Ducati Hypermotard deel II

en als je eens een stevig rit gaat maken met PK pakhuizen (fireblades, gixxers, kwaks, etc) dan kun je makkelijk bij benen (binnendoor niet op autobaan)?? is niet zo dat je constant ligt te trappen met de duc?

Maar is het buiten een goede en leuke keuze ook een verstandige keuze geweest.. rij je ook echt minder levens en rijbewijsgevaarlijk???

groettttttt

Trappen moet je toch wel bij een stevige rit, meer schakelen maar opzich kan je het vermogen beter kwijt dan een pk pakhuis. Als het erg bochtig is ben je in het voordeel met een hyper, bij meer flauwe bochten 150+ hou je het niet bij. Maar dan heb je het wel over hele hoge gemiddeldes.

Ik vind het nog steeds een verstandige keuze, rij rustiger en niet continue rijbewijsgevaarlijk.
 
1 ding moet ik jullie laten hier op het hyperforum.... ik heb al op redelijk wat forums gezeten maar hier krijg ik de meeste, snelste en nog belangrijker normale reacties.....


Ik zal sowieso eerst mijn blade moet verkopen dat is een ding wat zeker is.. inruilen is geen optie met al die mooie poserspulletjes die erop zitten waar je toch geen euro meer door krijgt...dus particulier....
Dus dat wordt sowieso pas voorjaar want het seizoen is over, dus dan heb ik nog even tijd om na te denken...

thanks voor jullie leuke reactie en wie weet tot in het voorjaar!!!

groet kay
 
1 ding moet ik jullie laten hier op het hyperforum.... ik heb al op redelijk wat forums gezeten maar hier krijg ik de meeste, snelste en nog belangrijker normale reacties.....


Ik zal sowieso eerst mijn blade moet verkopen dat is een ding wat zeker is.. inruilen is geen optie met al die mooie poserspulletjes die erop zitten waar je toch geen euro meer door krijgt...dus particulier....
Dus dat wordt sowieso pas voorjaar want het seizoen is over, dus dan heb ik nog even tijd om na te denken...

thanks voor jullie leuke reactie en wie weet tot in het voorjaar!!!

groet kay
Ik heb zelf de EVO (denk een van de weinigen hier, aangezien de meeste actieve forum gebruikers de 1100s hebben) en heb testgereden op de 1100s.
Ik vind de 1100s door de lichtere velgen toch wel anders insturen dan de nieuwe EVO...


Niemand die me kan zeggen welke paddock steun ik moet aanschaffen voor de hyper, want niet alle monosteunen zouden geschikt zijn???
 
Niemand die me kan zeggen welke paddock steun ik moet aanschaffen voor de hyper, want niet alle monosteunen zouden geschikt zijn???
Ik weet niet zo een merk of type, maar ik weet wel dat de pin die in de as schuift anders is dan voor bijvoorbeeld een 1098. En je hebt ze in linker en rechter uitvoeringen. De Hyper heeft hem links. Ik heb hem bij de Biggelaar besteld compleet voor 140 euro. (prijs is zo uit het hoofd, maar zou je even na moeten bellen).
 
1 ding moet ik jullie laten hier op het hyperforum.... ik heb al op redelijk wat forums gezeten maar hier krijg ik de meeste, snelste en nog belangrijker normale reacties.....


Ik zal sowieso eerst mijn blade moet verkopen dat is een ding wat zeker is.. inruilen is geen optie met al die mooie poserspulletjes die erop zitten waar je toch geen euro meer door krijgt...dus particulier....
Dus dat wordt sowieso pas voorjaar want het seizoen is over, dus dan heb ik nog even tijd om na te denken...

thanks voor jullie leuke reactie en wie weet tot in het voorjaar!!!

groet kay

zou hem wel alvast te koop aanbieden, als je hem ondanks het aflopende seizoen toch weet te verkopen, kun jij in de winter weer iets goedkoper shoppen. En niet vergeten om in de advertentie te vermelden dat je de prijs per 1 februari zult verhogen! Met pak em beet 400 euro. Dan laat men het wel uit z'n bolle harses om te wachten tot de zon schijnt, dan kopen ze jouw fiets gerust in januari.
 
zou hem wel alvast te koop aanbieden, als je hem ondanks het aflopende seizoen toch weet te verkopen, kun jij in de winter weer iets goedkoper shoppen. En niet vergeten om in de advertentie te vermelden dat je de prijs per 1 februari zult verhogen! Met pak em beet 400 euro. Dan laat men het wel uit z'n bolle harses om te wachten tot de zon schijnt, dan kopen ze jouw fiets gerust in januari.


Ey dat is nog niet eens zo een gek idee... thanks for the tip..... Het in de winter te koop aanbieden was ik sowieso al van plan, maar met die prijsverhoging is een goeie....

thanks!

groetjes
 
Rempotjes van de 749/999 reeks gemonteerd staat vele malen mooier. Enkel nog andere deksels erop.

CIMG1522.jpg


CIMG1523.jpg


CIMG1524.jpg
 
Ik zat daarnet even te denken of het de moeite zou zijn om een regen achterband te monteren op de hyper of is dit overdone???

wat denken jullie?

Zit ondertussen goed in de clinch met Schuberth voor m'n S1-pro. Die was beschadigd geraakt door een valpartij, zit ondertussen al bijna 3 maanden bij hen en ze willen 'em (ondanks eerder gemaakte beloftes van hen) blijkbaar niet opnemen in het mobility program...Geen vervanghelm of iets...begint redelijk op m'n zenuwen te werken...ben dus stillaan op zoek naar een andere stille helm...Suomy = Stil?
 
Ik weet niet zo een merk of type, maar ik weet wel dat de pin die in de as schuift anders is dan voor bijvoorbeeld een 1098. En je hebt ze in linker en rechter uitvoeringen. De Hyper heeft hem links. Ik heb hem bij de Biggelaar besteld compleet voor 140 euro. (prijs is zo uit het hoofd, maar zou je even na moeten bellen).
tijdens de tt een ongelagerd exemplaar gekocht bij motoport assen of hoe het daar ook heet
 
Ik zat daarnet even te denken of het de moeite zou zijn om een regen achterband te monteren op de hyper of is dit overdone???

wat denken jullie?

Zit ondertussen goed in de clinch met Schuberth voor m'n S1-pro. Die was beschadigd geraakt door een valpartij, zit ondertussen al bijna 3 maanden bij hen en ze willen 'em (ondanks eerder gemaakte beloftes van hen) blijkbaar niet opnemen in het mobility program...Geen vervanghelm of iets...begint redelijk op m'n zenuwen te werken...ben dus stillaan op zoek naar een andere stille helm...Suomy = Stil?

heb suomy niet gehad, maar als je ervoor kiest is miss fc-moto.de een goede startsite. Vooral de spec extreme is een mooie en daar zijn ze erg goedkoop. Zelf heb ik agv gehad (niet goed, niet slecht) en nu heb ik de de enduro helm van BMW (als het goed is ook van schubert) --> vind hem redelijk stil, maar ik rijd op snelwegen sowieso met oordoppen. Want het maakt niet uit hoe goed geisoleerd je helm is, je krijgt geheid gehoorbeschadiging als je zonder oordoppen snelwegkilometers maakt.

Hierbij link naar de bmw helm die ik heb: http://images.bidorbuy.co.za/user_images/770/473770_090220075943_enduro_2.jpg

ik heb de hyper, met MPP pure, nog niet onder de kont dus kan je helaas niet vertellen of ie goed is, gaat waarschijnlijk nog wel 2 weken duren ook, dus als je zolang kan wachten
 
Jammer genoeg weet ik van gehoorschade genoeg af...De airoh S4 ziet er ook wel goed...

Crosshelmen, Crosskleding, Crossbrillen en Meer

maar weet niet of dit iets is...effe googlen...

de airoh's zijn goed geprijst. Dat is met die bmw helm wel ff anders, plus die bmw helm zijn alleen te passen bij erkende bmw-motor dealers. Op internet (ebay) zijn ze wel wat goedkoper te vinden. Vind een crosshelm wel passen bij de hyper, maar wil wel het gemak van een vizier hebben dus dan kom je al snel uit bij airoh, arai (redelijk duur), shark (iets goedkoper) en de bmw helm (duur) of UVEX (ook duur).

Ik kwam tot de volgende conclusie's:

Arai: zat goed, maar de zonneklep pakt boven 150 km teveel wind. Zonneklep kan niet af, dus niet goed bruikbaar op een Superbike.
Shark: zat minder goed dan arai, en heeft verder ook een zonneklep die veel wind pakt. Zonneklep kan niet af, dus niet goed bruikbaar op een superbike.
UVEX: Licht! mindere pasvorm, voelt goedkoop aan, ondanks prijs. Zonneklep is wel zo ontworpen dat het niet teveel wind pakt, zonneklep kan er ook vanaf, evenals het vizier (leuk voor als je een crossbril op wilt)
BMW: zelfde als UVEX (zonneklep kan af, evenals vizier, zonneklep vangt minste wind), maar nu wel goede pasvorm en voelt degelijk aan.
Airoh: niet gepast! dus helaas heb je daar niets aan, maar misschien heb je wel wat aan bovenstaande criteria. Ik vind het belangrijk dat mijn hoofd niet alle kanten opgaat bij 200 op de teller. Met de bmw heb ik daar geen probleem mee, met de arai had ik dat meer. Verder vind ik het wel prettig om in de zomer een skibril te dragen bij veel zon.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de EVO (denk een van de weinigen hier, aangezien de meeste actieve forum gebruikers de 1100s hebben) en heb testgereden op de 1100s.
Ik vind de 1100s door de lichtere velgen toch wel anders insturen dan de nieuwe EVO...


Niemand die me kan zeggen welke paddock steun ik moet aanschaffen voor de hyper, want niet alle monosteunen zouden geschikt zijn???


Ik meld me gelijk maar even als nieuwe hyper-rijder. (lees al een eeuwigheid mee)
heb deze zomer m'n S2R ingeruild op een 1100 EVO. Wat een fiets!

Overigens paste m'n oude paddocksteun die ik voor m'n S2R had zonder aanpassing. Gekocht bij marcomoto, geen idee meer wat ik er toen voor betaald heb.

-edit- het is de FG mono swingarm stand met linkse pen , kost 157 euro.
 
Laatst bewerkt:
Ik meld me gelijk maar even als nieuwe hyper-rijder. (lees al een eeuwigheid mee)
heb deze zomer m'n S2R ingeruild op een 1100 EVO. Wat een fiets!

Overigens paste m'n oude paddocksteun die ik voor m'n S2R had zonder aanpassing. Gekocht bij marcomoto, geen idee meer wat ik er toen voor betaald heb.

-edit- het is de FG mono swingarm stand met linkse pen , kost 157 euro.

herzlich willkommen :d, de s2r hebben meerderen als voorganger gehad, lekkere fiets :]
 
de airoh's zijn goed geprijst. Dat is met die bmw helm wel ff anders, plus die bmw helm zijn alleen te passen bij erkende bmw-motor dealers. Op internet (ebay) zijn ze wel wat goedkoper te vinden. Vind een crosshelm wel passen bij de hyper, maar wil wel het gemak van een vizier hebben dus dan kom je al snel uit bij airoh, arai (redelijk duur), shark (iets goedkoper) en de bmw helm (duur) of UVEX (ook duur).

Ik kwam tot de volgende conclusie's:

Arai: zat goed, maar de zonneklep pakt boven 150 km teveel wind. Zonneklep kan niet af, dus niet goed bruikbaar op een Superbike.
Shark: zat minder goed dan arai, en heeft verder ook een zonneklep die veel wind pakt. Zonneklep kan niet af, dus niet goed bruikbaar op een superbike.
UVEX: Licht! mindere pasvorm, voelt goedkoop aan, ondanks prijs. Zonneklep is wel zo ontworpen dat het niet teveel wind pakt, zonneklep kan er ook vanaf, evenals het vizier (leuk voor als je een crossbril op wilt)
BMW: zelfde als UVEX (zonneklep kan af, evenals vizier, zonneklep vangt minste wind), maar nu wel goede pasvorm en voelt degelijk aan.
Airoh: niet gepast! dus helaas heb je daar niets aan, maar misschien heb je wel wat aan bovenstaande criteria. Ik vind het belangrijk dat mijn hoofd niet alle kanten opgaat bij 200 op de teller. Met de bmw heb ik daar geen probleem mee, met de arai had ik dat meer. Verder vind ik het wel prettig om in de zomer een skibril te dragen bij veel zon.

Ik heb zelf de arai tour-x3 en de helm bevalt me heel erg goed...... wel vang je veel meer wind dan met een normale helm(ik heb voor de snelweg een normale helm), maar het is bij deze wel degelijk mogelijk om de zonneklep er af te halen hoor!!!
 
Ik heb zelf de arai tour-x3 en de helm bevalt me heel erg goed...... wel vang je veel meer wind dan met een normale helm(ik heb voor de snelweg een normale helm), maar het is bij deze wel degelijk mogelijk om de zonneklep er af te halen hoor!!!

ik had de x-2 getest, volgens mij was het bij die niet mogelijk, maar iig bedankt voor de correctie
 
ik had de x-2 getest, volgens mij was het bij die niet mogelijk, maar iig bedankt voor de correctie

Ik rij al jaren diverse supermotards, en heb lang met een Lazer crosshelm gereden, lekker een cross brilletje op, wind in het gezicht heerlijk, maar wat een kabaal.
Sinds begin van dit seizoen heb ik een UVEX enduro helm, heerlijk stil en wanneer je wil haal je het vizier er uit en zet je een cross bril op.
Uvex-Enduro-Black-Matt_m.jpg


BTW even een vraagje over de 796 en 1100 HM, wat is de actieradius op een tank banzine, met de huidige Dorso sta ik elke 120Km bij de pomp
 
Das met de hyper iets minder vaak afhankelijk van de rijstijl 140 km, maar er zijn groter tanks te krijgen
 
200 Km klinkt goed, wat ik ook doe met de Dorso 140 Km is echt the max wat ik red.

Afijn ik ga vanmiddag bij twee HM kijken wie weet neem ik er één mee als de inruil goed is ;-)
 
200 Km klinkt goed, wat ik ook doe met de Dorso 140 Km is echt the max wat ik red.

Afijn ik ga vanmiddag bij twee HM kijken wie weet neem ik er één mee als de inruil goed is ;-)

actieradius gaat behoorlijk naar beneden als je snelle nokkenassen neemt met bijbehorende ecu (uberhaupt is tunen hiervoor niet bevorderlijk)

En een toeristische rijstijl is mij nog niet gelukt op de HM,

veel plz met testen vanmiddag, mooie dag voor wat testrondjes
 
als mensen mijn hm zien hebben ze gelijk over het feit dat je zo geweldig met een HM kan spelen, maar volgens mij ben ik degene met de meeste oude lullen rijstijl in dit topic :)

ach, ik geniet op mijn manier van de motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan