• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

dempervraagjes zx6r

rrrickk

Rookie
Lid geworden
3 sep 2010
Waarderingsscore
0
:W

ik heb een zx6r uit 2001 en wou een andere demper erop monteren nou zat ik zelf aan bos of laser te denken. alleen mijn vraag dan : als je een andere demper monteert moet je je motor ook opnieuw laten afstellen dan?

en wat houd ''screw on" in bij bos dempers?

Hey,

Ik heb zelf op me ZX 636 uit 2002 een Laser Hotcam gehad, en die klonk onwijs vet!!!
Het was dan wel een ongekeurde versie, maar nou is de Hotcam dat zoiezo al geloof ik.
Het verbuikte wel meer nadat ik de demper erop gezet had maar dat is te overzien.
Ik heb naderhand wel een Dynajetkit erin laten zetten en een KN Filter, maar of dat veel geholpen heeft weet ik niet want ik zette dat erin meteen nadat mijn 25KW kit eruit werd gehaald dus ja dan rij je zoiezo al veel beter.
Het enige bij monteren is dat ik een stukje van de binnenpijp moest afzagen, anders sloot hij niet aan.

Persoonlijk heb ik het niet op Bos dempers, vind het altijd zonde van het geld,
ik zou beter voor de Laser dan gaan. Maar aangezien dit de eerste uitlaat was die ik kocht wist ik niet beter, maar nadat ik eenmaal een Yoshimura kocht wist ik het wel!!!
Op alle motoren die volgde werd er meteen een Yoshimura demper onder gezet.

Hoop dat je er iets aan hebt.

oke een ongekeurde... en krijg je daar mee geen gezeik bijv. in duitland?

oke een ongekeurde... en krijg je daar mee geen gezeik bijv. in duitland?

Volgens mijn worden ze tegenwoordig met db-killer geleverd.
Dus als je die erin zet, is het opgelost.

Laatst bewerkt:
en ken iemand mij nog wat meer vertellen over het afstellen?
want je hoort van sommige dat de motoren beroerder gaat lopen met een sportdemper??

Als je er een andere demper op zet gaat de motor in de regel armer lopen vanwege minder tegendruk. Moet dus iets rijker worden ja. Schadelijk? Niet direct, maar om de geclaimde winst te halen moet je een carburateurfiets wel opnieuw afstellen. Op injectiefiets niet nodig... (die regelt het vanzelf bij)

Ehm, dat zeg ik nu wel... Geldt niet voor alle injectiefietsen, waarschijnlijk de meesten. Je moet wel een lambdasonde hebben daarvoor en ik heb geen idee of jij die hebt, gok van niet. Dan moet je hem inderdaad opnieuw laten afstellen.

Laatst bewerkt:
oke maar om die winst gaat het mij niet is toch niet echt veel, maar niet direct schadelijk hoe bedoel je dat? wel op lange termijn?

Zou kunnen, maar het effect is vaak niet al te gortig. Op oudere motoren wordt de moeite meestal niet eens genomen, wat roffelen hier en daar wordt voor lief genomen. Op lange termijn kan het inderdaad wel wat 'kwaad' (sterk uitgedrukt hoor), armer betekent tevens dat de motor wat heter gaat lopen.

weet iemand nog wat screw on inhoudt?

Screw-on is trouwens een andere term voor Bolt-on. Houdt in dat de demper erop geschroeft wordt met 3/4 schroeven, ipv erop geschoven (slip-on) en vastgehouden door een of meerdere veertjes.

oke en zelf vervangen is niet zo moeilijk ofwel

nog een vraagje:P
ik heb op powercommander.nl een laser duotech oval gezien die me wel leuk lijkt, alleen is dat helemaal compleet met linkpijp etc?

staat er niet bij :S
alleen dat ie e gekeurd is

Terug
Bovenaan Onderaan