45minutjes alles samen .. heb 't ondertussen al paar keer gedaan maar toch nog es goed de manual gechecked om zeker te zijn datk niets vergeten ben ... liever wat tijd verspillen en goed dan snel en niet kunnen remmen :D.
Het grappige is dat ik vanmiddag 15 minuten hebben zitten pielen om dat onnozele clipje op het buisje wat bovenop de tank zit erop te krijgen ... en 't is me nog niet gelukt ook. Heb 't maar ff aan de kant laten liggen anders worrek gefrustreerd van zo'n klusjes
45minutjes alles samen .. heb 't ondertussen al paar keer gedaan maar toch nog es goed de manual gechecked om zeker te zijn datk niets vergeten ben ... liever wat tijd verspillen en goed dan snel en niet kunnen remmen :D.
Het grappige is dat ik vanmiddag 15 minuten hebben zitten pielen om dat onnozele clipje op het buisje wat bovenop de tank zit erop te krijgen ... en 't is me nog niet gelukt ook. Heb 't maar ff aan de kant laten liggen anders worrek gefrustreerd van zo'n klusjes
FRUSTRATIE
Net 3 uur bezig geweest met de crash protectors. Er moet een plaatje tegen het frame/blok en op dat plaatje moet dan de protector komen (heb ff geen camera voorhanden)
krijg het plaatje wel op z'n plaats en weet waar de moeren van elk ding moeten komen MAAR de moer om het plaatje vast te maken blijft nog zeker 3-4 cm uitzitten op het moment dat ie volledig muurvast gedraaid is .. de andere kant gaat wel mooi tot 't einde.
Het is allemaal zo nipt ..
zit nog 3 cm uit aan de kant waar je aan moet draaien ... lijkt me ook dat 't niet de bedoeling is dat je de moer er niet in kan draaien ... waarschijnlijk zit het plaatje dus niet perfect op z'n plaats .. liever geen slijptol dus. Kan dr niet mee werken ook niet
Je lijkt wel een Belg!zit nog 3 cm uit aan de kant waar je aan moet draaien ... lijkt me ook dat 't niet de bedoeling is dat je de moer er niet in kan draaien ... waarschijnlijk zit het plaatje dus niet perfect op z'n plaats .. liever geen slijptol dus. Kan dr niet mee werken ook niet
Oef... ze zitten erop.
Wat "grease" aan de waarbarstige moer gedaan ... echt vlot ging het nog steeds niet maar heb 'm er uiteindelijk wel opgekregen .. hoop wel dat ie dr nooit meer af moet want ik weet niet of dat nog wel gaat lukken..
Daarna ook nog een probleem gehad met de moeren voor het vastmaken van de verbinding tussen de 2 kanten (ingewikkeld als je't niet visueel kan voorstellen waarschijnlijk) ... Ik vond het wat onduidelijk in de handleiding of ik nu wel of niet een "spacer" moest gebruiken. Men sprak 2 keer van een spacer, waarvan 1 keer enkel bij de NC35 .. maar er was maar 1 spacer meegeleverd. Dus heeft het even geduurd eer ik doorhad dat ik een NC30 specifiek kitje had met een NC30+NC35 handleiding.
Bovendien kon ik de spacer niet gebruiken omdat de moer te kort was, vandaar dat ik dus dacht dat ik 'm niet moest gebruiken. Blijkt dat er een langere en een kortere moer was meegeleverd .. en dat had ik niet gezien.
't Heeft dus wel een eindje geduurd maar uiteindelijk zit ie dr dan eindelijk op .. oef.
Up next:
- Achterrem opendoen en openduwen want hij piept als een stoomboot alstie verplaatst wordt.
- De lichtgewicht beugel monteren
- Uitzoeken of ik het gaas wat voor de radiators zit niet kan recupereren van de reserve onderdelen.
- Remolie achteraan vernieuwen om me bezig te houden (en terwijl tie open is)
- Uitzoeken hoe ik 't spatbord erop zal krijgen .. want momenteel lijkt het wel alsof ik de volledige voorvork eruit moet halen ... beetje overdreven.
- Vriend blijven spammen zodat ie gaatjes komt boren
... Till next time
Oef... ze zitten erop.
Wat "grease" aan de waarbarstige moer gedaan ... echt vlot ging het nog steeds niet maar heb 'm er uiteindelijk wel opgekregen .. hoop wel dat ie dr nooit meer af moet want ik weet niet of dat nog wel gaat lukken..
Daarna ook nog een probleem gehad met de moeren voor het vastmaken van de verbinding tussen de 2 kanten (ingewikkeld als je't niet visueel kan voorstellen waarschijnlijk) ... Ik vond het wat onduidelijk in de handleiding of ik nu wel of niet een "spacer" moest gebruiken. Men sprak 2 keer van een spacer, waarvan 1 keer enkel bij de NC35 .. maar er was maar 1 spacer meegeleverd. Dus heeft het even geduurd eer ik doorhad dat ik een NC30 specifiek kitje had met een NC30+NC35 handleiding.
Bovendien kon ik de spacer niet gebruiken omdat de moer te kort was, vandaar dat ik dus dacht dat ik 'm niet moest gebruiken. Blijkt dat er een langere en een kortere moer was meegeleverd .. en dat had ik niet gezien.
't Heeft dus wel een eindje geduurd maar uiteindelijk zit ie dr dan eindelijk op .. oef.
Up next:
- Achterrem opendoen en openduwen want hij piept als een stoomboot alstie verplaatst wordt.
- De lichtgewicht beugel monteren
- Uitzoeken of ik het gaas wat voor de radiators zit niet kan recupereren van de reserve onderdelen.
- Remolie achteraan vernieuwen om me bezig te houden (en terwijl tie open is)
- Uitzoeken hoe ik 't spatbord erop zal krijgen .. want momenteel lijkt het wel alsof ik de volledige voorvork eruit moet halen ... beetje overdreven.
- Vriend blijven spammen zodat ie gaatjes komt boren
... Till next time
@Djeepert: het afhalen is inderdaad 'n fluitje van 'n cent; maar 't tyga spatbord is wat anders waardoor die niet langs de voorkant tussen je vorken kan.
@NC30: leuk filmpje, ik had 'm al es gezien toen ik aan 't zoeken was naar 't filmpje dat Vodkat had geplaatst van de hare (en nu dus de mijne :p)
Alvast bedankt voor de tip Jason. Ga sowieso m'n maatje derbij moeten halen want heb zelf geen zo'n hydraulische dingetjes en bij zo'n stunten is 't altijd handig dat je iemand hebt staan aan elke zijde van de moto
Maargoed dat weten we ook alweer! En ondertussen leer ik dan ook hoe 'n voorwiel eraf moet ... waarschijnlijk moeten die remblokken der dan ook weer af? Crap ...
En anders eentj bij Powerplustools bestellenGoed bezig, Wiim!Heb geduld, dan gaat het je gemakkelijker van af, dan wanneer het perse moet in een korte tijd.
Lichtgewicht topkuipsteun monteren is 5 minuten werk. Plug & Play.
Qua gaas.....zou je niet eens kunnen rondkijken bij een autoshop accessoires winkel om daar racegaas te halen? En die op je Tyga onderkuip te monteren? Kun je je originele NC30 onderkuip lekker origineel laten
En je spatbord...dat was toch voor de voorzijde? Om die te monteren (en te demonteren) zul je je voorwiel eraf moeten halen. Als je geen voorzijde paddockstand hebt, maar eventueel wel autosteunkrikken, dan kun je nu mooi deze autosteunkrikken onder je R&G crashprotectoren links en recht plaatsen. Hiermee maak je je voorwiel vrij van de grond, en kun je gemakkelijk aan de voorzijde werken en voorspatbord vervangen.
Laat maar weten of je nog info nodig hebt...
...
Maar 't racegaas en voorbok zijn genoteerd.
Racegaas, zou dat in Halfords te vinden zijn?
...
Weer wat uurtjes in de schuur doorgebracht:
Een aantal kleine klusjes: de beugel gemonteerd, eens gekeken hoe dat racegaas op de tyga kijp kan (weer boren blijkbaar) en ook de remhendel op de vodkat weer wat rechter gezet want die was naar voren gedoken met de valpartij.
De hoofdschotel vandaag was echter het openmaken van de remklauw om te zien of ik niet kon vinden waarom het telkens klinkt alsof er een stoomboot passeert als 'k 'm vooruit/achteruit duw.
Redelijk wat mee gesukkeld om het ding er af te krijgen, dan de pistons terug te duwen. Alles ingevet met grafiet-vet (zou beetje zelfde moeten zijn als koper, heb geen koper liggen)... Alles weer samengestopt .. maar nog steeds is daar de Sint op zijn stoomboot...
M'n vrienden beweren dat het waarschijnlijk vanzelf zal weggaan als ik een eindje ermee zal rijden, hun uitleg klonk wel logisch dus we zullen afwachten ...
Enige dat ik nu nog kan doen is de remolie vervangen achteraan en eventueel de race stepjes monteren .. en dan is het boren geblazen..
Weer wat uurtjes in de schuur doorgebracht:
...
De hoofdschotel vandaag was echter het openmaken van de remklauw om te zien of ik niet kon vinden waarom het telkens klinkt alsof er een stoomboot passeert als 'k 'm vooruit/achteruit duw.
Redelijk wat mee gesukkeld om het ding er af te krijgen, dan de pistons terug te duwen. Alles ingevet met grafiet-vet (zou beetje zelfde moeten zijn als koper, heb geen koper liggen)... Alles weer samengestopt .. maar nog steeds is daar de Sint op zijn stoomboot...
M'n vrienden beweren dat het waarschijnlijk vanzelf zal weggaan als ik een eindje ermee zal rijden, hun uitleg klonk wel logisch dus we zullen afwachten ...
Enige dat ik nu nog kan doen is de remolie vervangen achteraan en eventueel de race stepjes monteren .. en dan is het boren geblazen..