frankwijers
Die hard MF'er
- 7 jul 2009
- 701
- 0
Om dit onderwerp nog eens aan te halen, ik had een paar weken geleden een soortgelijk probleem. Elke keer als ik (voor mijn gevoel) over moest schakelen naar reserve kon ik nog enkele meters rijden, daarna deed de motor niets meer. Na een paar keer met een jerrycan in de zadeltas de weg op gegaan te zijn leek het probleem erger te worden. Na het bijvullen duurde het vaak nog een half uur tot een uur voor ik pas weer kon starten.Dat probleem met reserve kan aan je benzinekraan liggen.
*KNIP*[afbeelding]
Ik heb de tank leeg laten lopen in de normale stand (in een jerrycan) en nadat deze niet meer verder ging de schakelaar over gezet naar reserve. Hier kwam geen stroom uit, maar druppelend. Kraantje verwijderd en schoon gemaakt met perslucht, hierna leek het euvel verholpen te zijn, er kwam weer benzine uit.
Echter de eerstvolgende rit gaf mij weer het zelfde probleem.
Na nog een grondige controle van de motor bleek dat de benzine gewoon niet op druk bleef. De enige manier waarop er dus benzine in de motor kwam was simpele zwaartekracht. Conclusie -> membraan van de brandstofpomp was kapot. Geen zin om moeilijk te doen, hele pomp meteen vervangen (ongeveer 190 euro). Nu blijft de benzine weer op druk (luister naar het ratelen linksonder als je het contact aan zet) en kan ik in ieder geval weer normaal rijden.