Ducati ..... stuk gaat ie !!

Bijna helemaal mee eens: Ik wil een parelmoer witte Ducati 848 !!!
Of het goed rijdt en of het heel blijft interesseert me niet. Dit is wel
zo'n beetje de allermooiste motor die ik ooit gezien heb ! :9 :9~ :}
Goed, schijnt een beetje te zuipen, loopt ook veel te hard, en het
tankje kan maar 15,5(3.5 liter reserve) liter bevatten, maar afgezien daarvan: Wat een
schoonheid !!! :j
 
Zucht...bedoel de 2 uitslovers...gaat niet over de duc rijder in het algemeen...
Dus ook niet over jouw...

En ik heb NIETS tegen ducati...wens je alle onderhoud plezier op je fiets toe...

:+

Grtzz...





P.s. dat doorgestreepte is dus als grapje bedoeld...

Oke, bedankt, met dat plezier zal wel lukken, dat had je gelukkig niet doorgestreept. :P
Ook fijne kilometers toegewenst, en dat zal ook best lukken met een Japanner. 'k Zou
niet weten waarom niet, ligt er maar net aan wat je leuk of mooi vindt.

Even meer inhoudelijk voor wat betreft dit soort topic: Ik denk dat de fabrikanten de
laatste jaren naar elkaar toegegroeid zijn. Ook Japanners kunnen best mooi designen,
zij het dat ze wellicht daarvoor Italianen inhuren, en waarom ook niet? :P
Dat Italiaanse fietsen nog steeds per definitie onbetrouwbaar zijn, dat gaat er bij mij
niet meer in. :N

En al zouden er soms wat problemen zijn met een motor, als je dat ding mooi vindt,
heerlijk vindt rijden, en het is je liefhebberij, je droommotor waarvan je alle nukken
wel wilt vergeven.... En als er nou toevallig nooit problemen zijn met zo'n ding, wat
men ook tracht te beweren.... Geldt overigens zowel voor m'n Duc als voor m'n 1 cil.
Jap Off Road. Met beiden ongelooflijk veel lol, en niet kapot te krijgen ! *D
 
Bijna helemaal mee eens: Ik wil een parelmoer witte Ducati 848 !!!
Of het goed rijdt en of het heel blijft interesseert me niet. Dit is wel
zo'n beetje de allermooiste motor die ik ooit gezien heb ! :9 :9~ :}
Goed, schijnt een beetje te zuipen, loopt ook veel te hard, en het
tankje kan maar 8 liter bevatten, maar afgezien daarvan: Wat een
schoonheid !!! :j

:? een echte motorijder dus :+ Of ga je hem in een grote vitrine kast zetten?
 
quote:
Strada Bobb schreef op 25 augustus 2008 @ 21:49:Bijna helemaal mee eens: Ik wil een parelmoer witte Ducati 848 !!!
Of het goed rijdt en of het heel blijft interesseert me niet. Dit is wel
zo'n beetje de allermooiste motor die ik ooit gezien heb ! :9 :9~ :}
Goed, schijnt een beetje te zuipen, loopt ook veel te hard, en het
tankje kan maar 15,5(3.5 liter reserve) liter bevatten, maar afgezien daarvan: Wat een
schoonheid !!! :j


OOOOOOHHHHH NEEEEE !!!! Ik dacht dat er maar 8 liter in ging. Het argument om zo'n
ding niet te kopen. Arrrrrgggg ! Dus de actieradius valt dan nog wel mee? :9 Dit wordt
wel heel moeilijk, hij is zooooo mooi ! :} Dit had je niet moeten melden :N
:+
 
:? een echte motorijder dus :+ Of ga je hem in een grote vitrine kast zetten?
Als die vitrinekast groot genoeg is om er hard in te rijden heb ik er geen problemen
mee. :P

Maar zonder gekheid: Ducatisti rijden Ducati omdat Ducati's mooi zijn en omdat ze
er ook hard mee kunnen rijden. Net als met een Ferrari, ook heel mooi, en ook heel
vlot mee kunnen rijden. Ook Italiaans. Duidelijk? :P Dat ze kunnen designen wist
iedereen al wel. Dat ze hard kunnen in de Superbike klasse en in de MotoGP, weet
ook iedereen. Voor de rest, een vitrine is niet nodig. Mijn Duc staat meestal buiten
in weer en wind, en roest niet. Blijkbaar goed frame, mooie lassen, en goeie lak overal.
Kwestie van goeie kwaliteit en perfecte afwerking. Mag ook wel, het heeft wat gekost,
maar dan heb je ook wat. :} Afgezien van de afwerking, blijf ik erbij dat geen motor
zo mooi als een twin, koppelpower van onderuit geeft om lekker de bochten te kunnen
nemen. :9~ Inderdaad, om in te lijsten. Maar daar zijn Duc's niet voor bedoeld, ook
al zijn ze vaak een plaatje! :9 :}
 
ben het echt wel met je eens dat het zonder meer super mooie fietsen zijn. :Y Alleen ,overdreven of niet overdreven, zal ik zelf niet aan durven een duc te kopen. Ben gewoon bang voor de hoge omkosten. Mensen die ik ken die op een duc hebben gereden hebben er best grote problemen mee gehad dus enigesinds ervanring heb ik wel een klein beetje. En als ik ergens een schijt hekel aan heb is, dat ik tijdens het rijden bang moet zijn dat er iets stuk gaat. Dat rijdt gewoon niet fijn. Mocht ik genoeg geld hebben dan zou ik zeker overwegen een duc voor erbij als tweede motor :Y. Laatst sprak ik een gozer die zowel een duc als een japanner heeft. Hij zij lettelijk: het verschil tussen deze twee fietsen is: bij de jap rij ik op wanneer ik zin heb, de duc rij ik op wanneer de duc er zin in heeft :+ ".

En wat betreft 2 cyl. over het algemeen, daar blijf ik ook altijd een liefde voor houden. Laatst nog een weekje op een SP1 mogen sturen :} Genoeg vermogen voor op de weg. Maar ik vind mijn eigen 4 in lijn 1000cc ook weer heel veel voordelen hebben tov een twin. ook hiervoor geldt, ik zou ze beide wel willen hebben. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 4 Ducati's en geen enkele daarvan heeft 1 of ander defect (buiten een spiegel die los zat bij aankoop bij de 999R).
Ze staan in de vitrine, mss gaan ze daarom niet stuk?
 
ben het echt wel met je eens dat het zonder meer super mooie fietsen zijn. :Y Alleen ,overdreven of niet overdreven, zal ik zelf niet aan durven een duc te kopen. Ben gewoon bang voor de hoge omkosten. Mensen die ik ken die op een duc hebben gereden hebben er best grote problemen mee gehad dus enigesinds ervanring heb ik wel een klein beetje. En als ik ergens een schijt hekel aan heb is, dat ik tijdens het rijden bang moet zijn dat er iets stuk gaat. Dat rijdt gewoon niet fijn. Mocht ik genoeg geld hebben dan zou ik zeker overwegen een duc voor erbij als tweede motor :Y. Laatst sprak ik een gozer die zowel een duc als een japanner heeft. Hij zij lettelijk: het verschil tussen deze twee fietsen is: bij de jap rij ik op wanneer ik zin heb, de duc rij ik op wanneer de duc er zin in heeft :+ ".

Dat laatste begrijp ik niet. :? Mijn Duc staat altijd klaar als ik er zin in heb. Doet
trouw z'n werk en geeft me ongelooflijk veel plezier. Lekker karakter, bottom power
en brengt me overal waar ik heen wil. Okay, hij kost me banden en kettingen, en
de gewone beurten, maar dat is bij een Jap net zo. Dat hoort nou eenmaal bij het
motorrijden, dat is de hobby, de liefhebberij ! *D

Heb het gevoel, dat door heel veel vooroordelen en angst, veel motorrijders
datgene missen wat ze het liefste zouden doen... Vandaar ook de venijnige postings
die voortkomen uit angst. Wat de boer niet kent, vreet'ie niet.... Hoop verhalen, van
horen en zeggen.... |( B| ;( :r En door dat alles weet men niet wat ze missen !
En dat is jammer. Tenslotte is ook een Jap-rijder een motor-liefhebber met een
motor-ziel mag ik aannemen. En ik zou ze niet graag de kost geven, die best wel
op een mooie Duc zouden willen rijden, maar tegen gehouden worden door die
overdreven Stucgaatie horrorverhalen. '( '( '(

Kortom, als je een mooie Duc stiekum eigenlijk heel erg mooi vindt, je staat te genieten
van het onrustbarende gevloek dat stationair uit de Termignoni's klinkt, misschien heb
je ooit stiekum een proefrit gemaakt en werd je verrast door het monsterlijk enthousiaste
gebrul en de gigantische onderin-koppel-schop in je zadelreet, nou wat let je eigenlijk
om.... Ooit eens gehoord hoe een Duc remt op de motor als je het gas dicht draait?
En daarna het gas weer open draaien om met voorwiel omhoog de bocht uit te komen?
Dat geluid !!! :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Inderdaad, het zal wel de High-End image zijn die velen afschrikt. Het kan niet goed
zijn: Ohlins, Brembo, Termignoni, Testastretta, etc.... Neeeeeeeh, wat een troep zeg !
_O- _O- _O-

De moraal: Ga vooral door met al die stucgaatie kritiek, en wij Duc Rijders worden er
steeds gelukkiger van. Want die verhalen zijn onzin maar we rijden wel op de mooiste
en de lekkerste motoren ! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Blijf vooral positief denken en genieten :Y want ik zou het zonder vinden dat zo'n mooie merk zou verdwijnen uit het garagebeeld straatbeeld :+
 
Laatst bewerkt:
Blijf vooral positief denken en genieten :Y want ik zou het zonder vinden dat zo'n mooie merk zou verdwijnen uit het garagebeeld straatbeeld :+


Hahahahahaaa ! Doe geen moeite, voorlopig begeef ik me vooral op straat
met mijn Italiaanse schoonheid. De garage komt pas in beeld als ik de Schone
weer laat verwennen met nieuwe olie en olie-filter. En een nieuw achterbandje
want die is al weer bijna op.... O-)
 
Hahahahahaaa ! Doe geen moeite, voorlopig begeef ik me vooral op straat
met mijn Italiaanse schoonheid. De garage komt pas in beeld als ik de Schone
weer laat verwennen met nieuwe olie en olie-filter. En een nieuw achterbandje
want die is al weer bijna op.... O-)

dat de achterband bij een duc alweer aan vervanging toe is, is alleen maar een zeer goed teken. Want dat betekend dat de motor rijdt en dus goed functioneerd.

trusten ;)
 
Ducati = Porno :Y

Onwijs gave motoren, en de huidige Duc's doen niets meer onder voor de Jappen wat betreft onderhouds-intervallen en hopelijk betrouwbaarheid.

[me="dreetje9"][/me]zwijmelt weg bij het idee van een Ducati Monster 696 in de garage, naast de GS500

We blijven nog ff dromen 8-)
 
dat de achterband bij een duc alweer aan vervanging toe is, is alleen maar een zeer goed teken. Want dat betekend dat de motor rijdt en dus goed functioneerd.

trusten ;)


Mogge. Ach, die achterband moet gewoon iedere 4000 kilometer, zeg bij elke 20e tankbeurt. Ik zoek alleen nog een bandenboer met een benzinepomp er bij.... :+ :+
 
Ik ga volgend jaar wel eens een keer proefrijden op een 1098...(koop dit jaar niets nieuws meer)

Ik ben benieuwd hoe het rijdt vergeleken met de KTM RC8... Dat was namelijk niet mis.

Enige nadelen die ik nu denk te zien qua Duc: beperkte actieradius en misschien te extreme zithouding in de stad/lage snelheden... Voordelen:... daar moet ik hem toch echt voor rijden om daar iets van te zeggen...

We'll see...
 
Laatst bewerkt:
Ik ga volgend jaar wel eens een keer proefrijden op een 1098...(koop dit jaar niets nieuws meer)

Ik ben benieuwd hoe het rijdt vergeleken met de KTM RC8... Dat was namelijk niet mis.

Enige nadelen die ik nu denk te zien qua Duc: beperkte actieradius en misschien te extreme zithouding in de stad/lage snelheden... Voordelen:... daar moet ik hem toch echt voor rijden om daar iets van te zeggen...

We'll see...


Ben jij zo'n watje dan?
 
ja, jullie allemaal, want ik wacht op de nieuwe Ducati Testosteroni. dat wordt het nieuwste model met 285 pk en een top van 399 km/u. das pas een echte motor voor macho's als ik _O- _O-

Dat is geen motor voor macho's, das een motor voor kamikaze-piloten :+
 
Is er iemand die eens wat kan vertellen over het verhaal dat er bij de Italianen condens onder het tellerglas komt als het vochtig weer is?
Is dat echt zo en zo ja, heeft het ooit wel eens problemen veroorzaakt?
 
oh oh ooh.... ik moet zo gaan werken met de duc.......
hopen dat ie zo start en niet kapot gaat tijdens die 70km vandaag...



















:P
 
Ben jij zo'n watje dan?
|
Nee, gebroken van een motor kruipen, dan ben je pas een held...

Goh, je wordt wel uitgenodigd door Ducati-rijders om de overstap te maken...

Een arrogante houding, is dat een vereiste om Ducati te rijden? In dat geval mag je hem houden...

B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan