Ducati monster

Rob

Die hard MF'er
10 jan 2002
288
0
hoensbroek
M'n vriendin wil misschien gaan kijken voor een Ducati monster. Ik hoor niet veel over deze motoren. Hoe is de kwaliteit, welk type (600cc, 750 en ook nog 900?) of modelserie (bouwjaren, modelwisselingen) is goed en welke kun je beter laten staan?
 
Ik heb er ooit op gereden, en het rijdt fantastisch....maar kwalitatief : '( (als het regent doet ie het niet, flink op toeren jagen alvorens over te schakelen, anders gaat je koppeling naar de klote, en hard remmen, anders trekken je schijven krom)

Als ze graag een tweecilinder wil, misschien is een Suzuki SV650 S/N een idee?
 
Pas bij Kobra in de Ducatibrochure de nieuwe zilverkleurige monster gezien die is erg :9 en rijden er iig niet zoveel van rond als van zijn broertjes en zusjes, maar kost wel iets meer. Helaas weet ik over de techniek weinig te vertellen.
 
Collega van me ( meissie ) heeft vorige week een vrijwel nieuwe zwarte Monster 600 gekocht, binnenkort ff een proefritje op maken, Cora ( mevr. Nitromax ) wil er later ook een als ze groot is ( of iig van haar 25Kw af is ;) )
 
Monstertjes zijn leuke fietsen, oude frames vind ik wat minder, nieuw modellen van laatste jaren liggen goed op de weg, in de bocht! Zeker de moeite waard om eens te proberen! Zoals Chantay al zei: Op customizing gebied zeker het een en ander mogelijk met een Monster!

ps, Max... als mijn nieuwe Monster er is, gaan we eens de Utrechtse Heuvelrug doen :z
 
Monstertjes zijn leuke fietsen, oude frames vind ik wat minder, nieuw modellen van laatste jaren liggen goed op de weg, in de bocht! Zeker de moeite waard om eens te proberen! Zoals Chantay al zei: Op customizing gebied zeker het een en ander mogelijk met een Monster!

ps, Max... als mijn nieuwe Monster er is, gaan we eens de Utrechtse Heuvelrug doen :z


Als jullie de Utrechtse Heuvelrug overgaan, sjees ik wel achter jullie aan op mijn monsterlijke Bandit.

Triker organiseer jij een Utrechtse Heuvelrugtoer? :)
 
M'n vriendin wil misschien gaan kijken voor een Ducati monster. Ik hoor niet veel over deze motoren. Hoe is de kwaliteit, welk type (600cc, 750 en ook nog 900?) of modelserie (bouwjaren, modelwisselingen) is goed en welke kun je beter laten staan?

Kan je in ieder geval aanraden om een keer bij een dealer aan te gaan en eens 1 of 2 monster uit te proberen. Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel power je meiske wilt. De 900 is een leuk ding, maar soms een probleem om het voorwiel weer op de grond te krijgen, maar zal voornamelijk aan mijn rijdstijl liggen! :z
De 600 is ook rap voor sommige, een ander luchtfilter en uitlaatje doet soms wonderen!

Starten bij slecht weer is bij de Monster 620 van m'n vriendin geen probleem... regen, vorst, maakt nix uit, starten en rijden!!
 
M'n vriendin wil misschien gaan kijken voor een Ducati monster. Ik hoor niet veel over deze motoren. Hoe is de kwaliteit, welk type (600cc, 750 en ook nog 900?) of modelserie (bouwjaren, modelwisselingen) is goed en welke kun je beter laten staan?

Ikzelf rijd op een monster 900 bouwjaar 95.
Dat fietsje rijdt nog geweldig en naar verluid zijn de bouwjaren 94-96 de beste versie's.
Hoe het zit met de nieuwere modellen weet ik niet zo goed, maar het schijnt dat de oudere beter rijden dan de nieuwe (carbu's--->injectie).
De mijne rijdt in ieder geval zonder problemen de winter door, heeft geen last van regenweer en start altijd onmiddelijk. Ik reed vroeger met een nieuwe Bandit600n en daar heb ik veel meer problemen mee gehad.
Als je moet kiezen tussen 600-750 of 900 zou ik toch wel opteren voor de 900.
Wel zachtjesaan met die gashendel in begin. Kan brutaal uit de hoek komen.
succes. :]
 
Ik rij al tijden op mij monster 600. En die is uit 2000. Eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Behalve dan een gaatje op de lasnaad van mijn tank wat een produktie foutje is. Wordt dus ook onder coulance vervangen.
Hij start altijd, nog nooit niet gestart. zomer of winter. rijden doet ie altijd :] en ik ben nog nooit stil komen te staan langs de kant van de weg. Dus wat mij betreft is het een betrouwbaar fietsje :) en andere uitlaten erop doet echt wonderen. Maar als ik opnieuw kon kopen zou ik toch voor meer gaan en de 750 of de 900 kopen. Of de nieuwste versie 800 of de 1000.
Zou zeggen ga een proefrit maken en voel maar hoe de ducs op het weg dek liggen. Dan ben je verkocht 8-)
Succes ermee!
 
Naar ik begrepen heb, kampten oudere Monsters wel eens met startproblemen. Dit was toe te schrijven aan condensvorming in de carburateur bij nat weer.
Eigenaren konden -- tegen geringe kosten -- dit gebrek laten verhelpen door een Ducati dealer. Ik meen dat Ducati hiertoe modificatiesetjes beschikbaar stelde.
De huidige Monster range kent dit probleem niet -- volgens een dealer althans.

De koppeling: de oude 600 & 750 modellen hebben een hydraulische koppeling; de platen liggen dus in een oliebad, welk wel eens bijgevuld/vervangen zal moeten worden. Bovendien kan er lucht in het koppelingshuis komen, waardoor schakelen lastig gaat. De 900 heeft een droge koppeling.
Ook de nieuwe modellen -- 800 & 1000 -- hebben een (nieuw ontworpen) droge koppeling.

Kijk voor meer informatie ook 'ns in onderstaande Topics:
Ducati Monster: nieuw of occasion?
M620ie
 
He afgelopen zomer op een 750 zo'n 2000 km door Italië (where else?) gereden, ook tussendoor overgestapt op een S4, en geloof het of niet, ik vond de 750 veel fijner. S4 schiet een beetje het doel voorbij...
 
Mijn vrouw heeft een 2001 monster 600, maar die wil echt niet als het koud en nat is. Vooral de combinatie is dodelijk. Er zit vanaf 2001 wel een elektrische heater in, maar de algemene trend is dat de olieverwarming beter is. dit is er nu ook opgezet, maar heeft het probleem niet geheel verholpen. Hij staat nu echter te rijk afgesteld, waardoor de bougies verkolen en vaak afslaat. Als ie het dus doet is het een lekker machientje, maar van de nukken in de kou wordt je wel gek. Misschien is het wel exemplarisch, dat kan natuurlijk ook nog altijd. Monsters vanaf 2001 hebben trouwens ook een toerenteller en de 620 heeft injectie. Die zal dus wel beter rijden en starten bij koude.
Ik hoop dat het te rijke mengstel het probleem is (wordt zaterdag naar gekeken) want hij slaat gewoon vrolijk af na terugschakelen en als je in een sneeuwbui dan een opritbocht probeert te nemen (stotter-stoek-flflfl) is dat nooit grappig.
Bij de 2001 modellen moet je trouwens de bodem uit het hoofdrelaishouder snijden. Daar blijft anders water instaan en gaat het relais inbranden of loopt de accu langzaam leeg (ervaring). Een goede dealer zal dat al wel gedaan hebben....
(en de eerder genoemde remschijven kloppen (ervaring))
Ja, en toch blijft ze'm leuk vinden.. :?
 
Mijn vrouw heeft een 2001 monster 600, maar die wil echt niet als het koud en nat is. Vooral de combinatie is dodelijk. Er zit vanaf 2001 wel een elektrische heater in, maar de algemene trend is dat de olieverwarming beter is. dit is er nu ook opgezet, maar heeft het probleem niet geheel verholpen. Hij staat nu echter te rijk afgesteld, waardoor de bougies verkolen en vaak afslaat. Als ie het dus doet is het een lekker machientje, maar van de nukken in de kou wordt je wel gek. Misschien is het wel exemplarisch, dat kan natuurlijk ook nog altijd. Monsters vanaf 2001 hebben trouwens ook een toerenteller en de 620 heeft injectie. Die zal dus wel beter rijden en starten bij koude.
Ik hoop dat het te rijke mengstel het probleem is (wordt zaterdag naar gekeken) want hij slaat gewoon vrolijk af na terugschakelen en als je in een sneeuwbui dan een opritbocht probeert te nemen (stotter-stoek-flflfl) is dat nooit grappig.
Bij de 2001 modellen moet je trouwens de bodem uit het hoofdrelaishouder snijden. Daar blijft anders water instaan en gaat het relais inbranden of loopt de accu langzaam leeg (ervaring). Een goede dealer zal dat al wel gedaan hebben....
(en de eerder genoemde remschijven kloppen (ervaring))
Ja, en toch blijft ze'm leuk vinden.. :?

Hier heb ik dus echt geen last van , misschien is dat dan toch per jaar verschillend?
 
Terug
Bovenaan Onderaan