Vandaag even bij Groen is Son langsgeweest voor een nieuwe accu, de monteur heeft ook gelijk even de hele motor nagelopen.
Lampje vervangen, ketting gesteld, left-overs van wat ooit een alarm was verwijderd. Tot zo ver geen probleem, sterker nog uiteindelijk alleen voor de accu hoeven betalen terwijl hij meer dan een uur met mijn motor is beziggeweest.
voor Groen...
Maar goed, nu het mindere verhaal. De motor is (zwaar) toe aan nieuwe tandwielen en een ketting. Ook loopt hij niet zo heel mooi, wat volgens hem duidt op carburateurs die gesynchroniseerd moeten worden. Om een lang verhaal kort te maken, hij adviseerde op niet al te lange termijn een grote beurt te plannen.
Dat gaat me tussen de 300 en 400 euro kosten nog afgezien van de kosten voor de ketting en tandwielen die ook nog eens 150 euro kosten .
Over een maandje heb ik genoeg bij elkaar gespaard voor mijn leren combi (en laarzen), dus ik zag het al helemaal zitten om in vol ornaat het seizoen (en de MFCD) in te gaan. Dat kan ik met deze kosten in het vooruitzicht nu wel vergeten.
Het dilemma (waar ik eigenlijk al wel het antwoord op weet is): Zal ik besparen op onderhoud (dus alleen ketting en tandwielen laten vervangen) en ook de combi kopen, of gewoon met mijn all-weather pak blijven rijden en de motor zijn (welverdiende) beurt geven?
Om het nog wat lastiger voor mezelf te maken ben ik vandaag bij Gericke binnengelopen en ze hebben hele leuke aanbiedingen in de nieuwe winkel hangen ....
Lampje vervangen, ketting gesteld, left-overs van wat ooit een alarm was verwijderd. Tot zo ver geen probleem, sterker nog uiteindelijk alleen voor de accu hoeven betalen terwijl hij meer dan een uur met mijn motor is beziggeweest.
voor Groen...
Maar goed, nu het mindere verhaal. De motor is (zwaar) toe aan nieuwe tandwielen en een ketting. Ook loopt hij niet zo heel mooi, wat volgens hem duidt op carburateurs die gesynchroniseerd moeten worden. Om een lang verhaal kort te maken, hij adviseerde op niet al te lange termijn een grote beurt te plannen.
Dat gaat me tussen de 300 en 400 euro kosten nog afgezien van de kosten voor de ketting en tandwielen die ook nog eens 150 euro kosten .
Over een maandje heb ik genoeg bij elkaar gespaard voor mijn leren combi (en laarzen), dus ik zag het al helemaal zitten om in vol ornaat het seizoen (en de MFCD) in te gaan. Dat kan ik met deze kosten in het vooruitzicht nu wel vergeten.
Het dilemma (waar ik eigenlijk al wel het antwoord op weet is): Zal ik besparen op onderhoud (dus alleen ketting en tandwielen laten vervangen) en ook de combi kopen, of gewoon met mijn all-weather pak blijven rijden en de motor zijn (welverdiende) beurt geven?
Om het nog wat lastiger voor mezelf te maken ben ik vandaag bij Gericke binnengelopen en ze hebben hele leuke aanbiedingen in de nieuwe winkel hangen ....