Duc 900ss of Fireblade 900

Daar gaat het niet om, TS zoekt een betaalbare motor (zie zijn startpost) dus dan zou het best kunnen zijn dat een Duc wat te duur wordt. ik word een beetje moe van mensen die maar lopen te roepen dat Japanse motoren geen karakter hebben en Italianen wel.. :Z

Ik vind een 900SS geen goed voorbeeld van een mooie Italiaanse motor en daar geef ik een aantal (niet heel politiek correct geformuleerde O-)) argumenten voor.

Ik denk inderdaad dat TS een proefritje moet maken en ik ben nu ook voor een Duc aan het kijken voor mijn meisje, maar je moet wel rekening houden met het feit dat die Duc blokken wat gevoeliger zijn.

Maar goed, ik geef toe, ik zit fout, alles wat Ducati ooit gemaakt heeft is mooi:

[afbeelding]

Man, je loopt uit je nek te lullen. Met alle respect overigens hoor. Wie het doet mag het weten. Ik kan het enorm waarderen dat je toch wat gas terug neemt. Je moet helemaal zelf weten wat je rijdt. Ik wil je niet beledigen daar niet van.

Je hebt gazeuze en je hebt Coca Cola. Er is een Lada en Lamborgini. Je hebt pasta uit een pak en je hebt verse pasta. Je hebt bourbon en je hebt whiskey.

Als je de prijs wilt en kunt betalen, kan je het echte krijgen. Dat is het mooie van deze wereld. De TS is best in staat om te kiezen. Als het gaat om wat moois te kopen uit het begin van de jaren 90 is de Duc feitelijk de betere optie.

Tuurlijk, een Suzuki is een fantastische machine. Ook een Honda, ook een Yamaha. Ik heb niets op deze dingen tegen. Suzuki heeft een RG gehad, dat vind ik leuk, zo had Yamaha de V4 RD, ook super. Maar dan komt Bimota met de onvergetelijke Vdue. Voor de gekke dingen die ze doen, daar prijs ik ze voor. Maar voor de rest van die grijze meuk, niet mijn ding. Ga geen appels en peren vergelijken. Iemand die voor de prijs gaat, moet geen Italiaan kopen.

Zo is het ook met de SS. Klassieke Italiaanse lijnen en bijzonder geslaagd volgens velen. De durf van Ducati spreekt uit het feit dat het een geheel eigenzinnige fiets is met op papier weinig vermogen. In de praktijk veegt zelfs een 750SS de vloer aan met veel moderne fietsen. Een 900SS nog meer. 17 jaar na introductie is het een gekoesterde en begeerde machine. Meestal verkeren ze in prachtige staat.

Al dat domme gelul over onderhoud en storingen, het MF staat nota bene boordevol met Jappen idiote mankementen, opgeblazen blokken en electrische storingen. Over Ducati wordt alleen maar gevraagd over de storing en onderhoud en vervolgens zijn er heel veel rijstracers die van alles roepen zonder ooit een Duc gehad te hebben. Tuurlijk, Ducati heeft storingen en onderhoud. Maar het valt mee. M'n vorige, nooit storing gehad. M'n huidige, wordt nu up to date gebracht en vervolgens rijden. En gaat ie stuk, jammer dan. Juist bij de 2 kleppers desmodue is het onderhoud & reparatie gering en voordelig. Onderdelen zijn er zat, ook gebruikt. Wie dan bang is, betaalt de prijs ofwel bij inruil danwel toch wel.
 
Laatst bewerkt:
Tjonge jonge wat een reacties!!!!!!!!!!!!!!!

Tja kom er niet echt verder mee.
Ik moet gewoon een erg moeilijke keus maken.

Het gaat nu om een hele mooie schade fiets (fireblade) met 10.000 km op de klok uit 1993
Of een Duc 900SS uit 1991 in mooie staat met 50.000 op de teller.

Beide fietsen hebben zijn charme, maar mijn onderbuikgevoel neigt iets meer naar de Duc.
Omdat ik het frame en geluid gewoon erg mooi vind, het is een tijdloze fiets.
De Blade is sterk verouderd kwa vormgeving, ziet er gewoon oud uit, niet zoals de Duc klassiek.
Pk's vind ik niet belangrijk, boven de 160 hou ik het meestal wel voor gezien.
Maar trekkracht en handling vind ik wel belangrijk.



Tja een proefrit zou ik moeten doen maar de fietsen staan beide bijna 2 uur rijden bij mij vandaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor een Blade uit 900 gaan.
Waarom, omdat ze ongelovelijk wild zijn qua rijgedrag, geen allemans vriendje :P
 
Ik zou voor een Blade uit 900 gaan.
Waarom, omdat ze ongelovelijk wild zijn qua rijgedrag, geen allemans vriendje :P


jep de blade maar ik ben dan ook bevooroordeeld door de blade

maar 10.000 km op 93er???????????????????????????

klopt dat wel????????
 
rij jij motor om te genieten of om zo min mogelijk geld uit te geven aan onderhoud? boekhouder :?


Ik heb een motor als vervoersmiddel waarbij ik zo min mogelijk wil uitgeven om maximaal te genieten...

Als weekend motor: zonder twijfel de Ducati.
Al zal de Fireblade wel rondjes ovaaltjes rijden om de Ducati wat betreft vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Tjonge jonge wat een reacties!!!!!!!!!!!!!!!

Tja kom er niet echt verder mee.
Ik moet gewoon een erg moeilijke keus maken.

Het gaat nu om een hele mooie schade fiets (fireblade) met 10.000 km op de klok uit 1993
Of een Duc 900SS uit 1991 in mooie staat met 50.000 op de teller.

Beide fietsen hebben zijn charme, maar mijn onderbuikgevoel neigt iets meer naar de Duc.
Omdat ik het frame en geluid gewoon erg mooi vind, het is een tijdloze fiets.
De Blade is sterk verouderd kwa vormgeving, ziet er gewoon oud uit, niet zoals de Duc klassiek.
Pk's vind ik niet belangrijk, boven de 160 hou ik het meestal wel voor gezien.
Maar trekkracht en handling vind ik wel belangrijk.



Tja een proefrit zou ik moeten doen maar de fietsen staan beide bijna 2 uur rijden bij mij vandaan.

Ik lees het al, je hoeft helemaal geen keuze te maken. Jouw keuze is al gemaakt. Je moet alleen de Duc nog maar te halen. Misschien is het verstandig om een kenner mee te nemen om je zorgen weg te nemen. De duc heeft bij kilomterstand 50k nog heel wat mooie kilometers in zich. *O* *O* *O*
 
Ik zou voor een Blade uit 900 gaan.
Waarom, omdat ze ongelovelijk wild zijn qua rijgedrag, geen allemans vriendje :P

Ik meen een test gelezen te hebben dat de handling bitter tegenvalt. Dat zal in de loop der jaren alleen maar erger geworden zijn. In die test werd wild niet aangehaald, maar werd het woord matig gebruikt.
 
Ik heb een motor als vervoersmiddel waarbij ik zo min mogelijk wil uitgeven om maximaal te genieten...

Als weekend motor: zonder twijfel de Ducati.
Al zal de Fireblade wel rondjes ovaaltjes rijden om de Ducati wat betreft vermogen.

Je wilt limonade voor de prijs van Champagne. Een Hyosung lijkt me meer wat voor je.

Ik leg het nog één keer uit. Papieren vermogen is niet belangrijk, het is belangrijk om vermogen te hebben dat je kan benutten. Het vermogen van een motorfiets is net als het vermogen in geld, alleen in de hand kan je het direct aanwenden.
 
Je wilt limonade voor de prijs van Champagne. Een Hyosung lijkt me meer wat voor je.

Vervelende mentaliteit... :r Stelletje tweewiel-ballen.

Het is trouwens Champagne voor de prijs van limonade.
Met ovaaltje ipv rondjes wou ik nog aangeven dat de Duc beter stuurde.
Te subtiel waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Tjonge jonge wat een reacties!!!!!!!!!!!!!!!

Tja kom er niet echt verder mee.
Ik moet gewoon een erg moeilijke keus maken.

Het gaat nu om een hele mooie schade fiets (fireblade) met 10.000 km op de klok uit 1993
Of een Duc 900SS uit 1991 in mooie staat met 50.000 op de teller.

Beide fietsen hebben zijn charme, maar mijn onderbuikgevoel neigt iets meer naar de Duc.
Omdat ik het frame en geluid gewoon erg mooi vind, het is een tijdloze fiets.
De Blade is sterk verouderd kwa vormgeving, ziet er gewoon oud uit, niet zoals de Duc klassiek.
Pk's vind ik niet belangrijk, boven de 160 hou ik het meestal wel voor gezien.
Maar trekkracht en handling vind ik wel belangrijk.



Tja een proefrit zou ik moeten doen maar de fietsen staan beide bijna 2 uur rijden bij mij vandaan.

okee, dus betaalbaar is alleen van toepassing voor de aanschafprijs. de blade heeft nieuwe verf en misschien wel meer nodig. daarnaast geef je zelf al aan dat het ontwerp verouderd is. en zoals ook al gemeldt, 10K voor een blade uit 93 ???? bij een duc zou ik het nog willen geloven, omdat veel mensen een ducati kopen uit emotie en deze alleen berijden als het mooi weer is. Al zou in dat geval de fiets waarschijnlijk nog op zijn 1e of 2e setje banden staan.

Ik heb zelf ook een 900 uit 1991 en als je deze motor tussen een heel rijtje niet ducati's zet ook hele nieuwe zal je zien dat de duc een aantrekkingskracht heeft op voorbijgangers die zijn weerga niet kent. de km stand is momenteel 74K dus jij hebt nog jaren plezier voor de boeg.

okee, nu even een iets minder leuk stukje over de 900. "probleempjes" is een groot woord, maar na deze km stand zijn er een paar interne onderdelen die bij de eerste jaren van deze supersport wat minder waren. klepgeleiders kunnen versleten zijn, evenals de olieschraapveren. dit zijn onderdelen die je bij groot onderhoud kan laten vervangen(als het nog niet gebeurt is) je merkt het als je van hoge toeren zwaar op de motor afremt, er komt dan een blauwe walm uit je uitlaat. Beide dingen kosten niet heel erg veel, dus een breuk zal je er niet aan vallen.

Laat hem alleen bij aankoop door een specialist beoordelen i.v.m. bepaalde motorgeluiden en check of er een goede onderhoudsgeschiedenis bekend is. Goed onderhoud is een probleemvoorkomer op de lange termijn.

zoals je ziet zullen ze beide geld kunnen kosten, maar daarvan zal je met een duc veel meer genieten. Waar staat de duc? in het noorden of zuiden?

ach, ducati duur???? als dat zo was, waren er in het ducati topic geen studenten met een ducati. en dat zijn er toch wel een aantal hoor.
 
Laatst bewerkt:
Vervelende mentaliteit... :r Stelletje tweewiel-ballen.

Het is trouwens Champagne voor de prijs van limonade.
Met ovaaltje ipv rondjes wou ik nog aangeven dat de Duc beter stuurde.
Te subtiel waarschijnlijk.


ooww, je bedoelt dat de blade op het techte stuk sneller is, maar in de bochten zijn meerdere moet erkennen?



:+



(p.s. wij zijn de kritieken gewend, dus een veel langere adem in deze O-) )
 
okee, dus betaalbaar is alleen van toepassing voor de aanschafprijs. de blade heeft nieuwe verf en misschien wel meer nodig. daarnaast geef je zelf al aan dat het ontwerp verouderd is. en zoals ook al gemeldt, 10K voor een blade uit 93 ???? bij een duc zou ik het nog willen geloven, omdat veel mensen een ducati kopen uit emotie en deze alleen berijden als het mooi weer is. Al zou in dat geval de fiets waarschijnlijk nog op zijn 1e of 2e setje banden staan.

Ik heb zelf ook een 900 uit 1991 en als je deze motor tussen een heel rijtje niet ducati's zet ook hele nieuwe zal je zien dat de duc een aantrekkingskracht heeft op voorbijgangers die zijn weerga niet kent. de km stand is momenteel 74K dus jij hebt nog jaren plezier voor de boeg.

okee, nu even een iets minder leuk stukje over de 900. "probleempjes" is een groot woord, maar na deze km stand zijn er een paar interne onderdelen die bij de eerste jaren van deze supersport wat minder waren. klepgeleiders kunnen versleten zijn, evenals de olieschraapveren. dit zijn onderdelen die je bij groot onderhoud kan laten vervangen(als het nog niet gebeurt is) je merkt het als je van hoge toeren zwaar op de motor afremt, er komt dan een blauwe walm uit je uitlaat. Beide dingen kosten niet heel erg veel, dus een breuk zal je er niet aan vallen.

Laat hem alleen bij aankoop door een specialist beoordelen i.v.m. bepaalde motorgeluiden en check of er een goede onderhoudsgeschiedenis bekend is. Goed onderhoud is een probleemvoorkomer op de lange termijn.

zoals je ziet zullen ze beide geld kunnen kosten, maar daarvan zal je met een duc veel meer genieten. Waar staat de duc? in het noorden of zuiden?

ach, ducati duur???? als dat zo was, waren er in het ducati topic geen studenten met een ducati. en dat zijn er toch wel een aantal hoor.


Studenten en ducati gaan wel samen, mits je al je geld erin pompt en ja je moet er dan echt voor werken! Ik spreek uit ervaring en t kost nog steeds klauwen met geld, maar mooi dat het is...... :P

Enne Scream, ga nou niet serieus reageren op zo`n topic als dit, heb als eerste hierop gereageerd en t is weer een scherpe discussie geworden, niet aan beginnen zou ik zeggen....jammer van je inzet, men snapt het toch niet en heeft totaal geen idee waar t over gaat! Maar het is me wel weer gelukt om dit topic te laten ontbranden....hahahaha!!
 
Dat bedoelde ik idd. Ik heb nog steeds een zwak voor Ducati. O-)
Wij-tegen-zij, daar gaat het fout. 8-)

we moeten er eigenlijk boven staan, maar ja, als je van je vriendin/vrouw (of man/vriend)houdt, dan laat je haar toch ook niet aan haar lot over als ze lastig gevallen wordt ???


@ GS corse > skoeddies en m.k. redden het ook en kunnen daarnaast ook nog lekker op stap en hoeven niet op een houtje te bijten. maar ze hebben wel een ducati !!!!
 
Laatst bewerkt:
Vervelende mentaliteit... :r Stelletje tweewiel-ballen.

Het is trouwens Champagne voor de prijs van limonade.
Met ovaaltje ipv rondjes wou ik nog aangeven dat de Duc beter stuurde.
Te subtiel waarschijnlijk.

Je leest goed! Hulde.
Ik ook wel hoor.
Het is een taaltechnisch grapje.

Het is helemaal niet wij tegen zij.
Het maakt me niet uit wat iemand rijdt.
Wat me irriteert is dat een fabeltje in de wereld wordt gelaten. Onderhoud e.d.

Juist omdat de gemiddelde Ducrijder een hardwerkende persoon is die veel voor z'n hobby overheeft in geld, tijd en passie is het volgende fabeltje dat je aanhaalt dat de ducrijder een bal is. Uit eigen ervaring weet ik beter.

Je loopt in mijn beleving stereotyperend onder het mom van voorkeur voor Ducati onzin te verkondigen.
Het leuke van een forum is dat je mag reageren.

Maar je lijkt me een aardige gozer. Van harte welkom bij een treffen, ik geef graag een drankje uit.
 
@ GS corse > skoeddies en m.k. redden het ook en kunnen daarnaast ook nog lekker op stap en hoeven niet op een houtje te bijten. maar ze hebben wel een ducati !!!!

ja ok, dat is waar! Maar hun rijden een 2-klepper 750 en dat scheelt al een heel stuk! ik reed een 4-klepper 748 en dat is een iets ander kostenplaatje.....maar net wat je zegt ze rijden wel Ducati!!!!
 
Daar gaat het niet om, TS zoekt een betaalbare motor (zie zijn startpost) dus dan zou het best kunnen zijn dat een Duc wat te duur wordt. ik word een beetje moe van mensen die maar lopen te roepen dat Japanse motoren geen karakter hebben en Italianen wel.. :Z

Ik vind een 900SS geen goed voorbeeld van een mooie Italiaanse motor en daar geef ik een aantal (niet heel politiek correct geformuleerde O-)) argumenten voor.

Ik denk inderdaad dat TS een proefritje moet maken en ik ben nu ook voor een Duc aan het kijken voor mijn meisje, maar je moet wel rekening houden met het feit dat die Duc blokken wat gevoeliger zijn.




Maar goed, ik geef toe, ik zit fout, alles wat Ducati ooit gemaakt heeft is mooi:


[afbeelding]


full
 
Ik heb geen zin om me hierin te gaan mengen, maar...

Ik zou voor een Blade uit 900 gaan.
Waarom, omdat ze ongelovelijk wild zijn qua rijgedrag, geen allemans vriendje :P


Ik wist niet dat de Jappen 1100 jaar geleden al een motor hadden gemaakt...

Maar daar zou ik ook voor gaan :} :} :}
 
Hey
een 900ss geeft een leuk geluid alleen vind dat de droge koppeling het geluid een beetje verpest, maar dat is mijn mening.
een vriend van mij heeft een uit 97, acceleratie is voor een 84pk met 84nm tussen de 6500 en de 7000 wel redelijk.
de top is niet bijzonder zo rond de 220 a 240 (verschilt van motor).
de blade zou mij persoonlijk meer aanspreken, ik heb nooit op een 91 blade gereden maar denk niet dat dat kwa vermogen veel verschil heeft met de 97 blade.
ik vind de blade lekkerder in de bochten (wel is een 17inch velg aan te raden, rijd een stuk prettiger.

ik zou zeggen maak een proef ritje en beslis dan zelf.
de duc heeft een heel ander rij eigenschap als de blade.

Groet Ricardo
 
Ik heb een optie op de Duc :X
Zodra mijn oude fiets opgehaald is, is ie de mijne *O* *O* *O* *O*
Leuk voor mij, minder voor de buren...........open dempers.................. 8-)
 
Ik heb een optie op de Duc :X
Zodra mijn oude fiets opgehaald is, is ie de mijne *O* *O* *O* *O*
Leuk voor mij, minder voor de buren...........open dempers.................. 8-)


*O* *O* *O* Gefeliciteerd. Ik wist het wel! *O* *O* *O*
We zien je wel op het grote ducati forum, inmiddels deeltje 22 maar volgende week vast al weer naar 23! Welkom welkom!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan