Goedenavond mensen!
Voor degene die het interessant vinden, vandaag is mijn 2018 Tmax DX op de testbank afgesteld m.b.v. een Powercommander V. Deze resultaten zijn nog niet definitief, er wordt binnenkort nog een Lambda emulator geïnstalleerd. Dit is nodig omdat naast de PCV, ook de ECU van de TMax op bepaalde momenten probeert bij te sturen.
Wat meteen na het afstellen merkbaar is tijdens het rijden, is dat de aan/uit reactie bij rustig op het gas gaan is verdwenen. Hij pakt duidelijk sneller op en reageert soepeler op het gas. Over het hele toeren bereik is het vermogen maar ook het koppel met ongeveer 8% toegenomen. Onder/midden is de toename zelfs meer dan 8%, waar je dus normaal gesproken tijdens het rijden op de openbare weg het meest van zou moeten merken.
Wat het verschil nog zal gaan zijn na installatie van de Lamda emulator laat ik nog weten.
Ik zal hieronder proberen de uitdraai van vandaag met jullie te delen.
.
Voor degene die het interessant vinden, vandaag is mijn 2018 Tmax DX op de testbank afgesteld m.b.v. een Powercommander V. Deze resultaten zijn nog niet definitief, er wordt binnenkort nog een Lambda emulator geïnstalleerd. Dit is nodig omdat naast de PCV, ook de ECU van de TMax op bepaalde momenten probeert bij te sturen.
Wat meteen na het afstellen merkbaar is tijdens het rijden, is dat de aan/uit reactie bij rustig op het gas gaan is verdwenen. Hij pakt duidelijk sneller op en reageert soepeler op het gas. Over het hele toeren bereik is het vermogen maar ook het koppel met ongeveer 8% toegenomen. Onder/midden is de toename zelfs meer dan 8%, waar je dus normaal gesproken tijdens het rijden op de openbare weg het meest van zou moeten merken.
Wat het verschil nog zal gaan zijn na installatie van de Lamda emulator laat ik nog weten.
Ik zal hieronder proberen de uitdraai van vandaag met jullie te delen.
.
Bijlagen
Laatst bewerkt: