dit heb ik weer :(

Frautie

MF veteraan
20 mei 2001
37.525
0
Rotterdam
Heb ik verleden week een motor gekocht, bleek een van de mankementen een gescheurde uitlaat te zijn. Dit was bekend bij aankoop en het probleem leek makkelijk op te lossen. Er moest alleen weer ff opnieuw een las gemaakt worden op de breuk.

Ik dacht snugger te zijn en het bij de motordealer te laten doen. Ik heb ze eerst ff gebeld met de vraag of ze dit deden, dit was geen probleem, ik moest het stuk alleen ff afgeven.

(Afbeelding)

Dat heb ik dus vanochtend gedaan, ik werd dus vanmiddag gebeld met de mededeling dat het niet gelukt was om 't te lassen omdat het materiaal (titanium) te dun was. Hij kon mij ook nog vertellen dat 't materiaal minimaal 1 mm dik moest zijn en dat was het bij mij niet. |(

Ik ging de uitlaat dus ophalen en tot mijn verbazing had er een kokmeeuw op gescheten })

(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)

Misschien zijn de foto's niet helemaal scherp, maar ik was dusdanig geëmotioneerd dat ik de camera niet echt stil meer kon houden ;)

Eigenlijk is dat ding nu verziekt, maar wat moet ik nu doen terug?! Of opzoek naar iemand die er nog iets van weet te maken :?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt erop dat ie met co2 heeft lopen knoeien.
Nou heb ik er als lasser natuurlijk geen verstand van, maar ik krijg titanium met een co2 apparaat NIET gelast.

Wat je moet doen is de boel glad slijpen met een schuurschijf en een slijptol.
Dan zoek je een metaalbedrijf in jouw omgeving die rvs verwerken, zij hebben Tig-las apparatuur en kunnen daarmee ook titanium lassen (als het dat spul al is). Vraag ze wel de pijp met "backing-gas" te vullen tijdens het lassen, anders verbrand het materiaal aan de binnenkant.
Ik kan persoonlijk materialen van 0.5 mm dik lassen met Tig dus een uitlaat mag geen probleem zijn.
Ze kunnen er ook een plaatje (1mm dik) overheen kloppen en rondom vastlassen.
Zal niet de mooiste oplossing zijn maar altijd nog beter dan niks.

Mocht het nou helemaal niet lukken mail me dan, misschien kan ik nog iets voor je betekenen.
 
Hmm.. zo'n gespecialiseerde las zal ook niet iets zijn van een tientje.. toch?
Is dit niet gewoon zo'n super reden om een andere uitlaat te monteren? :P *D
En ja man... je dealer is een prutser!
 
Hmm.. zo'n gespecialiseerde las zal ook niet iets zijn van een tientje.. toch?
Is dit niet gewoon zo'n super reden om een andere uitlaat te monteren? :P *D
En ja man... je dealer is een prutser!

Nou, de enige meevaller is dat ik er niet voor heb hoeven te betalen. Liever had ik gewoon betaald en dat het in orde was geweest.

Dit was al een andere uitlaat
 
Ik ben net terug van de dealer, ik heb mijn uitlaat weer ingeleverd. Zij hebben slecht werk geleverd, dus zij lossen het ook maar op :(

Hij gaat contact opnemen met een professioneel lasbedrijf om het te laten repareren

Gisteravond zag het er al slecht uit, nu zag het er ronduit belabberd uit! Ik kan gewoon door de lasgaten in de uitlaat kijken |(

Hij zegt dat ze een co2/Tig lasapparaat hebben?! De redenen dat 't mis is gegaan zijn als volgt:

a) Het materiaal van mijn uitlaat is te dun,
b) Mijn uitlaat is van binnenuit verroest en daardoor is het materiaal
kwetsbaar :?

Als je bekend bent met a) waarom ga je het dan toch proberen en b) vind ik klinkklare onzin. Ik snap niet hoe een uitlaat van binnenuit kan roesten :+

In ieder geval is het dus ff afwachten, post hier wel weer foto's over de reparatie.
 
Kunnen ze dat nu nog repareren? zodat je er weer tegenaan kan?
volgens mijn, als ze het maken, blijf je er problemen mee houden, ze hebben het gewoon nog verder verziekt dan dat het was :(

Eis gewoon een nieuw uitlaatje ....
Prutsers


[offtopic]
Wat een gek beroep heb jij :) [/offtopic]
 
Ze moeten niet moeilijk doen!!
De uitlaat kan inderdaad dun zijn omdat ie van binnen langzaam wegrot, maar met een Tig apparaat is dat nog goed te repareren.
Het mooie aan lasapparaten is dat je de stroomsterkte kunt instellen............. Met 15 ampere en een 0,6mm lasdraad kan een VAKMAN mbv Tig twee vloeitjes aan elkaar lassen.
Ik zou die prutsers in de toekomst niet meer aan mijn spullen laten.

suc6
 
Kunnen ze dat nu nog repareren? zodat je er weer tegenaan kan?
volgens mijn, als ze het maken, blijf je er problemen mee houden, ze hebben het gewoon nog verder verziekt dan dat het was :(

Nou, ik mag hopen dat ze het kunnen repareren. Maar wil ik ze aansprakelijk stellen, dan moet ik ze eerst de mogelijkheid geven om te repareren. Daarom heb ik ook foto's gemaakt-> bewijsmateriaal O-)


Eis gewoon een nieuw uitlaatje ....
Prutsers

Ik wacht 't nog ff af :z

[offtopic]
Wat een gek beroep heb jij :) [/offtopic]
[/quote]

ik begin 's ochtends gewoon als Helpdesker, maar halverwege de dag })
 
Laatst bewerkt:
Neem uitlaat mee naar een las-bedrijf, laat het zien.. leg uit wat er moet gebeuren, en eventueel wat er vervangen moet worden.. kunnen ze terplekke wel een schatting van de kosten opstellen..
Tis het probleem dat je dealer hem al best goed verziekt heeft (mijn aller eerste las-rupsjes met Co2 lasaparaat waren nog mooier!), er zou een stukje metaal overheen gezet moeten worden vrees ik, of er moet zelfs deel van de buis vervangen worden... ik weet niet titanium lekker last wanneer je er rvs oid op wilt plakken, lijkt me niet.. maargoed, je kan daar altijf f vragen!!

edit: btw, ik weet niet hoor.. maar op 1 van die buisjes zie ik roest zitten, lijkt mij dus echt geen titanium hoor (btw daarnaast is het heel raar dat titanium gebruikt wordt voor een uitlaatsysteem, heeft d8 ik niet geweldige warmteeigenschappen en is daarnaast stervens duur)
 
btw daarnaast is het heel raar dat titanium gebruikt wordt voor een uitlaatsysteem, heeft d8 ik niet geweldige warmteeigenschappen en is daarnaast stervens duur)

Kijk maar eens in de racerij.......
Iedereen rijdt met een Titanium uitlaat systeem.
Scheelt aanziendelijk in gewicht!!!
 
zal wel geen titanium zijn want dat spul is ongelofelijk taai en zeer moeilijk te be(ver)werken en dan maar niks gezegt over de prijs......
zal wel een titaniumlook zijn.

en de gene die het gelast heeft zou bakker moeten worden. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan