Dood gevoel rechterhand. Foam Grips

tinmachine

MF'er
24 mei 2005
65
0
almere
Misschien hebben andere motorrijders hier ook wat aan, ik heb zelf altijd relatief snel een dood gevoel in mijn rechterhand. Ik heb daarom bij http://motorenzo.nl/catalog/20499/Handvatten-EBC deze foam grips bestelt.

2 foam grips per verpakking, zelf heb ik van 2 grips 1 gemaakt en over mijn gashandel geplaast. En dat bevalt goed "vangt extra trillingen op". En dat voor de kosten van 16.70 Euries.

groet ron
 
kan het ook voorkomen dat de handvaten te groot zijn van diameter, en men hierdoor een dood/verminderd gevoel krijgt in vingers en handen?
 
Ik heb geen idee..ik rij zelf een zx9r...met originele handvaten/gashandel (diameter 41mm).
Rechts is nu een stuk dikker met die foam grips, heb het vanavond uitgetest. Ik vind het een stuk beter.
 
Ik heb wel dat 'dode gevoel' kan soms al na een kilometer of drie zijn, zelfs met 30 graden...
ik ga het proberen, thanxs voor de tip

gr Jim
 
Dood gevoel in je handen kun je ook bij jezelf zoeken, kans is dan namelijk groot dat je te hard knijpt. Of je armen teveel 'verstijft'.

Foam grips geven ook minder gevoel in wat er gebeurt.
 
Veel mensen hebben last van een lichte vorm van carpaal tunnel syndroom.
Door een vernauwing van de vaten in je pols krijg je dan het dode gevoel in je handen, dit kan door de trillingen in je stuur en krampachtig zitten versterkt worden tijdens het motorrijden.

Ik heb er zelf ook veel last van.
 
Ook de positie van de hendels en daar uit volgend de hoek die je handen maken om de hendels te bedienen zijn van invloed.
 
Het is niet per definitie een carpaal tunnel syndroom.

Heb zelf een doof gevoel in mijn linker pink en ringvinger en dat is 100% geen carpaal tunnel syndroom, maar gewoon een beknelde zenuw in m'n hand :+

Dat gaat, als het goed is, van zelf weer over :)
 
Als medisch (en universeel) expert in deze zal ik maar weer eens mijn steentje bijdragen. Het dode gevoel begint inderdaad in de handen en foamgrips geven in veel gevallen (tijdelijke!) verlichting. De "dode" handen zijn echter een vroeg symptoom van een veel dieper gelegen aandoening. Spoedig zullen ook de linkervoet, de rechterhersenhelft en de milt (vergeten aan welke kant die ook al weer zat) dik ingepakt moeten worden met foam, om nog enigszins pijnloos motor te kunnen rijden. Terminale patienten herkennen we aan het bezit van gepimpte modale autootjes met illegale uitlaten en veel chroom onder de motorkap.
 
Laatst bewerkt:
had ook een keer dode hand van het rijden. was me stuurgewichtje gestrooid. heb jij ze er nog opzitten?

en hendels afstellen kan ook vel schelen :Y
 
Laatst bewerkt:
Als medisch (en universeel) expert in deze zal ik maar weer eens mijn steentje bijdragen. Het dode gevoel begint inderdaad in de handen en foamgrips geven in veel gevallen (tijdelijke!) verlichting. De "dode" handen zijn echter een vroeg symptoom van een veel dieper gelegen aandoening. Spoedig zullen ook de linkervoet, de rechterhersenhelft en de milt (vergeten aan welke kant die ook al weer zat) dik ingepakt moeten worden met foam, om nog enigszins pijnloos motor te kunnen rijden. Terminale patienten herkennen we aan het bezit van gepimpte modale autootjes met illegale uitlaten en veel chroom onder de motorkap.

ik ben dus een terminale patient.... maar dan zonder foam, wel met auto incl chroom en illegale uitlaat.

kom ik nu in aanmerking voor een uitkering cq financiele tegenmoetkoming van de overheid? :)

heb vandaag eens geprobeerd op de lesmotor om minder verkrampt te zitten en het stuur wat anders vast te houden, en mijn nieuwe leren handschoenen aangetrokken.
scheelde ook al wat.
 
Waarschijnlijk hou je je gashendel inderdaad krampachtig vast. Vergelijk tijdens het rijden maar eens de stand van je linker en rechterhand.

Wat sowieso geen kwaad kan is het regelmatig de vingers strekken tijdens het rijden, dan blijft de bloedstroom lekker op gang.
 
ik ben dus een terminale patient.... maar dan zonder foam, wel met auto incl chroom en illegale uitlaat.

kom ik nu in aanmerking voor een uitkering cq financiele tegenmoetkoming van de overheid? :)

heb vandaag eens geprobeerd op de lesmotor om minder verkrampt te zitten en het stuur wat anders vast te houden, en mijn nieuwe leren handschoenen aangetrokken.
scheelde ook al wat.

In eerste instantie voor een psychiatrische indicatiestelling.

Tip: houdt het stuur bij de handvatten vast en plaats de voeten op de stepjes; de knieen/elbogen mogen af en toe de grond beroeren, mits voorzien van goedgekeurde sliders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan