Drijfstang moet vervangen worden van wr450f van 03

Drke

Rookie
24 sep 2005
24
0
belgie
Mijn drijfstang moet dus vervangen worden.
Welke merken zijn betrouwbaar en welke merken juist niet?
Ga ik voor origineel of kan een ander merk ook?
Heeft er iemand ervaringen met het merk Grand Prix?
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
En ik ben idd een Belg ;-)
 
Laatst bewerkt:
kan ik eventueel voor je regelen, kost 50-60 euro.
Alleen prox is goed aftermarket merk, wiseco, all balls, allemaal troep.

EDIT: Prox drijfstangset 151 euro.
 
Laatst bewerkt:
Iemand die ik ken gaat het voor mij doen. Die heeft er meer ervaring mee. Hij gaat trouwens ook de rest van de problemen ( 5de versnelling stuk, ontstekingsdeksel binnenkant stuk, krukaslagers vervangen,...) oplossen. Als er nog iemand is die zo'n ontstekingsdeksel heeft liggen ... Ik weet er wel raad mee ;-)
Dus een Yamaha wr 450 f van 2003 voor alle duidelijkheid
 
Hey drke,

Prox zijn goeie drijfstangen, ik heb onlangs mijn drijfstang vernieuwd.

een paar kleine tips mbt de revisie:

- Het werkplaatshandboek zegt dat de kopbouten op 30nm vast, dan weer los dan 20nm vast en dan 180 graden draaien moeten. Je bent beter af de kopbouten gewoon stapsgewijs naar 65nm vast te zetten, anders loopt je het risico dat de kop gaat lekken (ervaring mee!)
-de moer van de primaire as GOED vastzetten (90nm) en loctite gebruiken, deze willen nog wel eens los trillen
-koppelingsmoer niet te vast zetten, anders heb je kans dat de korf niet meer kan draaien.
- zorg dat de spie van het vliegwiel goed op zijn plek komt, is een kwaal van deze motorblokken dat de spie er niet goed in komt, waardoor hij doormidden scheurt. hebben ze in de blokken vanaf 2004 ook aangepast
als je een werkplaatshandboek wilt moet je maar ff een pb sturen!


succes!

edit:

staat een deksel te koop: http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

wel prijzig
 
Laatst bewerkt:
Hey drke,

Prox zijn goeie drijfstangen, ik heb onlangs mijn drijfstang vernieuwd.

een paar kleine tips mbt de revisie:

- Het werkplaatshandboek zegt dat de kopbouten op 30nm vast, dan weer los dan 20nm vast en dan 180 graden draaien moeten. Je bent beter af de kopbouten gewoon stapsgewijs naar 65nm vast te zetten, anders loopt je het risico dat de kop gaat lekken (ervaring mee!)
-de moer van de primaire as GOED vastzetten (90nm) en loctite gebruiken, deze willen nog wel eens los trillen
-koppelingsmoer niet te vast zetten, anders heb je kans dat de korf niet meer kan draaien.
- zorg dat de spie van het vliegwiel goed op zijn plek komt, is een kwaal van deze motorblokken dat de spie er niet goed in komt, waardoor hij doormidden scheurt. hebben ze in de blokken vanaf 2004 ook aangepast
als je een werkplaatshandboek wilt moet je maar ff een pb sturen!


succes!

edit:

staat een deksel te koop: http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

wel prijzig

Bedankt voor de tips.
Deksel op marktplaats is niet de juiste ;)
 
Hoi Drke , ik ben ook een blok aan het reviseren, toevallig een blok van Marktplaats gekocht voor 400 euro.
Blok ligt uit elkaar , maar de vorige eigenaar was bezig om alles op te bouwen en daardoor een hoop nieuwe onderdelen erbij gekregen .
Nieuwe Prox drijfstang ( toevallig ) cilinder gehoond , distributie ketting , pakkingen , en de kop ziet er nog zeer goed uit !
Carterhelftjes liggen bij de poedercoater te wachten , en ik wil een Wiseco gesmede zuiger erinbouwen .
Ik heb de zuiger nog niet besteld , want mijn dealer zij dat je teveel een aan / uit reactie krijgt door de hoge druk zuiger , maar ik zet er ook een zogenaamde slipperclutch in .
Misschien iemand tips hierover ??
En ik zoek nog iemand die mijn blok wil monteren ??
In de buurt van Zoetermeer .

Groet , Wouter
 
Ja Drke, heb ik geluk mee gehad , dit zijn de kosten zover, blok voor €400 , nieuwe wiseco 220 , coaten €100 . En dan denk ik dat als ik het naar een zaak breng nog zo,n € 200 .
Zou ik €920 kwijt zijn voor een compleet gereviseerd blok .
 
Ja Drke, heb ik geluk mee gehad , dit zijn de kosten zover, blok voor €400 , nieuwe wiseco 220 , coaten €100 . En dan denk ik dat als ik het naar een zaak breng nog zo,n € 200 .
Zou ik €920 kwijt zijn voor een compleet gereviseerd blok .
Een nieuwe zuiger is geen gereviseerd blok, komen een hele boel andere dingen bij kijken. Denk er niet te licht over, vergeet niet dat het eigenlijk een race motor is!
 
Wat nu vervangen gaat worden : drijfstang , bigend , koppeling compleet , nokkenassen ,alle belangrijke lagers als nodig , pakkingen , cilinder gehoond , zuiger .
Denk ik er niet te licht over toch 😀
 
En de distributie ketting natuurlijk ook , blokje weer helemaal opgepoetst met de staalborstel ,en alle dekseltjes laten poedercoaten.
De kop laat ik gewoon zo , want die ziet er bijna nieuw uit!
 
vervangen hoeft niet persé, je moet alle onderdelen stuk voor stuk kritisch beoordelen.


Er zijn ook eventueel bedrijven die voor jou je blok willen beoordelen.
 
Ben ik met je eens , dat ook beoordeelt kan worden .
Alleen is mijn situatie anders , blok zo gekocht met nieuwe onderdelen .
En het lag al uit elkaar , blok wil ik tunen .
Vandaar , maar de koppeling en de nokkenassen zijn gebruikt .
Maar zien d'r nog als nieuw uit .
 
Terug
Bovenaan Onderaan