De Yamaha T-Max 500 !!

De uitlaat gaat passen volgens mij maar ik vrees inderdaad iets te schuin naar omhoog gericht .....Hier zie je dat het wel mooi past maar ik denk dat de uitlaat in het filmpje is aangepast . Ik ben heel benieuwd naar het resultaat !!

Succes !
Hij zal ongeveer lopen als op de foto. Alleen in het geheel iets lager want de dunne pijpen lopen iets hoger dan bij de Akra
Screenshot_2019-12-18-20-34-31-115_com.google.android.youtube.jpg
 
vraagje aan iemand met kennis,

Heb de laatste tijd als ik terug kom van ritje een enorme benzinelucht in m’n garage als ik de scoot parkeer, wat zou dit kunnen zijn ?
gr. Theemaks
 
vraagje aan iemand met kennis,

Heb de laatste tijd als ik terug kom van ritje een enorme benzinelucht in m’n garage als ik de scoot parkeer, wat zou dit kunnen zijn ?
gr. Theemaks
Lekkage, dat kan niets anders zijn.
Je tankt niet te vol? Dan heb je dit ook. Met draaiende motor alles checken, desnoods kappen verwijderen. Kans op brand🤨
 
Lekkage, dat kan niets anders zijn.
Je tankt niet te vol? Dan heb je dit ook. Met draaiende motor alles checken, desnoods kappen verwijderen. Kans op brand🤨
Ik zie geen lekkage onder de scoot, geen paniek 😉.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook nog ff klein ritje van 150km gemaakt en de scooter maar even buiten laten afkoelen zo’n 20 minuutjes. Het gekke is dan dat je geen benzine lucht ruikt.
 
De uitlaat gaat passen volgens mij maar ik vrees inderdaad iets te schuin naar omhoog gericht .....Hier zie je dat het wel mooi past maar ik denk dat de uitlaat in het filmpje is aangepast . Ik ben heel benieuwd naar het resultaat !!

Succes !
Zojuist de Akrapovic gemonteerd. Paste voor 99%. Enige was inderdaad wat je al zei dat hij 1 cm boven de schroef waar hij vast moet aan de kap niet helemaal paste. Toen hebben we gewoon de uitlaatbocht warm gemaakt en een centimeter naar beneden ‘verbogen’. Hij zit perfect en hij klinkt ook waanzinnig. Ik zal zometeen nog even een fototje erbij plaatsen.

Zo ziet hij er nu uit met de Akrapovic.
 

Bijlagen

  • 5B7898E1-5AA4-472F-AF9E-736A03CC3FFF.jpeg
    5B7898E1-5AA4-472F-AF9E-736A03CC3FFF.jpeg
    195,1 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Dankjewel! Dat kan ik begrijpen inderdaad. Hier een foto waar het iets beter op te zien is.
 

Bijlagen

  • D8F09BFD-5FFD-49AF-86BF-BCE72B920150.png
    D8F09BFD-5FFD-49AF-86BF-BCE72B920150.png
    210,1 KB · Weergaven: 18
Het resultaat mag er best wezen vind ik persoonlijk ...en dat geluid ...een echte verslaving 😎
Bedankt! Ik ben zelf ook zeer tevreden. Het geluid is geweldig, inderdaad een verslaving. Ook heb ik het gevoel alsof hij iets beter loopt, maar dat zal waarschijnlijk meer tussen mijn oren zitten.
 
vraagje aan iemand met kennis,

Heb de laatste tijd als ik terug kom van ritje een enorme benzinelucht in m’n garage als ik de scoot parkeer, wat zou dit kunnen zijn ?
gr. Theemaks
Ik las recent op een Italiaans forum dat dit een euvel is dat veel voorkomt bij model 2008-2011 . Ze spraken daar over een ontluchting/overloop die verstopt zou kunnen zitten en/of een dichting op je benzinetank die stuk is .,als ik snel dan even kijk op een Exploded view van de tank zie ik dat dit dichting nr 11 zou kunnen zijn !
Op de tekening zie je dat onderdeel nr 16 een soort opvangbakje is hieraan hangt een slangetje dat naar beneden loopt ...dit kan verstopt zijn ....enfin je moet ergens beginnen met zoeken ...ik persoonlijk zou hiermee beginnen ..

Check het een keer Theemaks .

Succes !
 
Laatst bewerkt:
Ik las recent op een Italiaans forum dat dit een euvel is dat veel voorkomt bij model 2008-2011 . Ze spraken daar over een ontluchting/overloop die verstopt zou kunnen zitten en/of een dichting op je benzinetank die stuk is .,als ik snel dan even kijk op een Exploded view van de tank zie ik dat dit dichting nr 11 zou kunnen zijn !
Op de tekening zie je dat onderdeel nr 16 een soort opvangbakje is hieraan hangt een slangetje dat naar beneden loopt ...dit kan verstopt zijn ....enfin je moet ergens beginnen met zoeken ...ik persoonlijk zou hiermee beginnen ..

Check het een keer Theemaks .

Succes !
Bart bedankt voor reactie.

Groetjes
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Bart bedankt voor reactie. Afdichtring van pomp vorig jaar vernieuwd toen ik de pomp verving, deze lekt absoluut niet. Overloopslangetje is ook niet verstopt. Toch fijn dat je mee dacht. Ik heb ook al een jaar last van ploffen uit de akra als ik bij stevig rijden de gaskraan dicht draai, ik denk dat het hier ook iets mee te maken heeft, heb de powercommander afgekoppeld dit voorjaar en een lambsonde in de akra gedraaid, mocht helaas ook niet baten.
Groetjes
Theemaks
Als je de bougies eruit draait hoe zien deze eruit van kleur? Dit zouden bougies van type CR7E moeten zijn of iridium CR7E IX
Aan de kleur van de bougie kan je veel afleiden mtb afstelling lucht benzine verhouding

plug-problem-matrix.jpg
 
Ja dat is dus vreemd, mijn bougies zien er goed uit. Mischien moet ik toch eens na laten kijken of de carbs synchrone staan afgesteld.
 
Theemaks
Waar ik nog aan denk ...
Heb je de kleppen recent laten stellen ...
Injector(s) die slecht is ..
.
Oorzaak knallen is :
Knallen in de uitlaat bij gas afsluiten wordt veroorzaakt door te veel zuurstof (lees lucht) in de uitlaat. Controleer eerst of je stationair toerental niet te hoog staat afgesteld (max. 1000 rpm). Vervolgens moet je kijken of de motor geen valse lucht aanzuigt. Meestal wordt valse lucht (bij een moderne motor) veroorzaakt door een plugje in het inlaatspruitstuk dat eruit is getrild. Controleer ook of de vacuum slangetjes allemaal goed zijn aangesloten.
Verder hebben moderne motorfietsen een zogenaamde "emission control valve". Deze klep brengt zuurstof in je uitlaatsysteem tijdens normaal rijden. Zodra je gas afsluit, moet deze klep afsluiten omdat de uitlaat anders gaat knallen

Check ook is of je uitlaat voldoende dicht is aan de cilinder ..daar zitten 4 schroefjes zijn deze voldoende vast gedraaid ...zijn de uitlaatdichtingen nog goed !

Ik las ook op een forum " als deze uitlaat niet goed afsluit op de aansluiting trekken ze daar bij gas afsluiten lucht naar binnen wat het knallen kan veroorzaken."
 
Volgens mij heb je een injectie model, na 2004 meen ik.
Dan heb je geen carbs om synchroon te stellen.
Volgens mij worden de knallen veroorzaakt door het te rijk staan, er stroomt dan onverbrande benzine mee door het uitlaattraject, deze komt mogelijk tot ontbranding in de demper.
Van lucht alleen gaat de uitlaat niet knallen, voor een knalmis zijn een aantal voorwaarden noodzakelijk, lucht, benzine en vonk (ontsteking).
blijft lastig om zo te bedenken wat er mis kan zijn, is er voordat dit optrad onderhoud uitgevoerd?
 
Fred en Bart bedankt voor het meedenken. Ik zal denk ik na de winter toch maar eens naar een motorzaak langs gaan en hun maar eens naar laten kijken of hij misschien te veel benzine krijgt,
 
Laatst bewerkt:
Tmaxen.
Weet iemand toevallig hoe vast ik de moertjes mag aandraaien (Nm) om een uitlaat vast te zetten aan cilinders ?
groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan