Daar gaat het niet om, TS zoekt een betaalbare motor (zie zijn startpost) dus dan zou het best kunnen zijn dat een Duc wat te duur wordt. ik word een beetje moe van mensen die maar lopen te roepen dat Japanse motoren geen karakter hebben en Italianen wel..
Ik vind een 900SS geen goed voorbeeld van een mooie Italiaanse motor en daar geef ik een aantal (niet heel politiek correct geformuleerde ) argumenten voor.
Ik denk inderdaad dat TS een proefritje moet maken en ik ben nu ook voor een Duc aan het kijken voor mijn meisje, maar je moet wel rekening houden met het feit dat die Duc blokken wat gevoeliger zijn.
Maar goed, ik geef toe, ik zit fout, alles wat Ducati ooit gemaakt heeft is mooi:
[afbeelding]
Man, je loopt uit je nek te lullen. Met alle respect overigens hoor. Wie het doet mag het weten. Ik kan het enorm waarderen dat je toch wat gas terug neemt. Je moet helemaal zelf weten wat je rijdt. Ik wil je niet beledigen daar niet van.
Je hebt gazeuze en je hebt Coca Cola. Er is een Lada en Lamborgini. Je hebt pasta uit een pak en je hebt verse pasta. Je hebt bourbon en je hebt whiskey.
Als je de prijs wilt en kunt betalen, kan je het echte krijgen. Dat is het mooie van deze wereld. De TS is best in staat om te kiezen. Als het gaat om wat moois te kopen uit het begin van de jaren 90 is de Duc feitelijk de betere optie.
Tuurlijk, een Suzuki is een fantastische machine. Ook een Honda, ook een Yamaha. Ik heb niets op deze dingen tegen. Suzuki heeft een RG gehad, dat vind ik leuk, zo had Yamaha de V4 RD, ook super. Maar dan komt Bimota met de onvergetelijke Vdue. Voor de gekke dingen die ze doen, daar prijs ik ze voor. Maar voor de rest van die grijze meuk, niet mijn ding. Ga geen appels en peren vergelijken. Iemand die voor de prijs gaat, moet geen Italiaan kopen.
Zo is het ook met de SS. Klassieke Italiaanse lijnen en bijzonder geslaagd volgens velen. De durf van Ducati spreekt uit het feit dat het een geheel eigenzinnige fiets is met op papier weinig vermogen. In de praktijk veegt zelfs een 750SS de vloer aan met veel moderne fietsen. Een 900SS nog meer. 17 jaar na introductie is het een gekoesterde en begeerde machine. Meestal verkeren ze in prachtige staat.
Al dat domme gelul over onderhoud en storingen, het MF staat nota bene boordevol met Jappen idiote mankementen, opgeblazen blokken en electrische storingen. Over Ducati wordt alleen maar gevraagd over de storing en onderhoud en vervolgens zijn er heel veel rijstracers die van alles roepen zonder ooit een Duc gehad te hebben. Tuurlijk, Ducati heeft storingen en onderhoud. Maar het valt mee. M'n vorige, nooit storing gehad. M'n huidige, wordt nu up to date gebracht en vervolgens rijden. En gaat ie stuk, jammer dan. Juist bij de 2 kleppers desmodue is het onderhoud & reparatie gering en voordelig. Onderdelen zijn er zat, ook gebruikt. Wie dan bang is, betaalt de prijs ofwel bij inruil danwel toch wel.
Laatst bewerkt: