De Yamaha T-Max 500 !!

Snelwegen is inderdaad een goede reden om naar een T-Max te kijken. Mijn vorige scooter, de X-Max 300, kon dat ook wel maar echt veel overschot was er niet.

@pepgk mooie machine! Wat heb je er nog voor betaald? Waarmee reed je voorheen?
 
Hoi Darklite1,
Bedankt! Snelweg kan inderdaad gemakkelijk met een T-max je hebt erg veel over.
Voorheen reed ik niks, onlangs de overstap gemaakt van scooter (50cc) naar motor. Niet echt wetende wat ik wilde kopen heb ik de T-max van een vriend geprobeerd en was meteen verliefd. Over de prijs stuur ik je even een PB ;).
 
Ik ben sinds kort eigenaar trotse eigenaar van een Tmax uit 2005. Erg blij mee en ben nu al 'hooked' aan de tmax fever..
Ik zag een aantal keer het woord Tmax-meeting voorbij komen, worden deze nog steeds georganiseerd of is dit verleden tijd?
Verder leuke verhalen van iedereen en goed advies waar ik zeker al wat aan heb gehad!
Groet Pepijn
De meeting is enkele keren door gegaan en was steeds gezellig en aangenaam...velen zijn erg enthousiast hier op het forum ..toch is de opkomst vaak wat minder wat wel jammer is. Volgend voorjaar doen we zeker nog is een oproep hier op MF :)
 
Ondertussen nog even aan het rondkijken naar een T-Max en ik kwam deze advertentie tegen. Dit leek me wel een interessant deal. Wat ik me wel afvraag is waar hij die RAM mount bol gekocht heeft? Dit is een super handige locatie om zo'n X-Grip te installeren, maar dat bevestigingspunt vind ik nergens terug. Hieronder een foto van wat ik bedoel:

Tmax.jpg
 
Deze zit normaal op het stuur gemonteerd maar dit kan ook best.
RAM-B-309-7
Dit is de standaardoplossing die wordt meegeleverd bij de motornavigatiesystemen van Garmin en TomTom. Naast dat er een beugel bij zit voor montage op een buizenstuur, worden er ook lange bouten meegeleverd voor montage op de bevestiging van de koppelingsvloeistofhouder.
 
Hallo! Ik heb vandaag gekeken naar een Akrapovic uitlaat voor de yamaha tmax 530, echter heb ik een 500. Naar mijn mening en die van de medewerker van de motorzaak zal deze gwn passen met een paar kleine aanpassingen. Heeft iemand hier ervaring mee of mij hier meer over kan vertellen?

Alvast bedankt.
Groet,
Pepijn
 
Hallo! Ik heb vandaag gekeken naar een Akrapovic uitlaat voor de yamaha tmax 530, echter heb ik een 500. Naar mijn mening en die van de medewerker van de motorzaak zal deze gwn passen met een paar kleine aanpassingen. Heeft iemand hier ervaring mee of mij hier meer over kan vertellen?

Alvast bedankt.
Groet,
Pepijn
Ik zou die vraag eens posten in de facebook groep "Yamaha T-Max owners group (In English)". Daar zijn veel technische mensen die je mss wel een antwoord kunnen geven.
 
Hallo! Ik heb vandaag gekeken naar een Akrapovic uitlaat voor de yamaha tmax 530, echter heb ik een 500. Naar mijn mening en die van de medewerker van de motorzaak zal deze gwn passen met een paar kleine aanpassingen. Heeft iemand hier ervaring mee of mij hier meer over kan vertellen?

Alvast bedankt.
Groet,
Pepijn

Past hoor 100 % zeker ik heb het zelf al is gedaan voor een andere Tmaxer deze had een 500 model 2009
PS :Tip let bij de aankoop of het een uitlaat is met E keur in de demper staat een E met erbij en een nr. In sommige buurlanden vind de arm der wet het nodig om pv's uit te schrijven mocht je uitlaat niet voorzien zijn van deze E nr
 
Laatst bewerkt:
Past hoor 100 % zeker ik heb het zelf al is gedaan voor een andere Tmaxer deze had een 500 model 2009
PS :Tip let bij de aankoop of het een uitlaat is met E keur in de demper staat een E met erbij en een nr. In sommige buurlanden vind de arm der wet het nodig om pv's uit te schrijven mocht je uitlaat niet voorzien zijn van deze E nr
Bedankt! Ik dacht zelf dat er een paar kleine aanpassingen gedaan moesten worden maar dit is nog beter! Over het E keurmerk, daar zal ik nog even goed opletten, bedankt! Heeft me erg geholpen dit.
 
TMax4Life zei:
Van welk bouwjaar is je Tmax ?
Hij is van 2005. Zou dat ook passen denk je?

Ik vrees dat bij een model 2004 -2008 de demper te dicht bij de kuip gaat komen ...je kan wat beginnen wringen maar of dit ok is ...laat ik in het midden

Het kontje van de 530 loopt iets steiler naar omhoog dan bij de 500 model 2004-2006 waardoor het minder fraai gaat ogen volgens mij

53723631_10218560782273743_6506404265462857728_o.jpg


Op deze foto zie je beter wat ik bedoel op de witte loopt het kuipwerk zowat evenwijdig aan de uitlaatdemper bij de grijze zie je duidelijk dat de achterkant wat spitser gaat ...het zal volgens mij wel passen maar ik vrees dat het niet mooi gaat zijn ...ieder zijn meug uiteraard ...ik ben benieuwd naar het resultaat alleszins....
Ps Op de witte tmax staat ook een akra gemonteerd maar het type dat voor het bouwjaar is gemaakt .

32202873_10216177689817921_8673659417452871680_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Darklite1,
Bedankt! Snelweg kan inderdaad gemakkelijk met een T-max je hebt erg veel over.
Voorheen reed ik niks, onlangs de overstap gemaakt van scooter (50cc) naar motor. Niet echt wetende wat ik wilde kopen heb ik de T-max van een vriend geprobeerd en was meteen verliefd. Over de prijs stuur ik je even een PB ;).
Van een 50cc direct naar een T-MAX 500? Dat was dan toch wel aanpassen.
 
Hij is van 2005. Zou dat ook passen denk je?

Ik vrees dat bij een model 2004 -2008 de demper te dicht bij de kuip gaat komen ...je kan wat beginnen wringen maar of dit ok is ...laat ik in het midden

Het kontje van de 530 loopt iets steiler naar omhoog dan bij de 500 model 2004-2006 waardoor het minder fraai gaat ogen volgens mij

53723631_10218560782273743_6506404265462857728_o.jpg


Op deze foto zie je beter wat ik bedoel op de witte loopt het kuipwerk zowat evenwijdig aan de uitlaatdemper bij de grijze zie je duidelijk dat de achterkant wat spitser gaat ...het zal volgens mij wel passen maar ik vrees dat het niet mooi gaat zijn ...ieder zijn meug uiteraard ...ik ben benieuwd naar het resultaat alleszins....
Ps Op de witte tmax staat ook een akra gemonteerd maar het type dat voor het bouwjaar is gemaakt .

32202873_10216177689817921_8673659417452871680_n.jpg
Bedankt voor deze informatie, waardeer het heel erg! Ik ga hem er gewoon opzetten vrijdag en dan zie ik wel welke eventuele aanpassingen er gemaakt moeten worden. Als ik het goed begrijp past hij dus niet helemaal goed voor het oog? De uitlaat zelf zou dus gewoon helemaal goed moeten passen maar dan teveel omhoog gericht?
 
Bedankt voor deze informatie, waardeer het heel erg! Ik ga hem er gewoon opzetten vrijdag en dan zie ik wel welke eventuele aanpassingen er gemaakt moeten worden. Als ik het goed begrijp past hij dus niet helemaal goed voor het oog? De uitlaat zelf zou dus gewoon helemaal goed moeten passen maar dan teveel omhoog gericht?
De uitlaat gaat passen volgens mij maar ik vrees inderdaad iets te schuin naar omhoog gericht .....Hier zie je dat het wel mooi past maar ik denk dat de uitlaat in het filmpje is aangepast . Ik ben heel benieuwd naar het resultaat !!

Succes !
 
Terug
Bovenaan Onderaan