Ducati Panigale

Kuch, zelfs met mijn 888 werd ik 15 jaar geleden door Tione geadviseerd om geen koelvleistof bij te vullen tussen min/max op het expansievat…kortom, leeg laten… _O-
 
Nu probeer ik het koelvloeistof niveau af te lezen maar dit lijkt wel een soort van melkglas. Kan ieder geval geen niveau aflezen, ook niet bij het heen- en weer bewegen van de motor.

tip van flip: even een lampje van boven door de vuldop naar beneden laten schijnen en dan wordt het niveau ineens zichtbaar 👍

IMG-20220702-WA0000(1).jpg
 
Is je koelsysteem goed ontlucht?
Geen idee. Heb er zelf niet aangezeten en ging er vanuit dat dat wel gedaan zou zijn bij de zaak waar ik ‘m vorig jaar kocht en waar die tot dan altijd in onderhoud is geweest (Affetto Ducati).

Morgen even het niveau checken.
 
0 OM
Kuch, zelfs met mijn 888 werd ik 15 jaar geleden door Tione geadviseerd om geen koelvleistof bij te vullen tussen min/max op het expansievat…kortom, leeg laten… _O-

Leeg laten betekent dat ie bij afkoelen lucht kan aanzuigen. En dus lucht in je systeem. Maybe dat jouwe zo overloopt..dat ie precies alles weer aanzuigt. Maar toch....ik wil het niet.
Ik sie minsten 10 kvs resevoirs per dag en leeg is niet ok.
.en lucht in je systeem wil je niet.
.ik doe hem ook never op max btw. Juist vanwege mogelijk spugen op straat
 
Gisteren de 1e circuitdag van het jaar gehad met 2TE op Midland:]

Leuk circuit om de techniek goed te leren, ging ook erg goed tot de een na laatste sessie waar ik onderuit ben gegaan...
Volgens degene die achter mij reed gleed mijn voorwiel weg. Ik denk een combinatie van koude bandjes (1e ronde+koude wind) en te hoekerig insturen.

Gelukkig relatie weinig schade, enkel afgebroken rempedaal, beschadigd stuurgewicht, kapotte spiegel en flinke kras op de uitlaat (blij dat die spiegel erop zat anders was m'n topkuip naar de kl*te...) O en een warme douche voor GoPro want door de GoPro houder op m'n kuipdeel is die kuip heel gebleven*DO-)

Zelf helemaal in orde, pak etc ook op wat vegen na dus de laatste sessie + kneedown training gewoon meegedaan:9 Die kneedown is niet gelukt (althans, niet op de manier hoe het moet aangezien onderuit glijden niet mee telt:+) maar dat is voor mij geen doel op zich. Wel leuk om de techniek aangeleerd te krijgen.
Bekijk bijlage 1866890


Afgelopen zaterdag met MSL op Midland gereden. Henk was m’n instructeur. Eerste sessie waardeloos. Moest aardig wennen aan de 899 maar ook ik was heel roestig. Heb qua zit houding handige tips gekregen en ook qua voet positie, met name de voet die in de bocht valt. Ook kijk positie anders dan ik gewend ben / mij geleerd is van andere aanbieders op Midland. Tijdens die uitleg zijn er twee mensen gevallen. Na 5 minuten arriveerde de eerste ambulance, na 10 minuten lande de lifeliner helikopter… hoorde later dat de meneer aanspreekbaar was.

Verder een heerlijke dag gehad. Ik moet echt wennen aan de 899 en heb andere tips voor m’n houding gekregen maar nog een lange weg te gaan voor m’n gevoel.

Ik ga ook opzoek naar een andere helm, m’n huidige zakt naar beneden voor m’n gevoel. Heb altijd HJC, wil nu eens een ander merk proberen.
 

Bijlagen

  • IMG_1905.jpeg
    IMG_1905.jpeg
    108,2 KB · Weergaven: 58
Afgelopen zaterdag met MSL op Midland gereden. Henk was m’n instructeur. Eerste sessie waardeloos. Moest aardig wennen aan de 899 maar ook ik was heel roestig. Heb qua zit houding handige tips gekregen en ook qua voet positie, met name de voet die in de bocht valt. Ook kijk positie anders dan ik gewend ben / mij geleerd is van andere aanbieders op Midland. Tijdens die uitleg zijn er twee mensen gevallen. Na 5 minuten arriveerde de eerste ambulance, na 10 minuten lande de lifeliner helikopter… hoorde later dat de meneer aanspreekbaar was.

Verder een heerlijke dag gehad. Ik moet echt wennen aan de 899 en heb andere tips voor m’n houding gekregen maar nog een lange weg te gaan voor m’n gevoel.

Ik ga ook opzoek naar een andere helm, m’n huidige zakt naar beneden voor m’n gevoel. Heb altijd HJC, wil nu eens een ander merk proberen.
Aaii dat wil je niet zien… gelukkig was de bestuurder aanspreekbaar. Je houding vind ik erg netjes hoor afgaande op je foto.
 
Iemand hier ervaring met het laten bekleden van een zadel of een andere oplossing voor het gladde zadel van een Panigale? Ik heb zelf een 899 en glijd alle kanten op. Ik heb al Techspec griptape op de tank, maar constant moeten klemmen aan de tank bij optrekken, remmen, hoogteverschil, etc. is ook verre van ideaal. Het comfortzadel heb ik al geprobeerd, maar die vond ik te hoog zitten.
 
Iemand hier ervaring met het laten bekleden van een zadel of een andere oplossing voor het gladde zadel van een Panigale? Ik heb zelf een 899 en glijd alle kanten op. Ik heb al Techspec griptape op de tank, maar constant moeten klemmen aan de tank bij optrekken, remmen, hoogteverschil, etc. is ook verre van ideaal. Het comfortzadel heb ik al geprobeerd, maar die vond ik te hoog zitten.
Misschien een stomp grip proberen? Dat gaat er bij elke motor standaard bij me op.
 
Misschien een stomp grip proberen? Dat gaat er bij elke motor standaard bij me op.
Heb ik erop zitten. Maar dat betekent dat ik altijd moet knijpen zeg maar.
Op mijn 600RR heb ik bijvoorbeeld geen stomp grips en is het zadel een stuk stroever waardoor je gewoon blijft zitten (bij normaal rijgedrag :+).
 
Heb ik erop zitten. Maar dat betekent dat ik altijd moet knijpen zeg maar.
Op mijn 600RR heb ik bijvoorbeeld geen stomp grips en is het zadel een stuk stroever waardoor je gewoon blijft zitten (bij normaal rijgedrag :+).
Racezadel --> foam
 
Iemand hier ervaring met het laten bekleden van een zadel of een andere oplossing voor het gladde zadel van een Panigale? Ik heb zelf een 899 en glijd alle kanten op. Ik heb al Techspec griptape op de tank, maar constant moeten klemmen aan de tank bij optrekken, remmen, hoogteverschil, etc. is ook verre van ideaal. Het comfortzadel heb ik al geprobeerd, maar die vond ik te hoog zitten.
Zadel van de Bayliss bestellen, die is lekker stroef :) Of past dat niet op een 899?
 
Zadel van de Bayliss bestellen, die is lekker stroef :) Of past dat niet op een 899?
Ik denk niet dat die past. 1199/1299/899/959 zijn wel uitwisselbaar. Bayliss lijkt een comfortzadel te hebben. Die vind ik te hoog; meer beenruimte maar daardoor meer druk op de armen. Volgende week laat ik het bestaande zadel bekleden met stroever materiaal. Ben benieuwd.
 
Ik denk niet dat die past. 1199/1299/899/959 zijn wel uitwisselbaar. Bayliss lijkt een comfortzadel te hebben. Die vind ik te hoog; meer beenruimte maar daardoor meer druk op de armen. Volgende week laat ik het bestaande zadel bekleden met stroever materiaal. Ben benieuwd.
Zadel met nieuwe bekleding vanavond getest. Echt een wereld van verschil!
 
20230607_205257.jpg


Ik heb een nieuwe kettingset gemonteerd. Wel handig dat Ducati 106 schakels in het wphb zet en diverse sites dat als standaard weergeven terwijl het er 104 moeten zijn 😄🙈
 
Over een maandje vertrek ik met de 899 naar Imola om de WSB races bij te wonen. Die combineren we met een roadtrip van zo'n 4.000 km in totaal. Nu moet ik over 5.000 km de eerste desmobeurt uit laten voeren. Mogelijk ga ik iets over die km-stand heen.

Is het merkbaar wanneer de kleppen gesteld moeten worden? En doe ik er verstandig aan om het vóór de trip te doen?
Ik heb niet het idee dat de motor power mist of lastiger start. Hij ploft wel iets meer bij het schakelen heb ik het idee, maar dat heeft misschien ook wel met de temperaturen te maken. Bij het kopen van de motor heb ik verkeerde serviceboekjes gekregen (kwam ik later achter) en soms bekruipt me wel eens het gevoel dat ie teruggedraaid zou kunnen zijn... De motor komt oorspronkelijk uit Duitsland. Ik heb contact gehad met Ducati daar en er zijn verder geen aanwijzingen dat dat het geval is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan