Foto ?Kruipt uit schulp Zelfde hier. Ik had een virago met 2 CV carbs die amper uit te bouwen zijn, lastig te syncen, veel gescheurde spruitstukken hebben geleverd, en na 2 jaar de niuwe CV rubbers ook al kapot. Er zit nu een SU carburateur op. Ik wou wel een Mikumi met acceleratiepomp maar die zijn 200+ euro. De SU was 35 euro.
In eerste instantie spruitstuk gekocht bij een amerikaan. Helaas vielen de gaten erin. Daarna door een collega eenzelfe gefabriceerd van RVS.
Voordelen?
Loopt mooier.
Zuiniger (Van 1:17 naar 1:20)
Meer koppel
Makkelijker onderhoud
Mooier geluid (naar mijn mening)
Kleppen stellen zonder uitbouwen van carbs. Is nu een klusje van 10 minuten in plaats van minstens 90 minuten.
Nadelen?
Minder topsnelheid (van 160 naar 140)
Open luchtfilter, dus badmuts bij parkeren ivm invallende regen.
Dat van de topsnelheid kan me niet zo schelen, hard rijden op een Virago vind ik niet lekker.
Is het een beetje beun? Absoluut. Ben ik er blij mee? Zekers. Wat moet TS doen? Niet het spruitstuk bij Robert kopen op Ebay.
Nou die is er eigenlijk wel , er zijn zelfs formules voor , dan rekenen ze van inlaat klep tot het einde
Je hebt 4 pulsen
En de ideale lengte kun je berekenen door 1120x 1/2 X duur inlaatnokkenas 0,705 gedeeld door het toerental is de lengte in inch ( dit is voor de derde pulse)
Is eigenlijk alleen interessant voor dragracers maar er is dus wel voor iedereen motor een ideale lengte te berekenen
Ik wilde een heel verhaal gaan typen hoe en wat, maar jouw antwoord is beknopt, slaat de spijker op de kop, en is eigenlijk niets meer aan toe te voegen
Ik snap niet waar die foto's blijven..........
betekend dat niet dat je zo'n 40% vermogenverlies hebt gecreëerd?
Nee het vermogen is verplaatst omdat ik meer koppel heb dankzij deze opstelling.
Maakt toch ook geen zak uit? In theorie heb je gelijk, maar wanneer gebruik je het vermogen van een 535 nu? Als je 100 rijdt is het al best. Veel belangrijker is dat hij soepel loopt en lekker optrekt. Dat bereik je op deze manier wel.goed geprobeerd, maar weg is weg.
zonder testbank-gegevens moeilijk bewijsbaar
van en B18 afgesloopt?
goed geprobeerd, maar weg is weg.
zonder testbank-gegevens moeilijk bewijsbaar
Maakt toch ook geen zak uit? In theorie heb je gelijk, maar wanneer gebruik je het vermogen van een 535 nu? Als je 100 rijdt is het al best. Veel belangrijker is dat hij soepel loopt en lekker optrekt. Dat bereik je op deze manier wel.
Of hij nu 40% top verliest en 10% koppel er bij krijgt is niet interessant. Tenzij je een competitie ver plassen doet. Zoals een vriend van MF zegt: PK's zijn voor aan de toog, koppel is voor op de weg.
Ik snap waarom je geen top snelheid meer hebt
De lucht knalt er met 100 km langs heen , krijg je min of meer een vacuüm
Heeft daar niets mee te maken, elke virago met deze mod gaat achteruit in top, ook met een Keihin of Mikuni carb met acceleratiepomp. Het heeft er mee te maken, denk ik althans, dat er een vacuum ontstaat in het spruitstuk door het afwisselend aanzuigen van mengsel door de cilinders.
Nee het vermogen is verplaatst omdat ik meer koppel heb dankzij deze opstelling.
En zoals beloofd de foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gegroet en een fijne 3e kerstdag *
een erg klein luchtfiler
Uitleg? En dan niet van de grap heh
Er zijn tegen woordig harley en S&S blokken te koop met ongeveer 150 pk met ongeveer de zelfde opstelling , nouja iets minder haakse hoeken in het spruitstuk
Er zijn tegen woordig harley en S&S blokken te koop met ongeveer 150 pk met ongeveer de zelfde opstelling , nouja iets minder haakse hoeken in het spruitstuk
denk dat die luchtfilter in combinatie met het afschuwelijk slechte aanzuigtraject voor veel meer vermogensverlies verantwoordelijk is dan de ombouw van 2 naar 1 carbu's.
Honda heeft die carburateurs nietLuchtfilter is half zelfbouw, carburateur is een SU van een mini.Eens, maar die heb ik niet. Kan je alleen vertellen dat het voelbaar meer is geworden. Met 100 op een virago rijden is al niet echt relaxed, mis wel echt een windscherm bij die snelheden.