Defecte waterpomp VTR

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.480
804
Heb sinds enige tijd een ratel in het blok van de Firestorm

Dacht eerst dat het de NAKS was maar deze is vervangen en het geluid blijft.

Nou heb ik vanavond eens even naast de motor gezeten om te kijken of ik kan bepalen waar het geluid vandaan komt.

Ik ben er nu vrij zeker van dat het ratelen bij de waterpomp vandaan komt.

Vraag is nu wat er allemaal mis kan zijn en wat de verdere stappen zijn.

Zijn hier revisiesetjes voor of is het kwestie van vervangen van de pomp.

Gaarne uw tips en suggesties :P :Y
 
Lijkt idd gescheurd maar kan het deel waar ie van af is gescheurd niet vinden :N

Weet niet of het hoort en totdat ik zeker weer dat het niet hoort rijd ik er ook maar niet zo veel mee :N
 
Het wordt nog leuker :Y

Zijn er VTR eigenaren die even het volgende voor mij kunnen checken

Er zit namelijk een leiding aan mijn motor die nergens aan verbonden is :?

Hij begint aan de linkerkant van de motor


(Afbeelding)


Er komen 3 leidingen uit aan de bugspoiler. Tank overloop, tank ontluchting en de overloop van het koelvloeistofreservoir. Het ziet er uit als de overloopleiding van de tank en deze vertrekt niet links aan je motor. Haal je tank er maar eens af. Als je de leiding vervangt kan je deze ook gewoon rechtdoor leggen richting bugspoiler ipv rond de voorste cilinder, werkt perfect.

Over het geratel in je blok kan je moeilijk iets zeggen zonder het te horen.
Ben ooit eens het derde vijsje van het beschermkapje van de nokkenasketting vergeten, lang gezocht waar het aan het tikken was.
 
Er komen 3 leidingen uit aan de bugspoiler. Tank overloop, tank ontluchting en de overloop van het koelvloeistofreservoir. Het ziet er uit als de overloopleiding van de tank en deze vertrekt niet links aan je motor. Haal je tank er maar eens af. Als je de leiding vervangt kan je deze ook gewoon rechtdoor leggen richting bugspoiler ipv rond de voorste cilinder, werkt perfect.

Overloop of ontluchting van de tank isk het iig niet want die heb ik net gecontroleerd.

Blijft het koelvloeistofreservoir over.

Maar dat kan ik niet zien of ie daar van is
 
ik heb soms ook een ratel in mijn motor, dan moet ik gewoon de ketting vervangen. :X

doen ik niet hoor *D , kan dan nog 1000en km mee.

ff serieus. als het niets te maken heeft met het toerental, hoef je niet naar je blok te kijken verwacht ik. eindaandrijving komt dan nog eerder in aanmerking.

ik heb in mijn zxje een metalig geluid zitten op een slechte weg. ergens is er een stukkie metaal dat bij wat schudden van de motor ergens anders tegenaan tikt.

ik heb er geen last van dus voorlopig besteed ik er geen aandacht aan.
 
Nou, ben vandaag bij 3 monteurs geweest die zich allemaal afvroegen wat voor geluid ik nu precies hoorde.

Zij hoorden allemaal niets dus conclusie is dat ik mijn hoofd na moet laten kijken :+
 
Is het niet je sleutelhanger die tijdens het rijden op je kroonplaat tikt?? :?

Had ik namelijk met de Bandit. Tingelend geluid waarvan ik dacht dat het uit het motorblok kwam bleek gewoon simpel de sleutelhanger te zijn!! :X :X :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan