Ducati SuperSport

IMG_2616.png
 
Als ik voor een upgrade qua carburateurs zou gaan voor de 900ss , wat zouden jullie doen/ aanbevelen ?
Mikuni tdmr of Keihin fcr , het is voor straatgebruik en de beoogde doelstelling is betere doseerbaarheid,
De huidige carburateurs hebben ruim een ton gewerkt en daar wil ik eigenlijk niet veel meer aan uitgeven.
Kosten daargelaten.
 
Heb altijd veel goeds over die keihins gehoord , nog nooit goedkoop voorbij zien komen
Zag net bij kamna een set voor 1220 voor die mikuni’s , denk niet dat je daar de keihins voor hebt en die mikuni zien er op het plaatje ook goed uit
Ik heb een HSR op mijn harley en die is probleem loos en gemakkelijk af te stellen
 
Als ik voor een upgrade qua carburateurs zou gaan voor de 900ss , wat zouden jullie doen/ aanbevelen ?
Mikuni tdmr of Keihin fcr , het is voor straatgebruik en de beoogde doelstelling is betere doseerbaarheid,
De huidige carburateurs hebben ruim een ton gewerkt en daar wil ik eigenlijk niet veel meer aan uitgeven.
Kosten daargelaten.
Ik heb de FCR41's op de mijne zitten maar ik heb nooit met een originele 900SS gereden dus kan dat vergelijk niet maken, ook niet met de TDMR's.
Wel weet ik dat het gas lekker licht gaat en de gasreactie super is, nadeel is dat er geen choke op zit dus je gebruikt de acceleratiepomp om te starten wat bij koud weer wat lastig gaat, en je moet eventjes gas blijven geven tot de motor blijft lopen. Laatste keer dat ik een prijs langs zag komen voor de FCR's was dat rond de €1500.
 
En voorzie je nog upgrades of enkel de carburateurs?

Henk!!!
Bij de laatste revisie zijn de koppen bewerkt door Biggelaar zag ik in de nota's van de vorige eigenaar.
Bij de fcr moet je denk 8k losse podfilters gebruiken, de tdmr kan het standaard filterhuis gebruiken, waar reeds een k&n filter in zit.
De volgende upgrade zou de vering zijn denk ik.
 
Ik heb de FCR41's op de mijne zitten maar ik heb nooit met een originele 900SS gereden dus kan dat vergelijk niet maken, ook niet met de TDMR's.
Wel weet ik dat het gas lekker licht gaat en de gasreactie super is, nadeel is dat er geen choke op zit dus je gebruikt de acceleratiepomp om te starten wat bij koud weer wat lastig gaat, en je moet eventjes gas blijven geven tot de motor blijft lopen. Laatste keer dat ik een prijs langs zag komen voor de FCR's was dat rond de €1500.
Ik zit me opeens te bedenken dat welke optie ik ook kies, ik iets met de carburateur verwarming moet.
Heb jij een foto van hoe dat er bij jou uitziet ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan