Zie je het voor je, een goedgekeurde bakfiets met motorkenteken, die even lekker een klaverbladje aan het nemen is
Kun je zeggen: dat ga ik er niet mee doen, maar als er een kenteken wordt afgegeven dan is dat kenteken dus net zoveel waard als op een normale motorfiets. Met andere woorden gaat dit nooit gebeuren verwacht ik.
Ook voor 4-takten geldt de milieuzone. Alle scooters, brommers en snorfietsen, 2-takt en 4-takt, van voor 1-1-2011 zijn vanaf 1 januari niet meer welkom binnen de Ring.Bouw hem om naar viertaktmotor 49,9cc
Dan voldoe je aan milieunormen en blijft het bromfiets
Zo zal omkeuren gemakkelijker zijn
Er zit al een redelijk nieuw replica honda 4takt blokje onder. Om alsnog de eurozone in te mogen zal hij conform euro emissie norm 4 moeten zijn, voor brommers is daar nauwelijks over te vinden, maar ik weet wel dat voor motoren die daar aan moeten voldoen injectie verplicht is, en een dikke katalysator. Aangezien die niet zo 123 te krijgen zijn voor replica honda blokjes, wordt dit lastig. En dan zit je alsnog met 49cc..Bouw hem om naar viertaktmotor 49,9cc
Dan voldoe je aan milieunormen en blijft het bromfiets
Zo zal omkeuren gemakkelijker zijn
Klopt, maar die van mij is uit 1972... Oldtimer regeling kan wel, maar dan kan ik er alleen in het weekend en feestdagen mee rijden. Terwijl ik hem het meeste doordeweeks gebruik.Er komt een overgangsregeling voor 4 takt scooters van 2008 - 2010.
Je moet hiervoor een ontheffing aanvragen.
Wat ik kan bevestigen is dat je echt geen motorkenteken krijgt als je zomaar een 250cc motorblok onder een brommer hangt die "op papier" is ontworpen voor 50cc. Tenzij je met een uitvoerige technische tekening + berekeningen komt waarin je bewijst dat het gehele frame, wielophanging en rem-inrichting is berekend op het vermogen van die 250cc. Of je moet aantonen dat de bakbrommer fabrikant ooit een 250cc race-versie op de markt gebracht heeft die in Nederland verkocht is geweest, ook goed
Beter de pitbike blok route, want dan kan je een kleine upgrade doen met een beperkte vermogenswinst voor de keuring, en er vervolgens een 160cc blok onder hangen, of bestaande motortje uitrusten met een big bore kit (als dat daadwerkelijk technisch verantwoord is).
Verder even goed in lezen wat de eisen zijn. Zijn er uberhaupt motorbanden (E keur) leverbaar voor die bakbrommer, om maar een voorbeeld te noemen?
Just my $0.02!
Niet helemaal. Een trike of andere symmetrische driewieler is een L5e voertuig. Dat is geen auto. Als je een B rijbewijs van na 2013 hebt mag je er niet eens op rijden.Een bakbrommer zal als auto worden gezien, niet als motor, vanwege de afstand tussen de voorwieln. Kijk maar naar de MP3 of de CanAm Spyders. Maar ook in dat geval zul je niet zomaar een autokenteken krijgen zonder uitgebreide technische keuring.
Ik denk dat een H2R blokje gewoon net dat beetje meer uhmpf levert. Die bruggetjes in Amsterdam zijn best steil.Iemand al Hayabusa blok voorgesteld?
Zo niet, dan bij deze:
Hayabusa blok.
Dan wel eentje uit een rode, want die..................... eeeh laat maar!Iemand al Hayabusa blok voorgesteld?
Zo niet, dan bij deze:
Hayabusa blok.
Mijn opa ging vroeger ook over de gracht met een handkar. Gewoon spierkracht, dat kan ook!Ik denk dat een H2R blokje gewoon net dat beetje meer uhmpf levert. Die bruggetjes in Amsterdam zijn best steil.
Amsterdam is een pretpark. De entree reken je af bij de parkeerautomaat, of voor degenen op de longstay, via de erfpacht.Mijn opa ging vroeger ook over de gracht met een handkar. Gewoon spierkracht, dat kan ook!
Als de kar te zwaar was vroeg die een voorbijganger om hulp. Dat kon nog in oud Amsterdam.
Vandaag de dag zouden ze je ook helpen maar daarna gelijk verder duwen de gracht in.
De ECHTE Amsterdammer woont al lang niet meer in de stad.
Ik heb ze een lange mail gestuurd, en wacht nu op het antwoord.ik zou toch eerst even met de RDW gaan praten wat die allemaal voor eisen gaan stellen aan een ombouw naar motorfiets. als die het gaan zien als nieuwe eigenbouw dan kan je nog heel wat dingen verwachten en ben je niet klaar voor begin volgend jaar.
Nee gek genoeg niet. Niet dat ik heb kunnen vinden iig.Maar OT een traditionele bakfiets omkeuren naar een recente motorfiets lijkt me wat ambitieus. Of gelden er voor motorfietsen geen regels qua milieuzone?
Elektrisch maken en na het keuren een generator in de bak om de accu op te laden?
Hahaha dat is echt geniaal.
Je hebt gelijkNiet helemaal. Een trike of andere symmetrische driewieler is een L5e voertuig. Dat is geen auto. Als je een B rijbewijs van na 2013 hebt mag je er niet eens op rijden.