droomfiets of toch maar niet.

Ik wil super graag een 600/750 srad maar ik ben als de dood dat ie een keer omvalt met mij erop doordat ik nog niet een geoefend bestuurder ben...

Ik denk dat het simpele feit dat je je realiséert dat je niet geoefend bent een prima bescherming is tegen vallen. Het is trouwens altijd verstandig om niet al je geld in een keer uit te geven. Als je hem dan toch per ongeluk in poeier rijdt, dan heb je nog wat achter de hand voor het herstel. En als je hem niet in poeier rijdt, dan kun je misschien volgend jaar alsnog inruilen voor je droommotor.
En eigenlijk is elke motor die fijn stuurt je droommotor. Ik ken niet zoveel motoren (op choppers na ;) die ik helemaal niks vind.
 
ik denk dat ik de gixxer maandag ga kopen :Y
Ik denk dat ik er een leuke begin fiets mee koop :}


maar weet iemand wat dit is...

full
 
idd maar hoort ie daar een puist te hebben? :X
Is volgens mij een bevestigingspunt voor een stuurdemper maar hij ziet er wel raar (niet meer standaard ? ) uit volgens mij :?
Zoals ik me dat ding herrinner is het mooi rond met schroefdraad (M6 ?), de andere kant van de stuurdemper maak je met een klem vast om je voorpoot.
Hele frame lijkt op deze foto op dat punt niet zo strak meer :? :X
Ben geen Gixxer-kenner maar hoort er ook geen plaatje te zitten op het balhoofd waar je die twee "soort klinknageltjes" ziet ?
Kan ook zijn dat daartussen het framenummer ingeslagen is en dat dat als beperking tegen fraude dient (ter voorkoming van toevoegen extra nummers ?)
Beetje jammer ook van die roest aan de tank, zolang het alleen aan de buitenkant zit en niet erin...
 
Laatst bewerkt:
hij zei dat ie "omgevallen" was , volgens mij is ie eerder GEvallen,
een stuurdemper dus... zou dit nog te maken zijn? de motor zelf was nog recht en had ook geen rare trillingen ofzo..
 
Nog even op de oorspronkelijke vraag: ik zou direct de droomfiets kopen als dat zou gaan. Ik zie het zo. Stel nou dat je een mindere fiets koopt en je rijd er zeg twee jaar schadevrij mee. Niet alleen heb je dan twee mooie jaren weggegooid maar het kost je nog geld ook want die mindere motor die je kocht is natuurlijk geen reet meer waard na twee jaar. verlies je altijd op. Plus onderhoud, want oude fietsen kosten meer in onderhoud. Met andere woorden, als je je droomfiets toch meteen koopt dan mag je in die twee jaar evenveel schade rijden als de waarde van de afschrijving op het brik, extra onderhoud op het brik en emotionele waarde van twee jaar van je leven. Lijkt me wel een kleine schuiver waard.

Gelul over eerst rij-ervaring op doen is....gelul.
 
Is volgens mij een bevestigingspunt voor een stuurdemper maar hij ziet er wel raar (niet meer standaard ? ) uit volgens mij :?
Zoals ik me dat ding herrinner is het mooi rond met schroefdraad (M6 ?), de andere kant van de stuurdemper maak je met een klem vast om je voorpoot.
Hele frame lijkt op deze foto op dat punt niet zo strak meer :? :X
Ben geen Gixxer-kenner maar hoort er ook geen plaatje te zitten op het balhoofd waar je die twee "soort klinknageltjes" ziet ?
Kan ook zijn dat daartussen het framenummer ingeslagen is en dat dat als beperking tegen fraude dient (ter voorkoming van toevoegen extra nummers ?)
Beetje jammer ook van die roest aan de tank, zolang het alleen aan de buitenkant zit en niet erin...


Ik zou nog eens heel kritisch naar deze motor gaan kijken, heb zelf nogal wat SRADjes gezien en gereden. Dit is niet origineel en komt zeker niet van omvallen... Kijk ook naar voetsteunen, uiteinden van het stuur, kleurverschil in spuitwerk en de rest van uitstekende delen. Zit daar ook allemaal schade op dan is er waarschijnlijk meer gebeurd. Een tank gaat niet zomaar van zichzelf roesten. Oh ja, kijk eens of er gaatjes geboord zijn in assen, bouten en de olievuldop. Zo ja, ex-circuitmotor geweest... Vraag ook eens naar het olieverbruik.
 
Ik heb de srad van boven tot onder onderzocht en idd het voetsteuntje aan de linker afgeschaafd maar niet echt extreem, het stuur zag er goed uit en niet afgeschaafd kijk maar op de foto ;) er zit trouwens geen gaatje in de olievuldop of de assen..
verder liep hij goed geen rare tikken of trillingen en trok hij niet naar 1 kant..
 
hij zei dat ie "omgevallen" was , volgens mij is ie eerder GEvallen,
een stuurdemper dus... zou dit nog te maken zijn? de motor zelf was nog recht en had ook geen rare trillingen ofzo..

Staar je niet blind op één motorfiets! Er komt altijd een andere kans :)
 
Gelul over eerst rij-ervaring op doen is....gelul.

Dat is pas gelul!

Ooit gehoord dat Kenny Roberts zelf heeft leren rijden op een lichte OTR, en die ook gebruikt om de leerlingen van zijn raceschool te leren rijden? Enig idee waarom hij ze niet op een supersport zet, maar op een "zwabberfiets" waarop je echt voelt wat er gebeurt?

(Keith Code)
"A 600cc bike has more power than 97% of people can use, it's a hell of alot more than i can use."

Duzze ... think again, zou ik zeggen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik kocht mijn droomfiets :X een CZ 125 cc voor toch ook wel 400 gulden.Meer geld had ik toen niet. |( Maar tis nog goed gekomen gelukkig :+
 
Dat is pas gelul!

Ooit gehoord dat Kenny Roberts zelf heeft leren rijden op een lichte OTR, en die ook gebruikt om de leerlingen van zijn raceschool te leren rijden? Enig idee waarom hij ze niet op een supersport zet, maar op een "zwabberfiets" waarop je echt voelt wat er gebeurt?

(Keith Code)
"A 600cc bike has more power than 97% of people can use, it's a hell of alot more than i can use."

Duzze ... think again, zou ik zeggen ;)

Jij trekt een vergelijking tussen Kenny Roberts en zijn raceschool en rijkunsten op de openbare weg? En dan durf je nog te moraalridderen?

Het gaat er bij het aanschaffen van een zware fiets niet om dat je instaat bent om alle paardjes zinvol in de strijd te werpen of dan je iedere mm rubber op het asfalt weet te zetten. Het is een veel gehoorde opvatting maar echt helemaal fout. Stel nou dat iedereen die hier op het forum rondhangt dat zou doen. Enig idee hoe hard het dan zou gaan op de nederlandse snelwegen?
Nee in mijn opini koop je een motor vooral omdattie je zo leuk staat en dattie lekker zit. En rijd. Niet omdat je al die 150 paarden echt nodig hebt.

Dit soort opgedrongen moraalridderij leid er alleen toe dat mensen eerst een butfiets kopen en daarna hun zure geld nóg eens moeten inzetten om eindelijk die gave fiets te kopen. Dat is dus alleen zinvol advies als je aandeelhouder van Motoport oid bent.

Maar vooruit, ik zal m'n stelling iets minder hard neerzetten: "Gelul over eerst rij-ervaring op doen is....gelul, mits je je rechterhand kunt beheersen"
 
Maar vooruit, ik zal m'n stelling iets minder hard neerzetten: "Gelul over eerst rij-ervaring op doen is....gelul, mits je je rechterhand kunt beheersen"

Ben ik het nog niet met je eens, want motorrijden is veel meer dan gasgeven.

Het is een veel gehoorde opvatting maar echt helemaal fout. Stel nou dat iedereen die hier op het forum rondhangt dat zou doen. Enig idee hoe hard het dan zou gaan op de nederlandse snelwegen?

Ehm ja ... snelwegen ... dat zegt genoeg :P

Echt motorrijden leer je niet op de snelwegen :+

Jij trekt een vergelijking tussen Kenny Roberts en zijn raceschool en rijkunsten op de openbare weg? En dan durf je nog te moraalridderen?

Jazeker, want waarom laat Kenny Roberts zijn leerlingen op een OTR beginnen? Nou? Omdat ze zoveel vermogen nodig hebben? Of omdat ze moeten leren aanvoelen wat een motorfiets doet?
 
Laatst bewerkt:
Heren heren laten we het gezellig houden hier :]

Gister ben ik namelijk verblijd met mijn eerste bike!
toch een gixxer 600 srad! uit 97! foto`s volgen van het weekend! *O* *O*
 
KingCoder>>Quote:
KingCoder>>Op maandag 09 oktober 2006 16:03 schreef KingCoder het volgende:
KingCoder>>Maar vooruit, ik zal m'n stelling iets minder hard neerzetten:
KingCoder>>"Gelul over eerst rij-ervaring op doen is....gelul, mits je je
KingCoder>>rechterhand kunt beheersen"

Pommel>Ben ik het nog niet met je eens, want motorrijden is veel meer
Pommel>dan gasgeven.

Natuurlijk. Inkopper van de dag. Maar we hebben het er hier over of je als beginner wel of niet op een snelle fiets moet stappen. Dan zit het verschil wel deglijk in de beheersing van je gashandle.

KingCoder>>Quote:
KingCoder>>Jij trekt een vergelijking tussen Kenny Roberts en zijn
KingCoder>>raceschool en rijkunsten op de openbare weg? En dan durf
KingCoder>>je nog te moraalridderen?

Pommel>Jazeker, want waarom laat Kenny Roberts zijn leerlingen op een
Pommel>OTR beginnen? Nou? Omdat ze zoveel vermogen nodig hebben? Of
Pommel>omdat ze moeten leren aanvoelen wat een motorfiets doet?

Welk deel van circuitrijden helpt je bij het rijden op de openbare weg? Plat door de bocht jagen? Kneedownen? Je mist dan toch echt essentiele technieken zoals: hoe ga je om met medewegebruikers; wat doe je met tegenliggers; hoe anticipeer je op fouten van anderen; hoe ga je om met slecht wegdek; hoe ga onoverzichtelijke bochten in; hoe laveer je door de file;
Goed motorrijden heeft niets maar dan ook niets met circuit rijden te maken. Hoewel dat wel leuk is.
 
Geachte mede motor gekken,

wat hebben jullie vroeger gedaan toen jullie net je A-tje hadden gehaald?
Gelijk die droomfiets gekocht waar je al jaren verliefd op was of toch maar even een gekocht met wat krassen/ schuifschade met in je achterhoofd "ik kan nog niet zo best rijden het kan zomaar zijn dat ik een keer tegen de grond aan ga..."

Ik sta namelijk voor dit dilemma...
Ik wil super graag een 600/750 srad maar ik ben als de dood dat ie een keer omvalt met mij erop doordat ik nog niet een geoefend bestuurder ben...
kan ik dan niet beter een oude cbr oid kopen om daarop te leren rijden?

greetz PAX


:]

Ik heb die SRAD wel meteen gekocht. Ik had toen al dik een jaar m'n rijbewijs, maar heb in tussentijd maar weinig ervaring op kunnen doen door af en toe es korte stukjes op andermans motoren te rijden.
Tsja, het risico blijft dat je er wat mee krijgt, maar het is net wat je eigen inschatting is. Als je denkt dat je je wel een tijdje kan vermaken op een andere fiets, dan kun je daar voor kiezen. Maar als jij van jezelf weet dat je binnen de kortste keren op een andere motor uitgekeken zult zijn omdat je toch liever een SRAD had gewild... gooi dan je geld niet weg en neem dat risico.
 
Welk deel van circuitrijden helpt je bij het rijden op de openbare weg? Plat door de bocht jagen? Kneedownen? Je mist dan toch echt essentiele technieken zoals: hoe ga je om met medewegebruikers; wat doe je met tegenliggers; hoe anticipeer je op fouten van anderen; hoe ga je om met slecht wegdek; hoe ga onoverzichtelijke bochten in; hoe laveer je door de file;
Goed motorrijden heeft niets maar dan ook niets met circuit rijden te maken. Hoewel dat wel leuk is.

Wat denk je zelf? :)
(de nadruk ligt bij jou als het goed is op het circuit ook niet op kneedownen ;) )

En je geeft zelf al het beste antwoord op de vraag waarom je als beginner niet op een supersport moet gaan zitten: als beginner zijn er zoveel dingen die je nog moet leren in het verkeer dat je aandacht niet afgeleid moet worden door een supersportieve motorfiets. Dan liever een simpele fiets die duidelijk aangeeft wat er gebeurt, het laat merken wanneer je te ver dreigt te gaan, en je niet meteen afstraft wanneer je toch een fout maakt.

Edit: het is toch bezopen dat je een beginner die nog moet leren wat jij allemaal opnoemt aanraadt op een fiets te gaan zitten waarop ie zijn (of haar) rechterhand in bedwang moet houden? Dan liever een fiets waarop het niet zoveel uitmaakt of je een of twee streepjes gas teveel geeft in een bocht met nat wegdek.
 
Laatst bewerkt:
Wat denk je zelf? :)
(de nadruk ligt bij jou als het goed is op het circuit ook niet op kneedownen ;) )

En je geeft zelf al het beste antwoord op de vraag waarom je als beginner niet op een supersport moet gaan zitten: als beginner zijn er zoveel dingen die je nog moet leren in het verkeer dat je aandacht niet afgeleid moet worden door een supersportieve motorfiets. Dan liever een simpele fiets die duidelijk aangeeft wat er gebeurt, het laat merken wanneer je te ver dreigt te gaan, en je niet meteen afstraft wanneer je toch een fout maakt.

Edit: het is toch bezopen dat je een beginner die nog moet leren wat jij allemaal opnoemt aanraadt op een fiets te gaan zitten waarop ie zijn (of haar) rechterhand in bedwang moet houden? Dan liever een fiets waarop het niet zoveel uitmaakt of je een of twee streepjes gas teveel geeft in een bocht met nat wegdek.

Jij weet echt niet waar je het over hebt he?

Maar goed, je hebt gelijk. Einde discussie.
 
Hey Gents waar maken jullie je nog druk om... :?

Ik heb de SRAD al gekocht en ik ben er echt super blij mee! :Y
Ik heb echt het idee dat ik de goede keuze heb gemaakt dus zullen we de strijdbijl begraven? *D
 
gelijk heb je, mijn eerste droommotor was ook een rs250, hoewel het mij
door sommigen afgeraden werd, toch gekocht en ik zou hem voor geen geld van de wereld willen wisselen !!! good choice dude, die dromen achterna ! :P
 
Jij weet echt niet waar je het over hebt he?
Einde discussie.
DAMN, wat ben ik het met jou eens!!! :Y
Dat zijn pas argumenten (die andere posts hè), ik had ze niet beter kunnen verzinnen. *O*


En Pax, van harte gefeliciteerd met je aankoop. Dat je er veel plezier aan mag hebben :]
Laat nou die foto's maar komen :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan