Ducati [merk] gaat mogelijk in de verkoop

Herr.ik.

MF veteraan
27 nov 2003
9.609
71
Bussum
Ducati Owner Said to Mull Sale or Hong Kong IPO as Soon as 3Q

Feb. 14 (Bloomberg) -- Ducati Motor Holding SpA’s private- equity owner may hold an initial public offering of the luxury- motorcycle maker in Hong Kong this year or sell it to a rival, according to two people familiar with the plans.

Deutsche Bank AG and Goldman Sachs Group Inc. may manage the IPO of the company, which could file as soon as June, said the people, who declined to be identified because the preparations are private. Intesa Sanpaolo SpA may also help with the IPO, one person said.

Investindustrial SpA, the Milan-based private-equity firm that owns Ducati, is also considering a sale of the company to an industrial partner, which may fetch 1 billion euros ($1.3 billion) with debt, one person said.

Ducati, whose bikes are owned by actors such as Brad Pitt and Tom Cruise, was delisted in 2008 from the Milan stock exchange.

Companies in Europe and the U.S. are interested in the motorcycle maker, Andrea Bonomi, chairman of Investindustrial, told the Financial Times in an interview published on Feb. 12.

Germany’s Volkswagen AG and Bayerische Motoren Werke AG are among possible buyers, the newspaper said, citing unidentified people close to the situation. The motorcycle maker might also be a good fit for Harley-Davidson Inc., the people familiar with the matter said.

BMW isn’t “currently” interested in buying Ducati, Alexander Bilgeri, a spokesman for the Munich-based company, said yesterday by phone. Michael Brendel, a VW spokesman, declined to comment on the matter.

Spokesmen for Deutsche Bank and Intesa Sanpaolo also declined to comment. A spokeswoman for Goldman Sachs wasn’t immediately available outside of normal working hours. Maripat Blankenheim, a spokeswoman for Harley-Davidson, said the company doesn’t comment on rumor or speculation.

--With assistance from Chris Reiter in Berlin and Mark Clothier in Southfield, Michigan. Editors: Chris V. Nicholson, Jacqueline Simmons

39063d1225839550-new-logo-176x166_ducati_logo.jpg



Bron: Terms of Service Violation


Goed voor nieuwe ontwikkelingen? Of gaat het slecht met het merk? deel je mening :Y
 
Zo slecht gaat het niet met Ducati volgens de cijfertjes..

Ducati heeft ondanks de financiële crisis een flinke groei gemaakt, zo zijn zij van 8,5% marktaandeel in 2010 uitgegroeid naar 10.7% eind 2011.
 
Zo slecht gaat het niet met Ducati volgens de cijfertjes..

Ducati heeft ondanks de financiële crisis een flinke groei gemaakt, zo zijn zij van 8,5% marktaandeel in 2010 uitgegroeid naar 10.7% eind 2011.
Bedrijf zouden aan de werknemers moeten geven.... want die doen het werk.....
 
Der volkswagen paginale 1199 :P,das auto motorrad :+
 
Laatst bewerkt:
Zo slecht gaat het niet met Ducati volgens de cijfertjes..

Ducati heeft ondanks de financiële crisis een flinke groei gemaakt, zo zijn zij van 8,5% marktaandeel in 2010 uitgegroeid naar 10.7% eind 2011.

Juist daarom.

Ze willen dus cashen..... :Y

Het is ook maar een mietjesmerk he? :X
Al die rijke verwende hollywoodknulletjes rijden op zo'n ding.
Ik geloof dat Patrick Kluivert zich zelfs eens een monster heeft aangeschaft. Hebben ze hem vergeten te vertellen dat ie daar zo'n 30 cm te groot voor is.....

Allemaal hype en gedoe.

Het is dat ze zo waanzinnig lekker rijden (die duc's dan, niet die acteurs B| ).
Merk en gedoe kan me gestolen worden, de motoren zijn echter geweldig lekker.
 
Laatst bewerkt:
Maare effe antwoorden op de vraag in de openings post.
Ducati is al een keer in amerikaanse handen geweest en weer terug naar een italiaanse eigenaar.
Veel italiaanse merken hebben een vorm van stoelendans eigenaren :P .

Ik sta er dus niet van te kijken :N

Ben zelf van de triumph en suzuki,die ,volgens mijn weten,vrij stabiele eigenaren hebben
 
Juist daarom.

Ze willen dus cashen..... :Y

Het is ook maar een mietjesmerk he? :X
Al die rijke verwende hollywoodknulletjes rijden op zo'n ding.
Ik geloof dat Patrick Kluivert zich zelfs eens een monster heeft aangeschaft. Hebben ze hem vergeten te vertellen dat ie daar zo'n 30 cm te groot voor is.....

Allemaal hype en gedoe.

Het is dat ze zo waanzinnig lekker rijden (die duc's dan, niet die acteurs B| ).
Merk en gedoe kan me gestolen worden, de motoren zijn echter geweldig lekker.
laat ik nou altijd gedacht hebben dat kluivert een voetballer was .
blijkt het een acteur te zijn ;)
 
laat ik nou altijd gedacht hebben dat kluivert een voetballer was .
blijkt het een acteur te zijn ;)

Ga maar eens met hem over een voetbal veld rennen,geef hem een klein duwtje.
Gaat ie er gelijk bij liggen en au,au roepen :o ,en krijg jij een gele kaart :Y

Als dat geen acteur is :}
 
als duc word overgenomen zal je er toch niks van merken, en dat VW intresse heeft was 5 jaar geleden ook al zo.

Dat was laatst toch op et nieuws over dat engelse busbedrijf die het bedrijf verkocht heeft en alle winst onder de werknemers heeft verdeeld, hoe meer jaren je er werkte hoe groter het bedrag volgens mij kreeg 1 chauffeur meer dan een ton
 
Volgens mij is het marktaandeel alleen in het sportsegment


Zo slecht gaat het niet met Ducati volgens de cijfertjes..

Ducati heeft ondanks de financiële crisis een flinke groei gemaakt, zo zijn zij van 8,5% marktaandeel in 2010 uitgegroeid naar 10.7% eind 2011.
 
Laatst bewerkt:
Zo slecht gaat het niet met Ducati volgens de cijfertjes..

Ducati heeft ondanks de financiële crisis een flinke groei gemaakt, zo zijn zij van 8,5% marktaandeel in 2010 uitgegroeid naar 10.7% eind 2011.

Óf de totale markt is geslonken waarbij Ducati niet in het marktsegment zat wat de daling betreft. Op basis van dit soort cijfers kun je gewoon "niks" zeggen.

Der volkswagen paginale 1199 :P,das auto motorrad :+

})

[edit]Naast een Bugatti én Lamborghini moet je natuurlijk ook een béétje motorfiets kunnen leveren met een "Italiaans" accent. :+ [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Porsche is voor 30 % eigenaar van VW, dus misschien worden de nieuwe ducati's geleverd met boxer turbo motoren?
 
Vanuit vooroordeel (geef ik eerlijk toe) zie ik dan gelijk van die Victor Muller achtige figuren zich hiermee bemoeien.

terwijl de mensen met verstand van zaken (van de motoren dan he? Niet van de beurs etc) grimmig tandenknarsend zich verbijten tijdens een persconferentie waar zo'n snelle gelikte lul wat onzinnigs over een "droge koppeling" gaat debiteren.
En vooral vaak de "return on investments" en "increased stakeholders value through balanced scorecards" uitspraken naar buiten slingeren. Alsof het echt wat zegt.

Waar zijn de tijden gebleven dat de baas van zo'n tent nog olie onder zijn nagels had zitten?

Wat moet VW nou met een Ducati?
Nog onzinniger, wat moet een HD (ook genoemd) met Ducati? Hebben ze niet geleerd van MV Agusta?
Met Italianen moet je eten en drinken. Lachen, uitgaan en lol hebben.
Je moet er alleen niet mee proberen te werken.
Dat gaat gewoon niet (eigen ervaring Iveco |( |( |( |( )
 
Waar zijn de tijden gebleven dat de baas van zo'n tent nog olie onder zijn nagels had zitten?
Die is er nooit geweest.

Dit soort investeerders zorgt ervoor dat tienduizenden mensen nu een baan hebben. Als daarmee geen geld verdiend mag worden, houdt het snel op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan