Degelijk all-weather pak dat echt waterdicht en ademend is

Alles is al gezegd, zelf ook zeer goede ervaringen met een Dane pak.

Rij in weer en wind.
Mijn uitvoering van het Dane pak is voorzien van GoreTex XCR wel wat warm bij echt mooi weer inderdaad.

Maar altijd droog :} de combi zat rond de 800 pleur compleet.
In mijn handschoenen en motorlaarzen zit die GoreTex bende ook en dat blijft ook uitstekend droog.

Oh ja, niet je handschoen over je mouw doen :+

waarom niet over de mouw? ik doe dat dus wel altijd met al mijn kleding
leer kan niet anders natuurlijk maar ook de rukka met gore handschoenen gaat de handschoen over de jas
in de echte kou moet dat ook wel want die handschoenen zijn langer, halverwege de onderarm
 
waarom niet over de mouw? ik doe dat dus wel altijd met al mijn kleding
leer kan niet anders natuurlijk maar ook de rukka met gore handschoenen gaat de handschoen over de jas
in de echte kou moet dat ook wel want die handschoenen zijn langer, halverwege de onderarm
Omdat de regen dan, van je mouw af, zo je handschoen inloopt.. Heb je nog steeds niks aan je waterdichte handschoenen.
 
Klopt, een pak dat van alleen Goretex is gemaakt moet nog uitgevonden worden. Goretex is niets anders dan een dunne kunststof film, waar porieen in zitten. Die film moet ergens in verwerkt worden of kan inderdaad in een bestaande laag worden gelamineerd......
Sterker nog, Goretex is een merk wat een heleboel soorten textiel maakt.
 
Omdat de regen dan, van je mouw af, zo je handschoen inloopt.. Heb je nog steeds niks aan je waterdichte handschoenen.
inderdaad
daarom: stormcuffs (dubbele manchet)
Houdt regen tegen die er van voor in waait én die er van boven in druipt. ideaal!

@ Monkey:
ja, dan moeten je handschoenen wel passen inderdaad...
mijn verwarmde Gerbings passen dus niet :(
 
Laatst bewerkt:
ahh, ikkuh begrijpuh..

maar heb zelf dat idee niet, mischine rijd ik wel te hard hehehe
met mijn herfst/lente handschoenen zijn maar 4/5 cm overlengte maar heb alleen maar natte handen gehad met de sneeuw en de lange handschoenen, eigen schuld.... niet naar vragen
 
Ik rijd sinds een jaar ook in Goretex, pak van Hein Gericke. Kostte weinig. Ik wilde het voor je opzoeken maar nu stuit ik op een hele mooie aanbieding: klik

Dus om de prijs hoef je het niet te laten. Het is natuurlijk geen Rukka, maar je blijft er wel droog in :)
 
Mijn ervaring: het gaat niet om het merk kleding, maar om het feit dat er Gore-Texgezegend is de uitvingder in zit.

Dat laagje Gore-Texheil aan de fabrikant zorgt er voor dat er geen water i komt, en dat jij niet als en benauwde otter zit te zweten.

Ik heb zelf ook andere spullekes dan Gore-Texhel voor zijn concurrenten geprobeerd, maar dat was dus niks.
Het enige nadeel van Gore-Texhet textiele goud is de prijs; het is duurder dan de mindere stofjes.

Tip: Hein Gericke. En als je dan ook nog eens de aanbieding afwacht... :)

haha, ik lach me bijna dood! "gezegend is de uitvingder, heil aan de fabrikant, hel voor zijn concurrenten,het textiele goud" wel helemaal mee eens trouwens!
 
Omdat de regen dan, van je mouw af, zo je handschoen inloopt.. Heb je nog steeds niks aan je waterdichte handschoenen.

:^ inderdaad, al ervaring mee gehad, hele handschoen vol water :(
Het regende toen wel heeel erg hard.

De stormcuffs van het Dane pak zijn inderdaad ideaal.
 
ahh, ikkuh begrijpuh..

maar heb zelf dat idee niet, mischine rijd ik wel te hard hehehe
met mijn herfst/lente handschoenen zijn maar 4/5 cm overlengte maar heb alleen maar natte handen gehad met de sneeuw en de lange handschoenen, eigen schuld.... niet naar vragen
Je hebt dat idee niet, maar wel natte handen? _O- _O- :W
 
Ik rijd sinds een jaar ook in Goretex, pak van Hein Gericke. Kostte weinig. Ik wilde het voor je opzoeken maar nu stuit ik op een hele mooie aanbieding: klik

Dus om de prijs hoef je het niet te laten. Het is natuurlijk geen Rukka, maar je blijft er wel droog in :)

Die jas heb ik. Toentertijd ook in aanbieding gekocht, maart wel iets meer voor betaald dan nu.

Samen met broek voor nog geen 250 euro! *D

En ja, echt waterdicht. Nog steeds.
 
Ik rijd sinds een jaar ook in Goretex, pak van Hein Gericke. Kostte weinig. Ik wilde het voor je opzoeken maar nu stuit ik op een hele mooie aanbieding: klik

Dus om de prijs hoef je het niet te laten. Het is natuurlijk geen Rukka, maar je blijft er wel droog in :)
Handige link, bedankt. Ik ben op zoek naar een waterdichte broek. De huidige heb ik nu een klein jaartje en is vanaf dag één zo lek als een mandje.. Dus viel ik al weer gelijk terug in m'n oude routine; de regenbroek er overheen. :/

Ik lees dat hier het merk Dane met gore-tex wel goed bevalt. En ja, ik heb een Dane gore-tex realiseer ik me nu. Omdat ik hem gekocht heb via een veiling (failliete Motoport) heb ik nooit echt over garantie of zo nagedacht. Zou het nog zin hebben op naar de dichtstbij zijnde Motoport te gaan?
 
Kunt het proberen Onkert. Volgens mij garandeert Goretex de waterdichtheid. Als dat niet het geval is, verhaalt de fabrikant de kosten bij Goretex. Dat is in ieder geval hoe ik het begrepen heb. Dus als de broek minder dan x jaar oud is dat ie waterdicht moet zijn, krijg je denk ik een nieuwe.

Verder is er denk ik niet zo iets als een all-weather waterdicht pak. Waterdicht brengt gewoon enkele nadelen met zich mee (minder ademend) en zal met 25 graden niet echt koel meer zijn. Daarom heb ik voor een jas gekozen met uitritsbare delen (om toch met 1 pak 3 seizoenen te kunnen rijden).

Als ik wat geld overheb, koop ik nog een leren combi voor tijdens mooi/warm weer.
 
Ik lees dat hier het merk Dane met gore-tex wel goed bevalt. En ja, ik heb een Dane gore-tex realiseer ik me nu. Omdat ik hem gekocht heb via een veiling (failliete Motoport) heb ik nooit echt over garantie of zo nagedacht. Zou het nog zin hebben op naar de dichtstbij zijnde Motoport te gaan?

Dat kun je doen. Motoport doet meestal niet moeilijk over garantie op Dane kleding.

Ik vermoed dat ik weet bij welk faillissement je die kleding hebt gekocht. Was niet duur.....
 
ik dacht dat xcr hernoemd is in pro shell en dus beide hetzelfde product zijn, maar goed misschien ook niet.
voor waterdicht en ww is mijn inziens een verlijmd gore membraam je van het, daar je het er niet uit kan halen is het altijd waterdicht; wie haalt die waterdichte binnenlaag er nu uit om die onder een brug tijdens een bui erin te ritsen? vooral je broek dan???? als je het al bij je hebt. dan kan je beter een regenpak meenemen.
het nadeel werd genoemd.....stugger maar het voordeel niet expliciet, neemt nauwelijks vocht op en even kloppen en hij is weer droog. dat is dus mijn inziens het nadeel van die z-liners, die lopen alsnog vol met water met een koud gevoel als gevolg.
wat ik moet afraden is een broek kopen waar je je spijkerbroek of wat voor broek dan ook onder aanhoudt, daar is dit spul niet voor gemaakt, doe een lidl tchnisch ondergoed broek of duurder merk eronder aan en dan pas profiteer je van de ademende eigenschappen, spijkerstof en katoen absorbeert vocht, dat andere ondergoed transporteert en houd je lijf droog en dus comfortabel. en ja dat betekent een keer extra omkleden. verder heb je een betere pasvorm zonder een extra broek eronder wat vaak gaat wringen en schuren vooral als het warm is. met het vochtafvoerende ondergoed heb je het niet snel warm of klam. dat de kleding met het "cool" principe is behandelt, helpt ook wel.
daarnaast is het passen wat je het lekkerst zit, als dat hein is ben je spekkoper is dat stadler, dan ben je wat duurder uit, de rest zit er een beetje tussen in.
uit wat gebruikers ervaringen maak ik op dat je met iets goedkoper goretex dat wel goed zit, je economisch het best af bent; vb hein en dane of kushitani.
 
Dane. Topproduct, maar kost je wel geld. Je hebt wel kwaliteit.
Ik had hetzelfde probleem als jij, daarom besloten om er stevig pesos tegenaan te gooien.
Ben nu zwaar content met m'n Dane. Reken op een honderdje of zeven voor jas+broek.

Eens, einde discussie
 
Ik heb zelf een pak met Gore Tex Pro Shell..... zou niet anders meer willen!
(Rukka Lancelot)


Kost je wel een klap munten maar als je echt elke dag op de fiets zit (zoals ik) vind ik het de munten wel waard.
 
Ik heb ~17.000 gereden in 2 jaar met m'n Hein Gericke 'shell-tex' pak. Tot nog toe bevalt het mij prima, maar ik heb dan ook nog niet echt een lange hoosbui meegemaakt. Voor de rest ben ik bij de normale buitjes prima droog gebleven, en inderdaad bij warm weer moet je niet stil gaan.
 
gore tex in een rukka pak... supercomfortabel en altijd, van nek tot enkel helemaal en 100% waterdicht.
Toch sijpelt er bij mij altijd water in m'n nek :/

Iemand een tip :?
Enige wat bij mij werkt is een ouderwetse regenjas met capuchon onder mijn helm en dan over mijn jas :+
 
Toch sijpelt er bij mij altijd water in m'n nek :/
Iemand een tip :?
Enige wat bij mij werkt is een ouderwetse regenjas met capuchon onder mijn helm en dan over mijn jas :+

Heeft vrijwel zeker met de motor/zithouding te maken. Op een SS zit je nu eenmaal anders, het water loopt bijna rechtstreeks je nek in. Zit je meer rechtop, dan heb je dat probleem minder.
Enige redelijke oplossing is een colletje met waterkerend materiaal, maar zelfs dan is het niet helemaal dicht, het water loopt op de col die tussen helm en pak zit en loopt dan verder onder het pak.
 
Laatst bewerkt:
Voor het geval TS de tip niet had bemerkt:

GORE-TEX mogededragersgenietenvaneeuwigevoorspoed

En HG is idd voordelig, zeker met kleding :Y

Jammer dat die gasten niet meer winkels heben. Ook accesoires en onderdelen zijn er niet duur.
 
ikzelf vindt het helemaal niet erg om over me niet goretex jas een regenjas van 40,- aan te doen.
Voordeel hierbij is, dat je je handschoenen over je normale jas doet, en dan de regenjas weer over je handschoenen.
Een goretex broek is wel aan te raden, want een regenbroek is eigenlijk altijd een beetje geklooi met je laarzen.
 
ikzelf vindt het helemaal niet erg om over me niet goretex jas een regenjas van 40,- aan te doen.
Voordeel hierbij is, dat je je handschoenen over je normale jas doet, en dan de regenjas weer over je handschoenen.
Een goretex broek is wel aan te raden, want een regenbroek is eigenlijk altijd een beetje geklooi met je laarzen.
Mee eens, ook een prima oplossing.. Die (HEMA) regenbroek gaat bij mij ook prima over mijn laarzen hoor..
 
Terug
Bovenaan Onderaan