Doorrijders topic. Weer of geen weer.

Jij rijd ook nogal een stukje zo te lezen ….iedere dag ?
Woonwerk is Apeldoorn - Veghel, gelukkig maar 2 of incidenteel 3x per week. Ik speel wel een klein beetje vals; naast de motor heb ik nog een leasebak staan, dus ik doe niet alles op de motor. Ik probeer wel minstens 1 van die 2 à 3 keer de motor te pakken, naast dat motorrijden gewoon heerlijk is scheelt het mij op een reguliere dag zomaar een halfuur tot 3 kwartier aan files. De benzine die ik erin gooi is echter i.t.t. de auto niet gratis, dus al te veel van mijn portemonnee stelen word ik ook niet blij van. :+ Maar zo kan mijn vriendin (standplaats Amsterdam maar vaak klantbezoeken door de hele Randstad) met enige regelmaat de auto meenemen, en heb ik weer een mooi ritje te doen. :Y Afgelopen dinsdag heb ik het leaseblik gepakt naar het werk, en hoewel de stuur- en stoelverwarming dan erg comfortabel is heb ik er ook een uur langer over gedaan door een aantal files. Gisteren dus mooi weer de motor, dan voel je weer dat je leeft! _O-
 
Vandaag voor het eerst mijn Gerbing vest geprobeerd, de handschoenen bevielen al prima op lage stand. :]
Maar dat vest is heet 🥵 en de handschoenen werden niet warm 🤦‍♂️, toen de losse controller maar van 1 naar 3 gezet en toen werden de handschoenen wel warm, maar vest bleef heet. Volgens de verkoopsite zijn de handschoenen los te regelen, maar ik kreeg het nog niet voor elkaar, mogelijk ergens wat kabels gewisseld (en in de kou dat allemaal uitvogelen ging me niet snel genoeg)

Iemand die een single controller heeft en het wel kan regelen / een plaatje heeft van hoe aan te sluiten?
 
Vergeleken bij mijn Pan nog piepjong dus. Ik moest de luchtgaten in de kuip van het beestje weer dichtproppen. En de radiator een stukje afplakken. Het beestje kreeg het te koud...
 
Vandaag voor het eerst mijn Gerbing vest geprobeerd, de handschoenen bevielen al prima op lage stand. :]
Maar dat vest is heet 🥵 en de handschoenen werden niet warm 🤦‍♂️, toen de losse controller maar van 1 naar 3 gezet en toen werden de handschoenen wel warm, maar vest bleef heet. Volgens de verkoopsite zijn de handschoenen los te regelen, maar ik kreeg het nog niet voor elkaar, mogelijk ergens wat kabels gewisseld (en in de kou dat allemaal uitvogelen ging me niet snel genoeg)

Iemand die een single controller heeft en het wel kan regelen / een plaatje heeft van hoe aan te sluiten?
Welk type handschoenen heb je? Met eigen regeling op de handschoen zelf of wil je dat ook via de single controller doen?

Mijn vest heeft maar 1 aansluiting naar de handschoenen, met een *dual* controller heb je dan de optie om continu 12V erop te zetten (voor handschoenen met eigen regeling) _of_ de gemoduleerde 12V als je 'm via de controller wil instellen.

Met de single controller ga je denk ik altijd vest en handschoenen tegelijk instellen en mijn ervaring is dan ook dat het vest veel te heet wordt op een stand waar je de handschoenen comfortabel zou krijgen.
 
Welk type handschoenen heb je? Met eigen regeling op de handschoen zelf of wil je dat ook via de single controller doen?

Mijn vest heeft maar 1 aansluiting naar de handschoenen, met een *dual* controller heb je dan de optie om continu 12V erop te zetten (voor handschoenen met eigen regeling) _of_ de gemoduleerde 12V als je 'm via de controller wil instellen.

Met de single controller ga je denk ik altijd vest en handschoenen tegelijk instellen en mijn ervaring is dan ook dat het vest veel te heet wordt op een stand waar je de handschoenen comfortabel zou krijgen.
Met het nieuwe type enkele regelaar regel je het vest apart van de handschoenen. Er zit een aftakking voor de regelaar speciaal voor de handschoenen.
 
Het zijn handschoenen met eigen regeling
Dus denk dat ik wat met kabels moet puzzelen, de regelaar moet enkel het vest doen, en de handschoenen zelf regelen.
 
Dat vooral inderdaad. Laat hem maar eens een nachtje buiten staan met dit weer en probeer dan eens op de maximumsnelheid te komen ;-)
Vermogenverlies heb ik nog nooit gevoeld. Is dat echt iets dat voorkomt ?
Nu, als het -7 graden is, ben ik ook niet geneigd om even vol vermogen te gaan. Dan hou ik het wel op eco-modus, :-)
 
Vermogenverlies heb ik nog nooit gevoeld. Is dat echt iets dat voorkomt ?
Nu, als het -7 graden is, ben ik ook niet geneigd om even vol vermogen te gaan. Dan hou ik het wel op eco-modus, :-)
Bij de 50 en 125cc-equivalent elektrische scooters die vaak op vol vermogen moeten rijden wel. Ik weet niet wat jij onder je billen hebt?
 
Vandaag voor het eerst mijn Gerbing vest geprobeerd, de handschoenen bevielen al prima op lage stand. :]
Maar dat vest is heet 🥵 en de handschoenen werden niet warm 🤦‍♂️, toen de losse controller maar van 1 naar 3 gezet en toen werden de handschoenen wel warm, maar vest bleef heet. Volgens de verkoopsite zijn de handschoenen los te regelen, maar ik kreeg het nog niet voor elkaar, mogelijk ergens wat kabels gewisseld (en in de kou dat allemaal uitvogelen ging me niet snel genoeg)

Iemand die een single controller heeft en het wel kan regelen / een plaatje heeft van hoe aan te sluiten?
Heb je ook een Y kabel 1 voor je jas en 1 voor handschoen aansluiting in je jas.
12 volt op je handschoenen zetten via de Y kabel en er zit in beide mouen een rits open die en kabel op de handschoenen aansluiten.
Regelaar op de jas aansluiten via Y kabel naar 12 volt.
 
Hoi , misschien komen we elkaar wel tegen….ik rijd iedere dag van Oss naar Eindhoven over de A50 en terug over de A2 via Den Bosch en zie dan iedere dag een grijs zwarte Suzuki 650 v-strom vanuit Den Bosch naar Eindhoven. Naar Eindhoven s,morgens ook regelmatig een nieuwe zwarte Suzuki v-strom 1000 en ook die oudere BMW
Ik rij s'morgens rond 06.30 vanuit Oss over de A50 naar Son en terug rond 16.45. zie deze tijden geen mede-doorrijders. In het voorjaar rijden we regelmatig achter elkaar tussen de file's door op de terugweg.
 
Bedankt! Is een sportieve fiets. Ben van plan dit vol te houden, levert 350 euro per maand aan fietsvergoeding op. (België) Motorrijden enkel nog plezierritten dan.

32km enkel, hoe lang ben je dan onderweg? Voor mij zou de grens bij 10 km liggen voor woonwerk op de fiets. :') Wel een keer bij iemand op bezoek geweest waar ik 32 km enkel voor moest fietsen. Wind mee en in de zomer heen in 1uur 15 min. Terug wat langer :'). Dat was overigens uit noodzaak dat ik toen met de fiets was. Rijbewijs even kwijt. :X
 
Laatst bewerkt:
Ik kom ook elke dag een motor in Boxmeer tegen, die lijkt wel elke dag te moeten tanken. Dus die zal een stukkie moeten. Heel soms rijden we samen een stuk op richting Veghel, binnendoor via gemert. Naja, deze week dus niet...
IMG-20240110-WA0007.jpeg
 
Vandaag voor het eerst mijn Gerbing vest geprobeerd, de handschoenen bevielen al prima op lage stand. :]
Maar dat vest is heet 🥵 en de handschoenen werden niet warm 🤦‍♂️, toen de losse controller maar van 1 naar 3 gezet en toen werden de handschoenen wel warm, maar vest bleef heet. Volgens de verkoopsite zijn de handschoenen los te regelen, maar ik kreeg het nog niet voor elkaar, mogelijk ergens wat kabels gewisseld (en in de kou dat allemaal uitvogelen ging me niet snel genoeg)

Iemand die een single controller heeft en het wel kan regelen / een plaatje heeft van hoe aan te sluiten?
Ik heb een verwarmde jas ven Gerbing met de aansluitingen voor de handschoenen in de mouwen. Onder aan de jas de 2 aansluitingen naar 1 gebracht dmv de y-kabel. Tussen de y-kabel een controller maar dit werkte bij mij niet omdat ik de pluggen van de jas moeilijk aan de handschoenen kreeg en daardoor kabelbreuk. Pluggen zitten dan dubbel en krijg je niet goed weggewerkt in de jas/handschoenen. Nu 2 Gerbing accukabels met aan de ene de jas (met controller anders te warm) en een de andere accukabel de handschoenen (met controller) maar de kabels aan het stuur gemonteerd. Door de controller ook kleinere pluggen en soepelere kabel als in de jas. Kabels voor de handschoenen in de jas gebruik ik nu dus niet, enkel die voor verwarmen. Bevalt mij beter, makkelijker en sneller aandoen, enige nadeel is dat je aan je stuur " vast'' zit. Maar als je de kabels wat langer houdt kun je nog steeds je vizier etc openen.
 

Bijlagen

  • gerbing.jpg
    gerbing.jpg
    176,9 KB · Weergaven: 0
  • gerbing2.jpg
    gerbing2.jpg
    161,1 KB · Weergaven: 0
  • gerbing3.jpg
    gerbing3.jpg
    130,4 KB · Weergaven: 0
Behalve kleding en dat soort ongein.. hoe beschermen jullie de motor tegen pekel/viezigheid etc?
 
Behalve kleding en dat soort ongein.. hoe beschermen jullie de motor tegen pekel/viezigheid etc?
Wachten tot de zomer een dan een keer schoonmaken. Ik nog geen motor gehad die doorgeroest is. Misschien ben ik niet zuinig genoeg, maar als ik zin heb om te rijden pak ik hem. Hij is toch niet van suiker.
 
Behalve kleding en dat soort ongein.. hoe beschermen jullie de motor tegen pekel/viezigheid etc?
Ik heb de FZ6 ingespoten met Wurth holle wandspray. Alles plakt nu maar wel als beste uit een test qua bescherming tegen pekel. Wil m toch wel een beetje netjes houden en als zo'n busje van 2 tientjes helpt heb ik dat er graag voor over. Ik was hem nu ook niet meer tot het voorjaar.
 
32km enkel, hoe lang ben je dan onderweg? Voor mij zou de grens bij 10 km liggen voor woonwerk op de fiets. :') Wel een keer bij iemand op bezoek geweest waar ik 32 km enkel voor moest fietsen. Wind mee en in de zomer heen in 1uur 15 min. Terug wat langer :'). Dat was overigens uit noodzaak dat ik toen met de fiets was. Rijbewijs even kwijt. :X
1 u 10 met wind mee en 1 u 15 wind tegen. Uiteindelijk 25 minuten per traject langer dan met de motorfiets en zelfde tijd als met de auto.
 
Ik heb de FZ6 ingespoten met Wurth holle wandspray. Alles plakt nu maar wel als beste uit een test qua bescherming tegen pekel. Wil m toch wel een beetje netjes houden en als zo'n busje van 2 tientjes helpt heb ik dat er graag voor over. Ik was hem nu ook niet meer tot het voorjaar.
Ik spuit hem helemaal in met siliconenspray voor de pekel begint. Daarna niet meer naar omkijken en van het voorjaar weer eens wassen. Zijn jaarlijkse wasbeurt :P
 
Vanochtend was min 5 tot min 7 net iets te koud voor de rit van 50 minuten (Ede-Zutphen) met alleen handvatverwarming. De handen bleven wel warm, maar de vingertoppen echt niet. De Gerbings zouden dan wel lekker zijn, maar ik heb op de GT alleen nog maar een USB aansluiting voor stroom. Daar moet ik dus nog iets op verzinnen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan