Ducati SuperSport

Goede avond Chriskx zijn we weer toevallig heb ik ook nog een paar zo goed als nieuwe voor vorkpoten liggen.
Dus ook van bouwjaar 1991 dus goudkleurige poten echter zonder as. En een voorspatbord ook van diopa Duitsland.
De poten zijn destijds door technoflex voorzien van ander binnenwerk(demping,vering). Maar dit bedrijf bestaat niet meer.
Bij interesse hoor ik het wel. Heb waarschijnlijk nog meer spullen liggen maar dan moet gaan kijken op zolder garage.
 
Zo langzamerhand druppelen er al wat spulletjes binnen. Het leuke is dat mooie delen voor de Supersport nog voor fatsoenlijk geld te verkrijgen zijn. Heel wat anders dan met mn 916.
In de komende dagen komen nog een zgan zadel en setje nieuwe Nuda kuipdelen binnen.
Dan nog een setje knappe vorkpoten zien te vinden en ooit nog eens een setje hoge Termi's.
Of lage en dan maak ik er zelf wel hoge van, want een ori setje hoge dempers kost wel veel knaken tegenwoordig!

Dan volgende week maar eens beginnen met frame terugbrengen naar origineel en dan blok dr uit. Laagje verf over frame en blok eens goed nakijken en opfrissen. Leuk klusje zo tussendoor!

20221014_165750.jpg
20221014_165009.jpg
 
Nette schijven!

Verder heb ik geen idee wat tweedehandse spulletjes kosten…wel gehoord dat ‘classic’ klinkt gelijk aan goudprijs….althans denkt men.

Mijn originele dempers vd 888 (dezelfde voor 900) bewaar ik voor later mocht er ooit een APK komen.
 
Nette schijven!

Verder heb ik geen idee wat tweedehandse spulletjes kosten…wel gehoord dat ‘classic’ klinkt gelijk aan goudprijs….althans denkt men.

Mijn originele dempers vd 888 (dezelfde voor 900) bewaar ik voor later mocht er ooit een APK komen.

De schijven had ik nog, althans de buitenringen. Heb nieuwe harten met floaters kunnen kopen en zo weer een mooi setje voor op de 900.

Ori dempers heb ik ook van al mn brommers er nog bij. Je weet nooit of ze zo gek gaan worden om alsnog ooit een apk te gaan invoeren idd.
 
Zo langzamerhand begint het wel ergens op te lijken! Nu nog paar steuntjes die eraf geslepen zijn weer terug plaatsen. Zijn de steuntjes voor de beide zijpanelen achter.
Dan gaat ie uit elkaar en kan frame gespoten worden. Bouten en moeren en beugeltjes weer ff opnieuw geel verzinken. Blokdeksels netjes maken en blok grote beurt geven. Dan is het weer een beetje zoals het hoort te zijn!

20221022_150050.jpg
 
Inderdaad mooi werk chriskx, weer een SS gered! Mijn 900 heeft helaas ook een beetje lakschade op het frame door een lekkende accu lang geleden. Welke verf heb jij gebruikt om het frame weer bij te werken?

Het blijven geweldige motoren! Paar weken geleden nog een ritje gemaakt samen met de 750. M’n vrouw rijdt liever op de 750 wat ik niet begrijp want dat is best een draak - de motor! - met z’n originele carburateur en rare banden.

1667297890792.jpeg
 
Inderdaad mooi werk chriskx, weer een SS gered! Mijn 900 heeft helaas ook een beetje lakschade op het frame door een lekkende accu lang geleden. Welke verf heb jij gebruikt om het frame weer bij te werken?

Het blijven geweldige motoren! Paar weken geleden nog een ritje gemaakt samen met de 750. M’n vrouw rijdt liever op de 750 wat ik niet begrijp want dat is best een draak - de motor! - met z’n originele carburateur en rare banden.

Bekijk bijlage 1818403

Mooi setje Ducati's zo! De 750 Sport is idd bijzondere fiets met zn 16 inch banden.
Maar wel een hele mooie Duc om te zien!

Ik heb niets bijgewerkt. Duc gaat straksuit elkaar en dan wordt frame gespoten.
 
Ik zie het nu, had niet goed gelezen.

Leuk setje zo ja… loop al een tijdje met de gedachte er nog een 996 naast te zetten. Heb er nog nooit op gereden maar ik vind het een van de mooiste motoren ooit. Da’s al reden genoeg toch?
 
Aan UTP, zoals je waarschijnlijk weet is de oplossing van die 16 inch velgen/banden vrij makkelijk op te lossen
met velgen van een 750 supersport of van een Kawasaki zx6 als je dat zou willen.
Zie dat op de 750 sport andere uitlaten zitten vind ze persoonlijk mooier dan de standaard uitlaten.
Weet welk merk het is heb mogelijk ook interesse in zulke uitlaten.
 
Aan UTP, zoals je waarschijnlijk weet is de oplossing van die 16 inch velgen/banden vrij makkelijk op te lossen
met velgen van een 750 supersport of van een Kawasaki zx6 als je dat zou willen.
Zie dat op de 750 sport andere uitlaten zitten vind ze persoonlijk mooier dan de standaard uitlaten.
Weet welk merk het is heb mogelijk ook interesse in zulke uitlaten.
Wat vind je van deze uitlaat ,wel eerst zwart spuiten, zie foto
 

Bijlagen

  • IMG_20221103_112559.jpg
    IMG_20221103_112559.jpg
    150,5 KB · Weergaven: 10
Aan UTP, zoals je waarschijnlijk weet is de oplossing van die 16 inch velgen/banden vrij makkelijk op te lossen
met velgen van een 750 supersport of van een Kawasaki zx6 als je dat zou willen.
Zie dat op de 750 sport andere uitlaten zitten vind ze persoonlijk mooier dan de standaard uitlaten.
Weet welk merk het is heb mogelijk ook interesse in zulke uitlaten.

Klopt maar ik hou van originele motoren dus die gekke 16 inchers blijven gewoon. Sterker nog... toen ik hem kocht zat er een Mikuni op van de latere supersport modellen. De originele Weber zat er ook gelukkig wel bij. Dit is een draak van een carburateur om af te stellen op deze motor. Ik blijf rond de 2900RPM een rare dip houden. Maar het hoort bij deze motor dus de Weber mag blijven. Het probleem is er eigenlijk alleen bij rustig rijden, als je flink gas geeft heb je nergens last van. Dus eh... })

Die dempers zijn van BOS. De originele zou ik van de verkoper nog krijgen maar daar heb ik helaas nooit meer wat van gehoord... Ze zijn wel mooier als de originele, het geluid is ook prima. Niet overdreven. Geen idee of en waar je die BOS dempers nog kan krijgen. Als ik jou was zou ik de originele toch maar bewaren. Je weet nooit of die APK er ooit komt. Dat is ook de reden dat ik ze graag zou hebben. Zelfde geldt voor de originele knipperlichten en spiegels.
 
Aan UTP, zoals je waarschijnlijk weet is de oplossing van die 16 inch velgen/banden vrij makkelijk op te lossen
met velgen van een 750 supersport of van een Kawasaki zx6 als je dat zou willen.
Zie dat op de 750 sport andere uitlaten zitten vind ze persoonlijk mooier dan de standaard uitlaten.
Weet welk merk het is heb mogelijk ook interesse in zulke uitlaten.
Ik heb nog een nieuwe 2 in 1 liggen voor de 750 sport, heb een paar jaar geleden een uitlaatsysteem gekocht en dat bleken er 2 te zijn.
de verkoper dacht dat er alleen 4 cilinders bestonden denk ik_O-
 
  • Haha
Waarderingen: UTP
Subframe weer gereconstrueerd, alle steuntjes nagemaakt en dr weer op. Past best aardig allemaal weer zo.
Nu kan ie uit elkaar, aflassen en dan frame en wielen spuiten. Blokdeksels weer fatsoeneren, kleppen stellen, riemen en alle filters vervangen en dan kan ie weer in elkaar. Volgend seizoen mooi rondtokkelen!!

20221118_180705.jpg
20221118_180023.jpg
 
Nog een SL monozit,magnesium marvics,hoge carbon termignoni's,eventueel een carbon tank en dan is deze binnen een week of 2 ook terug volledig af.😜
 
Nog een SL monozit,magnesium marvics,hoge carbon termignoni's,eventueel een carbon tank en dan is deze binnen een week of 2 ook terug volledig af.😜

En setje knappe remklauwen nog. Ik zoek me rot naar mooie spullen, maar zijn lastig te vinden.
Echt mooi spul voor de Supersportjes worden ook al aardig zeldzaam schijnbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan