Ducati SuperSport

Zal mij trouwens ff voorstellen. Wel zo netjes..

Heet Sebastiaan, woon in Heiloo (bij Alkmaar), 36 jaar jong :+ en heb 1 kleine van 2.5 en de 2e is in de maak :P

Begonnen op mn 18e met brommerrijbewijs en eigenlijk altijd sindsdien brommers gehad.
Begonnen met eebn mbx125 en zo opgekrabbeld. Van 1 tot 4 cilinders, twins, squarefour, 2 takt en 4 takt. Geen vro's gedaan maar wel jaren gewerkt bij/voor MSL als medewerker technische keruing, voorrijder en baancomissaris. Zelf ook jaren geraced en niet onverdienstelijk. Leuke prijzen gewonnen. Maar helaas ook vergane glorie :')

Mn laatste brommer (een 4 cilinder 2 takt 500 cc>>560 CC laten boren) heb ik meer aan gewerkt dan gereden..maar was ook bewust. Ik wilde de snelste rg500 van nederland hebben. Leuk ding, retegevaarlijk en lettelijk een bom gezien de plof riskanter is bij een 2 takt.
Na een aanvaring met een agent het ding verkocht. Vorig jaar een 750 kawa gehad...maar na 300 km verkocht. Hok 1e klas. |(

Nu dus aan de duc. Vind een 748/916 ook mooi..maar budget laat het ff niet toe.
Nogmaals..de verbouwing heeft ff prio


Heel interessant allemaal, maar al wat we écht willen zien zijn natuurlijk foto's..
 
Ah dat verklaard een hoop, zo'n verbouwing vreet geld natuurlijk... In je ondertitel staat die rg500 nl. nog steeds als zijnde te koop. Ik ging er dus van uit dat je budget ruim toereikend was voor de 750sport van EHE. Als je die gekte rond de RG500 ziet...

Maar foto's van je aanwinst horen idd wel bij het voorstel-praatje ..
 
kost idd een hoop zo een verbouwing...maar weet ook dat er geschreven wordt met een gouden pen.
Weet niet of er hier aannemers zitten..maar er wordt standaard 20-30% over alles wat gegooid. Heb 5 offertes gevraagd en alle 5 zitten rond het zelfde steeds. Maar na wat gesprekken (en mede dankzij mn neef die zelf aannemer is) kan je flink het vuur aan de schenen leggen mbt de hoge pirjzen die gevraagd worden. Laat ik het zo zeggen...mbt de 1e offertes en de eindofferte..daar kan je bijna een nieuwe 600cc supersport jap van kopen. :X

Mbt de rg500....dat is onwijs leuk spul. asl je ooit de kans hebt erop te rijden>>doen.
Vooral een getunede is machtig. Koppel zit er niet in..maar de pk's tussen zeg 7 en 10.000 rpm die loskomen. })

ik zal van het weekend ff een plaatje maken
 
Ja, soms kan t snel gaan...
Nu maar eens rustig gaan nadenken en rondkijken wat de volgende stap gaat zijn op motorgebied
 
Leuke vraag, banden op de 750 SS (1993), Pirelli Diablo Rosso of Pirelli Angel GT?
Ervaringen mee? Rij al sinds jaar en dag Diablo en bevalt goed. Angel GT lijkt genoeg te bieden alleen slijt veel minder?
 
Hallo,

Sinds kort een SS 600 in bezit die mij prima bevalt. Ik zat aan ARAL in Zwolle te denken voor onderhoud of Houkes. Wie verdient naar jullie mening de voorkeur? (Biggelaar iets te ver weg)

Bedankt!
 
Prima bedankt! Na 22 jaar Japans spul gereden te hebben kwam een lang gekoesterde droom uit. (Ik bleef maar YouTube filmpjes beluisteren)

Motorisch loopt de SS mooi. Ik ben me aan het verdiepen in het elektrisch gedeelte. Ik lees op buitenlandse forums dat de spanningsregelaar en het start circuit zwakke punten zijn.

Iemand hier ervaring mee? Nog tips?
 
Laatst bewerkt:
Originele spanningsregelaar is inderdaad niet echt denderend, wordt vaak vervangen door een ander type. Je levert dan wel het laadlampje in.
De problemen worden meestal wel enige tijd van tevoren aangekondigd: laadlampje gaat branden bij steeds hogere toerentallen.

Het startcircuit is bij alle supersportjes wat onderbemeten. Je kunt dikkere kabels monteren. Op het ducatiforum is iemand (TinTin) die setjes maakt (http://www.ducatifora.com/dutchforum/viewtopic.php?f=64&t=34498).
De feedback op deze setjes is positief. Bij mijn 900SL blijft het de eerste keer van het jaar altijd lastig, al kon ik hem afgelopen zondag na enig aandringen wel starten zonder externe hulp. Voorheen was het zonder die dikkere kabels helemaal drama.
 
Laatst bewerkt:
Ik startte de motor altijd met alle verlichting uit, dat scheelt wel.
Ik ben fan van de battlax B16 of B23 banden.
De B23 gaan wat langer mee
Groet
Sebas
 
Het startcircuit is bij alle supersportjes wat onderbemeten. Je kunt dikkere kabels monteren. Op het ducatiforum is iemand (TinTin) die setjes maakt (http://www.ducatifora.com/dutchforum/viewtopic.php?f=64&t=34498).
De feedback op deze setjes is positief. Bij mijn 900SL blijft het de eerste keer van het jaar altijd lastig, al kon ik hem afgelopen zondag na enig aandringen wel starten zonder externe hulp. Voorheen was het zonder die dikkere kabels helemaal drama.

Heb je de contactgegevens van die TinTin? Het lijkt me een beetje onzinnig me te registreren op zo'n forum waar ik vervolgens nooit meer kom alleen om effe contact met hem op te kunnen nemen. Maar ik wil wel graag zo'n setje.

Mijn supersport heeft ook iedere lente veel moeite om te starten. De kabels zijn inmiddels licht krokant geworden. Ik blijf het vreemd vinden dat zo'n motor na drie of vier maanden stilstand niet wil starten maar twee of drie weken is geen enkel probleem. Accu hangt vrijwel altijd aan de optimate druppellader.
 
Heb je de contactgegevens van die TinTin? Het lijkt me een beetje onzinnig me te registreren op zo'n forum waar ik vervolgens nooit meer kom alleen om effe contact met hem op te kunnen nemen. Maar ik wil wel graag zo'n setje.

Mijn supersport heeft ook iedere lente veel moeite om te starten. De kabels zijn inmiddels licht krokant geworden. Ik blijf het vreemd vinden dat zo'n motor na drie of vier maanden stilstand niet wil starten maar twee of drie weken is geen enkel probleem. Accu hangt vrijwel altijd aan de optimate druppellader.

Hm, lijkt me niet netjes dat zomaar door te geven, het is niet bedrijfsmatig. Hij zit geloof ik wel hier op MF, maar ik weet zo snel niet hoe hij hier heet (niet 'TinTin'). Ik zal hem vragen hier even te kijken en contact met je op te nemen.
 
TinTin is weer eens online ;)
ik stuur je zo ff een berichtje, die kabelsetjes kan ik er nog wel een paar van maken want ik heb nog materiaal liggen

btw: je accu permanent aan de optimate is niet best voor moderne accu's... iedere maand een dagje is veel beter voor de levensduur :t
 
Laatst bewerkt:
Thanks Kuncing! Contact gelegd. :t

TinTin is weer eens online ;)
ik stuur je zo ff een berichtje, die kabelsetjes kan ik er nog wel een paar van maken want ik heb nog materiaal liggen

btw: je accu permanent aan de optimate is niet best voor moderne accu's... iedere maand een dagje is veel beter voor de levensduur :t

Klopt alleen ik gebruik die Ducati bijna nooit en als ik dan eens spontaan wil gaan rijden start het kreng niet omdat hij niet snel genoeg aanslaat. Heb nog steeds het plan een digitale schakelklok te kopen bij Conrad ofzo en dan inderdaad een paar dagen per maand effe te laten laden. Maar misschien gaat het met die nieuwe kabels wel beter straks :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan