Driewieler iemand + verslag!!

Leuk zo'n ding. Sta je dan met je super sportieve driewieler achteraan in de file :N

Ziet er wel geinig uit. Als ik um zou krijgen ga ik er wel een keer mee rijden denk ik :+
 
(in één van de artikels lees ik een "teruggetunede" Rotax motor van slechts 106PK.
Hoeveel heeft die motor dan standaard? (kan nooit genoeg zijn voor een voertuig wat 300 KG plus weegt)
Het Rotax literblok wat ook in de Aprilia's hangt, die zijn zo'n beetje van 130 tot 145 pk (oudere/nieuwere) geleverd.
 
Wat moet zo'n ding kosten?
17000 EUR (in BE)
Ik zie nog niet echt de toegevoegde waarde van zo'n machine....maar die is er ongetwijfeld wel...

explain yourself please :Y
"het is eens iets anders"

Grote kans dat koekblikkers je zien als je door de file heen rijdt. :X

Spijtig genoeg kun je er niet zo gemakkelijk mee door de file, het ding is écht brééééd

Ja wat moet ik er van zeggen - apart ja dat wel
1 voordeel - je valt op en niet om :+
1: JA (ik heb inderdaad wel wat bekijks gehad)
2: JA (zelfs stilstaande, zonder voeten aan de grond kun je met beide handen je uurwerk controleren) :)

Vind 'm er best grappig uit zien...

Alleen wheelies maken word 'm niet denk...
Kd word al helemaal eng dan denk ik... :P
Wheelies is inderdaad niet evident met een "kopzware" moto van 300kg met "slechts" 106 PK (ik heb het alleszinds niet geprobeerd)

Leuk zo'n ding. Sta je dan met je super sportieve driewieler achteraan in de file :N

Ziet er wel geinig uit. Als ik um zou krijgen ga ik er wel een keer mee rijden denk ik :+
Jep, dat filerijden heb ik ook mijn grootste twijfels over, aan de andere kant, je kunt wel aanschuiven (en hopen dat er niemand achteraan inknalt) en gewoon je voeten van de baan houden.

lijkt wel een toettoet waterscooter.
Wel grappig om te zien
Die fabricant heeft inderdaad ook van die waterscooters.

motor is toch altijd sequentieel.

of zit hier standaard een H-bak onder?
Diegene die ik getest heb, had inderdaad een gewone motorbak (met achteruit)
Maar er schijnt een "automaat" à la FJR1300 AS aan te komen
 
Wel een bijzonder apparaat. Ik denk dat het voor mensen met alleen een autorijbewijs leuk kan zijn. Daarnaast heb ik hier wel eens een verhaal gelezen van iemand die als gevolg van een ongeluk niet meer op n tweewieler kon rijden en vanaf dat moment zijspan rijdt.

De toegevoegde waarde is er zekers, maar het zal de gemiddelde motorrijder niet overhalen er een te kopen. De gemiddelde motorrijder rijdt nl op een tweewieler. :]
 
Wel een bijzonder apparaat. Ik denk dat het voor mensen met alleen een autorijbewijs leuk kan zijn. Daarnaast heb ik hier wel eens een verhaal gelezen van iemand die als gevolg van een ongeluk niet meer op n tweewieler kon rijden en vanaf dat moment zijspan rijdt.

De toegevoegde waarde is er zekers, maar het zal de gemiddelde motorrijder niet overhalen er een te kopen. De gemiddelde motorrijder rijdt nl op een tweewieler. :]


Ook iets moois voor iemand die last heeft van evenwichtsproblemen *O*
 
Je kan er in elk geval ook mee rijden als het glad is.

Wat zit er in de extra ruimte achter het polyester? Bagageruimte misschien ?
 
Duidelijk geval van te dicht bij elkaar gestalde bakfiets en zijspan :X


Maar zoals eerder gezegt, kan het wel het verschil tussen wél of niet kunnen rijden betekenen :+
 
Laatst bewerkt:
Je kan er in elk geval ook mee rijden als het glad is.

Wat zit er in de extra ruimte achter het polyester? Bagageruimte misschien ?

Jep, onder het zadel is om zo te zeggen géén ruimte, het zadel kan ook maar beperkt omhoog getild worden.

...De motor heeft vooraan een koffer, waar voldoende plaats is voor 2 helmen. Onder het zadel is slechts héél beperkt plaats. Daar bevindt zich ook de benzinedop.
...
 
Het is dus gewoon een auto :+

Maar wat moet je met zo'n ding in de Benelux :?

Canada/Vs kan ik me voorstellen.

Geinig geschreven en goed, en dat in zo'n korte tijdspanne ;)
 
Leuk geschreven maar een bizar apparaat, een aantal eigenschappen herken ik wel als zijspanrijder. In mijn beleving kun je net zo goed Quad gaan rijden, eigenlijk doet ie wel denken aan een aangepaste sneeuwscooter. })

Kopen zal ik hem niet in elk geval, zie toch veel meer in een zijspancombi of anders een V8 trike.
 
Gisteren in Leopoldsburg de grijze versie gezien, was fluisterstil.
full
 
Noemen ze zo een bakbeest nou een 'trike'?
Stond al in een of ander motorblad.
Maar daar had ie achterwielen geloof ik..dacht toen..goh leuk voor mensen die niet kunnen of niet helemaal motorrijden willen..;-)..
 
Noemen ze zo een bakbeest nou een 'trike'?
Stond al in een of ander motorblad.
Maar daar had ie achterwielen geloof ik..dacht toen..goh leuk voor mensen die niet kunnen of niet helemaal motorrijden willen..;-)..

Echt iets voor U, Patricyja.
Ook deze waren gisteren in Leopoldsburg.

full
 
Leuk zo'n ding. Sta je dan met je super sportieve driewieler achteraan in de file :N
Ik weet het niet hoor, maar dat soort argumenten slaan over het algemeen nergens op. Ik rijd met de motor zelden door de file, met de auto sta ik er ook zelden in.
Zo'n ding koop je niet voor dagelijks gebruik maar voor een paar uurtjes je ff lekker uit te leven/uit te waaien. Daar ga je dus niet mee de snelweg op (wat je met de motor eigenlijk ook nooit moet doen) maar pak je binnenweggetjes, dijkjes, en andere leuke weggetjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan