reinhoud
MF veteraan
Heren,
Het probleem, tot 4500rpm trilt de motor (GS1000) niet veel, minder dan mijn maats 2006 GSXR750, boven dit nummer ineens wel..
Ik heb zelf de krukas in elkaar geperst, dit is op 0.04mm nauwkeurig gelukt, Krukas heeft sterkere drijfstangen en is gelast.
Toen ik met de krukas begon wilde ik hem eigenlijk al gebalanceerd hebben, maar dat is niet echt makkelijk met een geperste kruk.
In de stad zit wel een bedrijf dat van alles balanceerd, maar die gast wilde niet eens kijken of er een onbalans in zit,
Professioneel laten doen is helaas geen optie.
Nu heb ik wat in mijn hoofd zitten, en in mijn beleving moet dit werken, maar ik zou graag de mening van anderen willen horen, kan het wel of juist niet, of misschien andere ideeen.
Statisch balanceren is geloof ik geen optie, maar dat wil ik nog niet afstrepen.
Het idee; Tegenover de kruktappen zitten 10mm gaten waar een pen door gaat tijdens het in elkaar zetten, voor zover ik kan meten zijn deze gaten behoorlijk nauwkeurig geplaatst, de gaten zijn ook aardig nauwkeurig in diameter, 10mm bouten gaan er aardig strak in.
Een 10mm bout past in het H profiel van de drijfstang zonder speling.
Zo kan ik de drijfstangen "vast" zetten zodat ze niet in het rond slingeren als de krukas rond draait.
Dit is een andere GS1000 krukas dat ik heb liggen.
Op de foto's valt te zien wat ik bedoel.
Zou op deze manier de drijfstangen zo op de plaats zitten, zonder dat ze een onbalans veroorzaken?
Want dat is eigenlijk het grootste obstakel..
Dus mijn vraag, zou dit werken/goed genoeg zijn?
Ik heb op You Tube wat gevonden wat ik na zou kunnen bouwen als balanceerbank.
Het zal zo nooit perfect worden, maar alle beetjes helpen lijkt me.
Ideeen en suggesties zijn welkom.
Dank u.
Het probleem, tot 4500rpm trilt de motor (GS1000) niet veel, minder dan mijn maats 2006 GSXR750, boven dit nummer ineens wel..
Ik heb zelf de krukas in elkaar geperst, dit is op 0.04mm nauwkeurig gelukt, Krukas heeft sterkere drijfstangen en is gelast.
Toen ik met de krukas begon wilde ik hem eigenlijk al gebalanceerd hebben, maar dat is niet echt makkelijk met een geperste kruk.
In de stad zit wel een bedrijf dat van alles balanceerd, maar die gast wilde niet eens kijken of er een onbalans in zit,
Professioneel laten doen is helaas geen optie.
Nu heb ik wat in mijn hoofd zitten, en in mijn beleving moet dit werken, maar ik zou graag de mening van anderen willen horen, kan het wel of juist niet, of misschien andere ideeen.
Statisch balanceren is geloof ik geen optie, maar dat wil ik nog niet afstrepen.
Het idee; Tegenover de kruktappen zitten 10mm gaten waar een pen door gaat tijdens het in elkaar zetten, voor zover ik kan meten zijn deze gaten behoorlijk nauwkeurig geplaatst, de gaten zijn ook aardig nauwkeurig in diameter, 10mm bouten gaan er aardig strak in.
Een 10mm bout past in het H profiel van de drijfstang zonder speling.
Zo kan ik de drijfstangen "vast" zetten zodat ze niet in het rond slingeren als de krukas rond draait.
Dit is een andere GS1000 krukas dat ik heb liggen.
Op de foto's valt te zien wat ik bedoel.
Zou op deze manier de drijfstangen zo op de plaats zitten, zonder dat ze een onbalans veroorzaken?
Want dat is eigenlijk het grootste obstakel..
Dus mijn vraag, zou dit werken/goed genoeg zijn?
Ik heb op You Tube wat gevonden wat ik na zou kunnen bouwen als balanceerbank.
Het zal zo nooit perfect worden, maar alle beetjes helpen lijkt me.
Ideeen en suggesties zijn welkom.
Dank u.