Laurens1978
Rookie
- 29 dec 2019
- 18
- 6
De slave moet sowieso gereviseerd worden.Beste allemaal, ik heb sinds een jaartje een Honda Magna 750 uit 1983. Rijdt eigenlijk altijd prima. Ik heb hem een maandje geleden in de garage gezet en wilde er net opstappen. Start prima, maar 0,0 druk op de koppeling. Ik heb de master cilinder aan de bovenkant opengemaakt en daar zat geen dot3 meer in.
Ik heb de kabel bij de slave losgemaakt en daar kwam nog wel vloeistof uitgelopen, maar niet superveel (weet ook niet hoeveel er normaal in gaat) ik denk dat het een borrelglaasje vol was.
Ik zag dat er onder de slave wel wat opgedroogde bruine meuk zat, maar er lag niks onder de motor. Het leek alsof het had gelekt tussen de slave en het blok, dus niet aan de andere kant.
Wat is nu het handigst om te doen? De slave eraf halen en checken wat er loos is of eerst het vloeistof aanvullen en checken of dat het euvel is?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet Laurens
Ik zou de slave eraf halen, goed schoonmaken van binnen en er een revisie setje monteren. Nieuwe O-ring erin dus.
Die zijn goed te verkrijgen. Is je leiding van de koppelingshandel naar de slave nog de originele uit '83? Ook die kan vergaan van binnen.
Ik heb dit ook op m'n ZRX gehad en heb alles vervangen voor nieuw en alles goed schoon gemaakt. Om helemaal zeker te zijn heb ik ook de koppelingsmaster op het stuur meegenomen, de kosten zijn het niet. Daarna verse vloeistof erin, ontluchten en je Magna kan er weer jaren tegenaan.
Het heeft gelekt tussen de slave en het blok, en daar is dat gleufje aan de onderkant voor.
Dan kan dat agressieve goedje weg, ipv van dat het de keerring in het motorblok opvreet.
Motoronderdelen Roukama, De meest complete motorfiets onderdelen winkel van Nederland, dagelijks open!Dank, dat ga ik dan maar doen. Ben benieuwd of het lukt :-) Ik denk dat die kabel ook nog hetzelfde is dus die zal ik dan ook vervangen. Weet jij waar je die revisie-setjes kunt kopen?
Ik heb nu niet veel tijd.Dank,! Maar dan ben ik wel benieuwd waarom ie is gaan lekken......of is dat dan verholpen als ie gereviseerd is?
De ervaring is schijnbaar dat je het stuur naar links moet doen.Revisiesetje is zo geplaatst, maar ik ben destijds lang bezig geweest met ontluchten. Op verschillende manieren geprobeerd, maar er bleef lucht inzitten.
Uiteindelijk bleek de lucht bij de aansluiting van de mastercilinder te zitten, toen was het snel gefikst. Voor sommigen van jullie wellicht bekend, maar ik deel hier maar even mijn ervaring.
Ja? Is dit nog wel te herstellen denk je?Chips zeg!
Revisie setje? ik ben bang dat het daar al te laat voor is,dat zal waarschijnlijk een nieuwe cilinder worden en een nieuweDank weer voor de tips. Ik heb de boel losgehaald en als ik zo naar die ellende kijk dan vind ik het verrassend dat ie überhaupt nog koppelde.......ik ga een revisiesetje bestellen! De 'pakking' of ringetje dat bij die pin zit is eigenlijk zo goed als verdwenen.
Revisie setje? ik ben bang dat het daar al te laat voor is,dat zal waarschijnlijk een nieuwe cilinder worden.
Ik ben banger voor de keerring in het motorblok, dan voor dat cilindertje.Revisie setje? ik ben bang dat het daar al te laat voor is,dat zal waarschijnlijk een nieuwe cilinder worden en een nieuwe
keerring voor de drukstift.
Dat ook.Ik ben banger voor de keerring in het motorblok, dan voor dat cilindertje.