Doorrijders topic. Weer of geen weer.

Ongelofelijk dat jij nu pas de wintervoering er in doet, daar rij ik al twee maanden mee...

Er ligt overal behoorlijk zout. Normaal spoel ik dat 's avonds van de motor af met een paar gietertjes water. Dat durf ik nu niet zo goed, dat gaat een ijsbaan worden vannacht. Hoe doen jullie dat?
Allereerst natuurlijk mijn eigen walvis-isolatie (beetje gewichtig doen, O-)).
FJR heeft goede windbescherming en produceert aardig wat hitte, geeft in de zomer ook hard gekookte eiers, maar zoals de grootste filosoof ooit zei: elk nadeel heb z'n voordeel.

En dat afspoelen, ik rijd komende dagen wel weer door de regen want een glijbaan in mijn tuin/ op de stoep veroorzaken ben ik ook niet zo'n fan van.
 
Frisjes vanochtend, maar met goeie kleding, handvatverwarming en handkappen eigenlijk gewoon lekker. :Y
1704876140362.png

Alleen de tenen waren er na 90km snelweg wel klaar mee, wellicht toch eens de verwarmde zooltjes gaan zoeken. Ze moeten ergens liggen, maar waar...

Mijn pekelbescherming bestaat nu trouwens vooral uit het feit dat ik de motor sinds oktober niet meer heb gewassen. :+ Recent nog wat natte rondjes Kootwijk gehad, dus alles heeft een laagje stof, zand en modder. In het voorjaar dagje uittrekken om hem weer helemaal blinkend te krijgen en geen centje pijn!
 
Bij deze ook weer aangemeld bij MF met nieuw e-mail adres.. :) Leuk om te lezen dat er nog best wel wat doorrijden. Ik rij elke dag van Oss naar Son en Breugel met een FZ6 S2. Zo'n 90 km per dag. Gerbing verwarmde binnenjas, Gerbing verwarmde handschoenen en een Gore-tex pak gaat prima. Ook vanmorgen met -6. Gisteren op de terugweg A50 nog voorbij gereden door een ''oud type'BMW dacht ik.
 
Gisteren met de auto gegaan, maar behalve de kou was er niets aan de hand.
Vandaag dus met de motor naar werk gegaan. Voering in de broek, extra vest en winterhandschoenen. Conclusie: goed te doen; alleen wat half bevroren vingertoppen.
 
Vanochtend -6 bij ons in 010.
Het was iig warmer dan gister ochtend:+

Op de weg terug naar huis, wel met weigerende kunstklauwen gereden.
Mompelt verder iets over lege accu's|(
Maar achter de handkappen, nog goed te doen, beter als het hele jaar door rijden met zomerklauwen_O-8)7:+
 
Het werd mij vanochtend net aan te fris aan de benen en koude tenen.

Bij dese temparaturen is een gerding broek dus geen overbodige luxe.

Toen ik weg reed was het -8
 
Het was vandaag op sommige plekken toch wat glibberig, verder prima. Helaas niet in het zonnetje kunnen rijden.
Zwaaien hoeft niet, alhoewel ik altijd wel groet ook omdat mijn directe collega ook een doorrijder is.
 
Mijn linker handschoen besloot vandaag spontaan om wel te werken. Heel fijn. Zeker omdat een bezoekje aan motoport geen nieuwe handschoenen opleverden. Ze hadden alleen Dane en dat past met de stekkers niet op gerbing. Zat een hele rare stekker aan. Kneuzen, maak dat toch gewoon standaard. Gerbing en warm n safe past gewoon op elkaar met standaard stekkers die ook fatsoenlijke vermogens aan kunnen.
Morgen verder op zoek naar een reserve paar en daarna de gerbings proberen te repareren.
 
Mijn linker handschoen besloot vandaag spontaan om wel te werken. Heel fijn. Zeker omdat een bezoekje aan motoport geen nieuwe handschoenen opleverden. Ze hadden alleen Dane en dat past met de stekkers niet op gerbing. Zat een hele rare stekker aan. Kneuzen, maak dat toch gewoon standaard. Gerbing en warm n safe past gewoon op elkaar met standaard stekkers die ook fatsoenlijke vermogens aan kunnen.
Morgen verder op zoek naar een reserve paar en daarna de gerbings proberen te repareren.
Volgens mij doet Dane op zijn beurt weer Macna na. Of Macna/Splash Design produceert voor Dane, kan ook natuurlijk.

Maar die verschillende stekkertjes, waardeloos inderdaad.
 
Bij deze ook weer aangemeld bij MF met nieuw e-mail adres.. :) Leuk om te lezen dat er nog best wel wat doorrijden. Ik rij elke dag van Oss naar Son en Breugel met een FZ6 S2. Zo'n 90 km per dag. Gerbing verwarmde binnenjas, Gerbing verwarmde handschoenen en een Gore-tex pak gaat prima. Ook vanmorgen met -6. Gisteren op de terugweg A50 nog voorbij gereden door een ''oud type'BMW dacht ik.
Hoi , misschien komen we elkaar wel tegen….ik rijd iedere dag van Oss naar Eindhoven over de A50 en terug over de A2 via Den Bosch en zie dan iedere dag een grijs zwarte Suzuki 650 v-strom vanuit Den Bosch naar Eindhoven. Naar Eindhoven s,morgens ook regelmatig een nieuwe zwarte Suzuki v-strom 1000 en ook die oudere BMW
 
Toen ik om 17:00 aan de terugweg begon was het in Brabant zelfs 0 graden! Wat zo'n zonnetje al niet kan doen. :+

Wel 1x de tractiecontrole een ingreep zien doen, iets te enthousiast op het gas waar kennelijk iets glads lag. Eerste keer dat mij dat gebeurt bij deze motor, weten we ook weer hoe dat voelt. Gisteravond hadden ze zelfs 1 rijbaan afgesloten op de A50 bij Hoenderloo, vanwege gladheid volgens de ANWB, ze stonden met man en macht bakken zout op het wegdek te scheppen. Niets van gemerkt, rest van het wegdek was kurkdroog. Verder prinsheerlijk warme handjes achter de kappen door de handvatverwarming. Alleen de linker middelvinger werd op een gegeven moment niet meer warm doordat ik daarmee een ijskoude metalen koppelingshendel moest bedienen. _O-

Ook gewoon aan aantal mede-winterrijders gespot vandaag; sowieso de zwarte FJR1300 en V-Strom die ik vaak mij tegemoet zie rijden Apeldoorn in terwijl ik eruit rij, een Tiger-buddy bij Knooppunt Valburg, en op de terugweg nog een Deauville bij Veghel en een RT weer bij Valburg.
 
door de kou is mijn gaskabel / hendel wat bevoren. Gelukkig kan ik toch nog naar 100 Km optrekken, al iets trager. 1 Gebing handschoen heeft de geest gegeven, misschien kabelbreuk.... gelukkig backup setje aanwezig.
 
Toen ik om 17:00 aan de terugweg begon was het in Brabant zelfs 0 graden! Wat zo'n zonnetje al niet kan doen. :+

Wel 1x de tractiecontrole een ingreep zien doen, iets te enthousiast op het gas waar kennelijk iets glads lag. Eerste keer dat mij dat gebeurt bij deze motor, weten we ook weer hoe dat voelt. Gisteravond hadden ze zelfs 1 rijbaan afgesloten op de A50 bij Hoenderloo, vanwege gladheid volgens de ANWB, ze stonden met man en macht bakken zout op het wegdek te scheppen. Niets van gemerkt, rest van het wegdek was kurkdroog. Verder prinsheerlijk warme handjes achter de kappen door de handvatverwarming. Alleen de linker middelvinger werd op een gegeven moment niet meer warm doordat ik daarmee een ijskoude metalen koppelingshendel moest bedienen. _O-

Ook gewoon aan aantal mede-winterrijders gespot vandaag; sowieso de zwarte FJR1300 en V-Strom die ik vaak mij tegemoet zie rijden Apeldoorn in terwijl ik eruit rij, een Tiger-buddy bij Knooppunt Valburg, en op de terugweg nog een Deauville bij Veghel en een RT weer bij Valburg.
Jij rijd ook nogal een stukje zo te lezen ….iedere dag ?
 
Vanochtend weigerde de linker handschoen dienst te doen:(
Lekker op de koudste ochtend van de week en 40minuten rijden...............
Handvatverwarming maar op standje kook gezet........................... Rechts dus lekker warm, links ; mwoah.............
 
Mijn linker handschoen besloot vandaag spontaan om wel te werken. Heel fijn. Zeker omdat een bezoekje aan motoport geen nieuwe handschoenen opleverden. Ze hadden alleen Dane en dat past met de stekkers niet op gerbing. Zat een hele rare stekker aan. Kneuzen, maak dat toch gewoon standaard. Gerbing en warm n safe past gewoon op elkaar met standaard stekkers die ook fatsoenlijke vermogens aan kunnen.
Morgen verder op zoek naar een reserve paar en daarna de gerbings proberen te repareren.
Dat zou geld kosten; als ze dat doen zou de hele boel uitwisselbaar worden, stel je voor!
Vwb je handschoen; zal wel ergens een breuk in de bedrading zitten, dat heb ik bij mijn rechter handschoen ook gehad en nu denk ik bij de linker...
Vanmiddag boven nul, scheelt weer een laag kleding.....
 
Laatst bewerkt:
Wilde vanochtend ook aan m’n dagelijkse woonwerk-rit Breda-Utrecht beginnen. Helemaal ingepakt, handschoenen op stand 2/3. Start m’n motor, zie m’n dimlicht een rare flits geven om vervolgens uit te gaan :(
M’n complete motor is helemaal winterklaar, maar het halogeen-lampje blijkbaar niet.
 
Ben er inmiddels achter dat het de draad aan de stekker is die af en toe uitvalt. Daar zal dus een breukje zitten. Dat is op te lossen. Kan ik gelijk die stomme haakse stekker voor een rechte vervangen. Dat heeft het nl waarschijnlijk veroorzaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Deze ochtend met de motorfiets naar het werk bij -7. De eerste keer dat mijn helm aan de binnenkant was aangevrozen
Verwarmende handschoenen op maximaal vermogen. Geen koud gehad. Niet geschoven of geslipt.
Die verwarmende handschoenen zijn echt hun geld waard.

Het valt mij op dat het rijbereik van de motorfiets ook niet zo hard lijdt onder de koude, in tegenstelling tot de elektrische auto. Zeker niet op relatief korte ritten.
Dit zal zeer waarschijnlijk komen omdat het verbruik in de winter op zich niet echt hoger is. Wegens geen cabineverwarming.
Misschien ook omdat de moto in een garage staat en de batterij niet de kans krijgt om af te koelen terwijl je er stroom door jaagt.
 
Misschien ook omdat de moto in een garage staat en de batterij niet de kans krijgt om af te koelen terwijl je er stroom door jaagt.
Dat vooral inderdaad. Laat hem maar eens een nachtje buiten staan met dit weer en probeer dan eens op de maximumsnelheid te komen ;-)
 
Vanochtend weigerde de linker handschoen dienst te doen:(
Lekker op de koudste ochtend van de week en 40minuten rijden...............
Handvatverwarming maar op standje kook gezet........................... Rechts dus lekker warm, links ; mwoah.............
Dat kan wel kloppen.
Ik had vanmorgen -9.5°C op de auto-thermometer. Dat heb ik deze winter nog niet eerder gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan