden. Scheelt een hoop herrie rond mijn helm zo. 1.92 m
 
Terug
Bovenaan Onderaan