frankwijers
Die hard MF'er
- 7 jul 2009
- 701
- 0
Om dit onderwerp nog eens aan te halen, ik had een paar weken geleden een soortgelijk probleem. Elke keer als ik (voor mijn gevoel) over moest schakelen naar reserve kon ik nog enkele meters rijden, daarna deed de motor niets meer. Na een paar keer met een jerrycan in de zadeltas de weg op gegaan te zijn leek het probleem erger te worden. Na het bijvullen duurde het vaak nog een half uur tot een uur voor ik pas weer kon starten.Dat probleem met reserve kan aan je benzinekraan liggen.
*KNIP*[afbeelding]
Nice ,
Er werd mij verteld dat als je de pijpen inwikkeld , je veel sneller roestvorming etc zal krijgen?
Vind het zelf heel vet staan , maar ik heb 'bang' dat ik de uitlaatbochten ga vernielen na x aantal tijd..?
Dit zou zijn omdat er veel meer vuil in de tape blijft hangen , en niet zomaar kan wegvegen zoals op een chrome pijp..
Onzin verhaaltje geweest of niet? Ik zelf ben ook sterk aan het twijfelen om het te doen..
Dat is idd waar.Nice ,
Er werd mij verteld dat als je de pijpen inwikkeld , je veel sneller roestvorming etc zal krijgen?
Vind het zelf heel vet staan , maar ik heb 'bang' dat ik de uitlaatbochten ga vernielen na x aantal tijd..?
Dit zou zijn omdat er veel meer vuil in de tape blijft hangen , en niet zomaar kan wegvegen zoals op een chrome pijp..
Onzin verhaaltje geweest of niet? Ik zelf ben ook sterk aan het twijfelen om het te doen..
Nice ,
Er werd mij verteld dat als je de pijpen inwikkeld , je veel sneller roestvorming etc zal krijgen?
Vind het zelf heel vet staan , maar ik heb 'bang' dat ik de uitlaatbochten ga vernielen na x aantal tijd..?
Dit zou zijn omdat er veel meer vuil in de tape blijft hangen , en niet zomaar kan wegvegen zoals op een chrome pijp..
Onzin verhaaltje geweest of niet? Ik zelf ben ook sterk aan het twijfelen om het te doen..
Toen wij deze zomer de dragstar 650 van Riet kochten uit 1998 met 15000 kilometer zat daar nog de originele achterband om. Levens gevaarlijk maar wel een bevestiging dat het nooit veel meer kilometers geweest kunnen zijn, Er zijn mensen die een motor kopen en er na 5 jaar nauwelijks rijden van besluiten hem te verkopen... kijk eens op de site van het RDW hoeveel eigenaars er zijn geweest. 12000 km met 4 eigenaars lijkt me stug. De status van het chrome zegt in ieder geval niet veel, dat ligt aan de plaats waar de motor gestald is. De onze heeft in een houten schuurtje gestaan en dat zie je aan het chrome op de kappen. Dat bladdert af. ( heeft iemand hier die wel eens opnieuw laten verchromen?) Vraag eens om de laatste factuur van de onderhoudsbeurt. Daar staat normaal gesproken ook een kilometerstand op.
Aan de andere kant is de Dragstar ook wel een erg betrouwbare recht toe recht aan motor. kan wel wat kilometers hebben denk ik, Als er nog de originele stepjes op zitten kan inderdaad de slijtage daarvan ook een beeld geven van de kilometers. Ook de remschijf vertelt je veel. Is die erg ingesleten, dan is 12000 onwaarschijnlijk. Als je het echt niet vertrouwt: Laat hem dan keuren door Erik van Lent. Koost je misschien 300 euro, maar dan heb je wel een perfect beeld van de status van de motor.
dag allemaal.
ik vroeg me af of er ook met de km stand word geknoeid.
want ik ben op zoek naar een 1100 dragstar en nu zag ik er een van 99 met nog geen 12.000 km er op. dat roept om ????. waar zou je dat kunnen zien of waar kan je dat aan de motor zien dat die ook echt zo zijn die km stand.
Klopt. Had ik er voorheen ook al lang niet meer op staan. (Aangezien ik geen pinkers heb, is de bediening niet nodig)
Maar zou die kabel toekomen met die ape?