mensen,
(ps een `MV F4 uit 2000 trekt echt geen worst van tafel)
No offence hoorIk ben van een bandit 600 naar een bandit 1200 gegaan.
heb zelf ook de overstap gemaakt van een r6 naar een r1 en het valt allemaal reuze mee, je moet je niet zoveel zorgen maken en gewoon rijden op dat ding dan kom je er zelf wel achter
ik zie dat je werkt bij motoport, is daar niemand die jouw deze wijsheid kon geven
Ik ben dit jaar overgestapt van een Gixxer 600 naar een nieuwe Gixxer 1000. Tijdens de eerste proefrit vond ik het verschil nog wel meevallen. Toen ik de motor een paar dagen had, dacht ik nog wel even "Is dit nu wel slim?". Ja wel slim. Lekker vermogen onderin. Veel vermogen bovenin. Soms denk ik inderdaad "Dit is niet normaal meer zo´n acceleratie". Toch ligt het helemaal aan je zelf. De gashandel gewoon regelmatig helemaal openzetten doe ik nu niet meer. Dan gaat tie gewoon te hard van z´n plek. Tevens ga je zo hard, dat je dan echt wel de ruimte moet hebben.
Kortom. Bevalt mij goed. Voor iedereen een persoonlijke keuze en is afhankelijk van je rijstijl, leeftijd (?) en ervaring.
bedankt voor je reactie, maar dit verhaal is precies wat ik bedoel,
600 is lichter , klinkt veller door hoger toerental, en goeiekoper..
als ik van mezelf wist dat ik een rustige rijder was, dan had ik ook wel een 1000 gekocht, maar ik hou wel van fullpull..
en ik ben dus bang dat ik in een helse bui heeel erg negatief verast word door bv een R1...
(Ps: een R6 is sneller als een mv F4 uit "2000" tot de 230 kmph)
[...]
Welk jaar R6 heb je het dan over? En een R1 redt het niet tegen een F4 1000!!!
Wat bedoel je hiermee?, ik dacht dat een MV F4 retesnel was (131 krukas pk is niet weinig)
mensen,
de ZX-10 is bijvoorbeeld een zenuwachtig kanon, en dat is ook niet wat ik zoek, maar de nieuwe R1 is wel rete gaaf..
600 blijven rijden, of gewoon overgaan op 1000??