Ducati SuperSport

Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Ducati 750SS.
Origineel 13000 km gelopen.
Volledig in originele staat.

Altijd Honda gereden maar vanwege chronisch ziek zijn werd mijn Varadero te zwaar.
De Ducati is zo’n 60 kilo lichter en zeker geen 13 in een dozijn.
Gekocht bij een Ducati dealer.

Hoop hier heel wat jaartjes plezier van te hebben.

Wordt in de loop van volgende week afgeleverd.
Meer foto’s volgen als hij in de garage staat.

F1F05F23-AF97-412D-B7B6-285BF71C0D1B.jpeg
 
Erg mooi. Maar ik heb een vraag over de dempers . Is dat aluminium, of rvs? En wat is de kleur ervan precies, of is het gewoon geslepen pijp met blanke lak erop? Ik heb zelf een set tweedehands Termignoni's op de kop getikt waarvan de carbon hulzen aan vervanging toe zijn,maar vind zoiets eigenlijk ook wel erg mooi. Maar hulzen voor vervanging zijn maar moeilijk te vinden.
 
Ik zou het niet precies weten maar ik denk aluminium. Ik heb me laten vertellen dat ze wel anders klinken dan de carbon variant
 
Erg mooi. Maar ik heb een vraag over de dempers . Is dat aluminium, of rvs? En wat is de kleur ervan precies, of is het gewoon geslepen pijp met blanke lak erop? Ik heb zelf een set tweedehands Termignoni's op de kop getikt waarvan de carbon hulzen aan vervanging toe zijn,maar vind zoiets eigenlijk ook wel erg mooi. Maar hulzen voor vervanging zijn maar moeilijk te vinden.
Kiijk eens bij pj engineering voor carbon hulzen.
Ze zijn wel iets dunner dan origineel. Toch deze dat ik daar heb gekocht.

Henk!!!
 
Kiijk eens bij pj engineering voor carbon hulzen.
Ze zijn wel iets dunner dan origineel. Toch deze dat ik daar heb gekocht.

Henk!!!
Ik weet het, die tip had ik al eens gekregen,maar evenzogoed bedankt voor het meedenken. Maar ik denk dat ik toch voor iets anders dan carbon ga. Rvs, aluminium,of misschien wel titanium. Maar die laatste is weer heel lichtblauw van kleur, geen idee of dat weer mooi is.. maar de kleur dempers zoals @BasH94 heeft vind ik erg geslaagd. Jammer dat Termignoni zo weinig onderdelen ter vervanging heeft, althans voor het al wat oudere spul dan.
 
Ik weet het, die tip had ik al eens gekregen,maar evenzogoed bedankt voor het meedenken. Maar ik denk dat ik toch voor iets anders dan carbon ga. Rvs, aluminium,of misschien wel titanium. Maar die laatste is weer heel lichtblauw van kleur, geen idee of dat weer mooi is.. maar de kleur dempers zoals @BasH94 heeft vind ik erg geslaagd. Jammer dat Termignoni zo weinig onderdelen ter vervanging heeft, althans voor het al wat oudere spul dan.
Echt titanium is wat donkerder grijs als staal.
 
Iemand hier wellicht nog een ouwe Mikuni BDST 38 liggen? Bij de mijne is een schuifje weg waar de chokeschuif in beweegt. Ik kan zat revisiekitjes vinden maar geen losse onderdelen. Ook niet op CSMNL. Of iemand nog ander idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan