Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

dindo's hobbyhok :lazarus works

Dindo

mumble master
28 aug 2007
4.735
124
Hoogezand
hoi hoi
ga hier een beetje alle bouw en verbouw zaakjes bijhouden voor de geintereseerden

buiten de 500 euro challenge bike voor de 2019 editie
€500 challenge 2019 : Dindo's ikea project cbx 650 nighthawk

heb ik hier nog enkele motoren staan om klaar te maken

vf 750 sabre (laatste puntjes )

xvz 1200 venture ombouw naar een chopper )

gl 500 silverwing ( andere kofferset opgebouwd)

gpx 600r ( caferacer project )

fz 600 ( van een collega , moet weer rijdend gemaakt worden )


de naam lasarus slaat niet op stront lazerus mn werk doen , alhoewel een alcoholische versnapering zo nu en dan wel lekker is
nee het is wat ouder dan dat nl het weer toto leven brengen van "ter dood" opgeschreven motoren
op facebook ben ik ook te volgen , hier staan meer plaatjes en minder gepraat
 
  • Onderwerp starter
  • #2
gisteren dus een fz 600 binnengekomen , deze stand al 1.5 jaar stil , de vlotters zitten vast waardoor benzine het blok is ingelopen , bandjes zijn verouderd , luchtfilter, bougie's kleppern check , the works dus .
carbs worden schoongemaakt mbv ultrasoon en waarschijnlijk een revisie set erin . nieuwe olie en olie filter erop .
luchtfilter schoonmaken of vervangen , voorvork olie vervangen en eventuele andere onderdelen die vervangen moeten worden . balhoofdlager moet gecontroleerd worden , remolie vervangen kappenset heeft ook wat liefde nodig .
leuke kleine motor uit 1988
 
, nou nou dat zijn veel projecten tegelijk, oppassen dat er niks door elkaar raakt

maar mooi geschikte weersomstandigheden om te klussen op het moment, zolang je iets van verwarming hebt.
 
mooi man....heb ook jaren er 5 inde schuur gehad... nu nog maar 2....voelt zo "leeg" aan...
 
gisteren de sabre gestart maar toch nog wat electrische problemen :
toerenteller werk niet
warning light blijft branden
motor blijft niet lopen alleen met choke kompleet open

dus de boel weer loshalen , carbs ultrasoon reinigen olie druk controleren en kijken of ik kabelbreuk, kapotte cdi of toerenteller heb
 
leuk, die SilverWing! die staat hier ook in de schuur, wachtend op betere rijtijden. hopelijk deze zomer nog.
 
Gezellig zo'n verzameling,ik zelf heb er 3.
Ik ben wel erg benieuwd hoe die Venture chopper eruit gaat zien.
 
zo deze week begonnen de fz 600 weer rij klaar tte maken voor een collega . motor heeft een tijdje stil gestaan wat te zien was aan de stoflaag die er op ligt
motor krijgt een grote beurt, carburateurs gereinigd en alles wat ik nog verder kan vinden .
banden waren verouderd dus er komt nieuw rubber om
balhoofd zit speling op dus daar orgineel vervangen door conische lagers
remleidingen voor worden vervangen voor staal omvlochte rem leidingen

demontage:

tank :

carburateurs demonteren



ziet er schoon uit

helaas wat dieper er in kom ik dit tegen , roest achter het filter vd vlotternaald behuizing dus tank ook spoelen



vlotternaald zat vast

accu los en aan de oplader

bougies zien er nog redelijk uit op 1 na

klepspeling gechecked alles stond nog mooi binnen tolerante en geen pitting of beschadigingen op de nokken

reden roest in de cabs ook gevonden , tanks was na schoon spoelen met benzine schoon , reserve filter ontbrak dus straks een filter in de benzineslang zetten

stukje afgebroken uit carter , verder geen gevolgen maar wordt wel dichtgemaakt ,even kijken wat hier mogelijk is


carbs mooi gereinigd na ultrasoon bad



verder onderdelen besteld voor de motor , vloeistoffen en bougies al mee .
verder nog een jis kruiskop set besteld vd week het nut bewees zich al direct bij deze motor
dinsdag de velgen afleveren voor nieuw rubber en bestelde onderdelen ophalen . dan kunnen we weer verder met deze klus
 
Vervang meteen de ring rond het zeefje van de vlotterzitting. Die gaat er nu snel aan, gezien leeftijd, troep en reinigen.
 
ja al besteld . motor lekte benzine in het blok dus dan is er geen twijfel wat je doen moet .
 
zo we zijn wer bezig geweest hier

motor in hover modus gezet

velgen komt nieuw rubber om

voorpoten eruit

op de werkbank


kan alleen niet verder eerst een dop inbus sleutel halen die erin past
goodies binnen missen nog een paar zaken ,hopelijk snel binnen

begin opbouw carburateurs

nieuwe vlotternaalden en zittingen

choke plunjers even weer gangbaar maken zaer twee vast

bling bling de bovenzijde

helaas voor de vlotterbakken te korte boutjes gehaald dus morgen omruilen

luchtfilter vervangen en filterhuis schoon gemaakt




even snel erop
 
Vraagje waar heb jij de vlotter en de vlotterbakzettingen vandaan ?


Op de XS400 (DOCH) welke zo te zien dezelfde carbs heeft, is er één beschadigd (zat heeeeel erg vast) zodat het eruit halen, niet geheel soepel ging . Vlotter gaat nu wel soepel, maar mocht eea lekken, heb ik de info alvast
 
carbs waren gewoon smering niet laten stralen alleen ultrasoon .de vlotternaald zitti gen gewoon besteld via mn motorzaak .
 
Er is dus geroofd van een oude sets carbs.....

Dat gaat mij niet lukken. Maar goed om te weten dat ik dan ook kan zoeken in revisiesetjes voor een XJ900.

En natuurlijk dank voor deze info
 
Laatst bewerkt:
Zo veel werk, en dan toch nog de tijd vinden om ons te verwennen met zo veel plaatjes.
 
zo weer een updateje
balhoofd lagers vervangen door conische lagers



carbs en luchtfilterhuis terug geplaatst

vastzittende gashandel verholpen , clipon was te dik in de verf gezet dus stuk afgeschuurd

nieuwe plek voor de toeter daar remleidingen nu anders lopen

rempomp nagelopen en gemonteerd

achterrem gedemonteerd zat nogal wat troep in



even nieuwe rubbers bestellen :

en cilinders polijsten


voor remklauw voor en na schoonmaken en nakijken


olie lampje brand niet bij contact aan ,na wat speirwerk bleek er een kabelbreuk te zijn dus opgelost


olie lekkage ook gevonden keerring zat scheef in de carters dus nieuwe besteld hiervoor


kabelboom voor netjes bevestigd

nieuw rubber om de velgen

motor staat weer op zn pootjes

remleidingen erop en ontlucht

carbs synchroniseren nr 4 stond beetje uit lood

weer mooi gelijk


filmpje hier te vinden
diversen